Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agrineuvos (taas)  (Luettu 5642 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Agrineuvos (taas)
Mikä mahtaa tökkiä kun agrineuvos ei anna avata ohjelmaa.

Application error:

Exception EIBInterBaseError in module AgrineuvosClient.exe at 001BA682.
Unable to complete network requuest to host "127.0.0.1"
Failed to establish a connection.
Yhteyttä ei voi muodostaa koska kohdekone ei salli sitä.

Tuo viittaa palomuuriin ja aiemmin sain ohjeet palomuurin muuttamiseksi, kohdekone lisättiin joka tuossa yllä mainitaankin, ja pelitti hyvin. Asetukset pysyneet ennallaan, ohjeen mukaan muutin ja aiemmin pelitti.
Päivityksiä en ole Agrineuvokseen tehnyt, F-sekuren pska kyllä tekee päivityksiä itsekseen mutta palomuurin asetukset kuten olen asettanut. Kokeilin myös ilman palomuuria, muttei auttanut.

Vtutus käyrä korkealla, näin viikonloppuna kun näitä tulee tehtyä eikä apuja saa >:(
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12252
  • Virolaista kiitos!
Vs: Agrineuvos (taas)
Vaihda WebWisuun ja elämä helpottuu.

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Agrineuvos (taas)
Joku sama härö siellä huutaa, ei anna päivittää agria ollenkaan. Eikä kyllä onnistu kirjanpitopuolenkaan päivitys. Win 7 oli viimeks mulla syypää, pitää kuulema osata käyvä jossakin ihmepaikassa ihme asetus muuttamassa numerosta 2 numeroon 1. Jos vaihtas linuksiin ja piirtäs tuksuhakemuksen käsin. ::)
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Agrineuvos (taas)
Kyse taitanee olla Firebird nimisen apuohjelman ja palomuurin konfliktista.
Ainakin mulla teki tuo Fb ongelman,Norton ainakin tulkitsee päivityksen niin että Fbn toiminta estyy.Se miten asian voit korjata F-Securessa on eri asia.Ainakin Nortonissa liikennesäännöitä löytyy Fb.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: Agrineuvos (taas)
Joku sama härö siellä huutaa, ei anna päivittää agria ollenkaan. Eikä kyllä onnistu kirjanpitopuolenkaan päivitys. Win 7 oli viimeks mulla syypää, pitää kuulema osata käyvä jossakin ihmepaikassa ihme asetus muuttamassa numerosta 2 numeroon 1. Jos vaihtas linuksiin ja piirtäs tuksuhakemuksen käsin. ::)

Tuo muutos juurikin sama jonka olen tehnyt, ei antanut aiemmin päivittää Agrineuvosta ja muuttamalla juurikin "ihmepaikassa" asetuksia, homma alkoi pelittämään kunnes nyt tökkäs. Tosin en oo käyttänyt ohjelmaa lähes kuukauteen, mitä lie välillä tapahtunut.

Yllämainittu muutos helppo tehdä neuvonnan ohjeilla (jos samasta virheestä kyse), mulla sähköpostissa ohjeet mikäli tarvetta.

Tuo Firebird on vielä toistaiseksi hukassa F-sekurella... Saakeli kun pitäs olla nörtti näiden kanssa ettei tarttis tuskailla, ongelmiin löytyy ratkaisu loogisesti päättelemällä :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Agrineuvos (taas)
Onko F-secissä mitään välilehteä 'liikennesääntöjen' määrittelyyn?Siletä ehkä pystyis sallimaan Fbn yhteydenotot.Jos onkhelma nyt siinä on.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Agrineuvos (taas)
Olethan koittanut jo sen vakiotoimenpiteen windowsin kanssa? Siis uudelleenkäynnistys. 99% ongelmista korjaantuu tuolla, ja varsinkin nämä tietokantayhteydet on semmoisia jotka winkku vaan joskus onnistuu katkaisemaan.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Agrineuvos (taas)
Ton 127.... virheilmoituksen jälkeen ei kyllä uudelleenkäynnistys auta.Nimim.kokemusta on tästä asiasta.Itse en tuosta päässyt alunperin yli ilman tukipuhelua Suonentiedolle.

kyllitati

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Agrineuvos (taas)
Niin ja oletko kokeillut: Suorita järjestelman valvojana.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: Agrineuvos (taas)
Olethan koittanut jo sen vakiotoimenpiteen windowsin kanssa? Siis uudelleenkäynnistys. 99% ongelmista korjaantuu tuolla, ja varsinkin nämä tietokantayhteydet on semmoisia jotka winkku vaan joskus onnistuu katkaisemaan.

Kokeilin, ja toimii!! Kiitokset vinkistä :)

Eipä ole aikaisemmin tuollatavoin viat korjaantuneetkaan, ongelmat yleensä vaatineet korjaustoimia ja sitten uudelleenkäynnistystä. Jatkossa tietää kuinka toimia, ensin uudelleen käynnistys ja tarpeen vaatiessa korjaustoimia.
On tää wintoosa hieno värkki, varsinkin tämä seiska :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: Agrineuvos (taas)
Ton 127.... virheilmoituksen jälkeen ei kyllä uudelleenkäynnistys auta.Nimim.kokemusta on tästä asiasta.Itse en tuosta päässyt alunperin yli ilman tukipuhelua Suonentiedolle.

Näinpä. Sehän tässä ihmetytti, kun olen tuon vian korjannut tukipuhelun avulla ja sähköpostissa korjausohjeet. Nyt ei jostakin syystä suostunut toimimaan ennen uudelleen käynnistystä, oli jotenkin jumissa. Menihän tämä päivä näinkin, aamupäivällä oli virtaa värkkäillä viljelyohjelmaa, mutta virta katos yleiseen vtukseen ;D

Positiivista, +7´c, tuulee ja lumet hupenee silmissä. Kesä tulee :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Agrineuvos (taas)
Positiivista, +7´c, tuulee ja lumet hupenee silmissä. Kesä tulee :)

Mitäs positiivista siinä on? Meinasin käydä tänään vielä kelkkailemassa loman päätteeksi, mutta pskat, vettä satanu koko päivän. >:( :D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Agrineuvos (taas)
Olethan koittanut jo sen vakiotoimenpiteen windowsin kanssa? Siis uudelleenkäynnistys. 99% ongelmista korjaantuu tuolla, ja varsinkin nämä tietokantayhteydet on semmoisia jotka winkku vaan joskus onnistuu katkaisemaan.

Kokeilin, ja toimii!! Kiitokset vinkistä :)

Eipä ole aikaisemmin tuollatavoin viat korjaantuneetkaan, ongelmat yleensä vaatineet korjaustoimia ja sitten uudelleenkäynnistystä. Jatkossa tietää kuinka toimia, ensin uudelleen käynnistys ja tarpeen vaatiessa korjaustoimia.
On tää wintoosa hieno värkki, varsinkin tämä seiska :P

Joo kuten sanoin, nykyään en enää koskaan lähde atk-keikalle ellei tätä perustoimenpidettä ole jo kokeiltu  ;D

Siinon joskus ollu vähän hämmentävä tilanne kun oon menny asiakkaan koneelle suorilta soiton jälkeen, ja perillä muistanu jotta en tuota kysyny. Pitäny keksiä jotain muutakin tekemistä kun ei kehtais uudelleenkäynnistämisestä laskuttaa - onneksi winkuissa on aina jotain säädettävää

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Agrineuvos (taas)
Asiasta toiseen älkää ihmeessä asentako noita kaupallisia virusohjelmia esim fsekure tai norton.
Asentakaa vain microsofin essential secure se ON hyvä eikä jarruttele eikä keksi ihme rituaaleja.Oli muuten mb lehdessä testissä ilmaisohjelmat ja hyvin essential toimi.
Essential on Windouwsin kanssa kuin paita ja p..... eli nivoutuvat hyvin yhteen kun on saman talon tekemä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Centrino

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Agrineuvos (taas)
Aivan turha on maksaa virusturvasta, joka kaiken lisäksi vie liikaa resursseja ja estää tiedostojen toimimisen. Minulla ollut Avast antivirus ja TeleWellin ADSL modem routterissa palomuuri ja hyvin pelittää. Ainut vaiva on jokavuotinen rekisteröityminen.

Viimeksi muokattu: 03.04.11 - klo:18:57 kirjoittanut Centrino

Dixi et animam levavi.
"Olen puhunut ja huojentanut mieleni."