Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuinka minusta tuli uudestaan KEPUlainen  (Luettu 5385 kertaa)

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Kuinka minusta tuli uudestaan KEPUlainen
Kyllä nyt meni sinnetänne annella homohomma niin persiilleen että minähän palasin juurilleni eli KEPUlaiseksi. En ole koskaan kyllä vihreä ollukkaan mutta KEPU tarjoaa ainoan varteenotettavan vaihtoehon vihreiden ylpiöpäiseen liperalismiin.
Ehokas jota tulen äänestämään ajaa muuten häkäpönttöautolla että siinä vihreille vähän mallia, ajattelee samallalailla avioliitosta ja ympäristöpolitiikasta eli vihreät hölisee hölynpölyä. 
-----------Minä en oo ikkään noihin viherpiipertäjiin höyrähtäny.Ja väitän että olen itse vihreämpi kuin ne.Ei kaupunkilaiset älyä vihreydestä mitään.

näehä se, ei äänie piipertäjille, vaekka oekejusministeri onnii hemestin pikkuserkku
Elämä on parasta kometiijjaa

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA
Sepellä meni pohoja puhheista, kun huomaotin millä porukalla ne rikkauvvet. Nuoremmilla vaen laenaa!
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Sepedeus

• Vieras
Sepellä meni pohoja puhheista, kun huomaotin millä porukalla ne rikkauvvet. Nuoremmilla vaen laenaa!

Ei mennyt. Tämä taitettu indeksi tehtiin väliaikaiseksi. Kun aikoinaan ruvettiin keräämään näitä eläkevaroja, niin nehän oli osa palkaa. Summat ja prosentit sopvittiin työehtoneuvotteluissa. Ei valtiolla pitäisi olla niihin mitään sanomista. Kuten ei tähän 63 vuoden eläkeikään. Sekin on yhtä harhautusta. Työnantajat ja tekijät sen sopi keskenään. Suomen virallinen eläkeikä on edelleen 65. Taitettu indeksi pitää poistaa, koska eläkevarat ovat jokaisen palkastaan maksamaa eläkettä.
  Kansaa harhautetaan, koska nämä eläkevarat tarvitaan ulkomaanvelan takuisiin. No se aika loppuu kohta kun Mari ja Jyrki takaa kaikki euroopan velat. Ei riitä sitten enää eläkevarat ja suomen luottoluokitus on BB ;D

emo-heikki

• Vieras

Ei mennyt. Tämä taitettu indeksi tehtiin väliaikaiseksi. Kun aikoinaan ruvettiin keräämään näitä eläkevaroja, niin nehän oli osa palkaa. Summat ja prosentit sopvittiin työehtoneuvotteluissa. Ei valtiolla pitäisi olla niihin mitään sanomista. Kuten ei tähän 63 vuoden eläkeikään. Sekin on yhtä harhautusta. Työnantajat ja tekijät sen sopi keskenään. Suomen virallinen eläkeikä on edelleen 65. Taitettu indeksi pitää poistaa, koska eläkevarat ovat jokaisen palkastaan maksamaa eläkettä.
  Kansaa harhautetaan, koska nämä eläkevarat tarvitaan ulkomaanvelan takuisiin. No se aika loppuu kohta kun Mari ja Jyrki takaa kaikki euroopan velat. Ei riitä sitten enää eläkevarat ja suomen luottoluokitus on BB ;D

Eläkekertymät on jo alunalkaenkin laskettu väärin, alunperin olettama oli, että puolet väestöstä kuolee alle 65 vuotiaana ja eläkkeiden kertymä sekä riittävyys on laskettu tämän olettaman mukaan.
Tästä tulee toi ikäluku 65, josta aina puhutaan ja johon vedotaan, nyt ihmiset elää keskimäärin 78 vuotiaiksi, joten se siitä ????
Jossakin vaiheessa jokatapauksessa eläkkeitä joudutaan leikkaamaan, siihen joudutaan vaikka eläkeikää nostettaisiinkin, eikä siinä auta tommonen "kreikan" tyylinen itkuraivokohtaus jossa pääteema on se, ettei me mihinkään supistuksiin suostuta, ei vaikka olisi pakko.

Peltola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä nyt meni sinnetänne annella homohomma niin persiilleen että minähän palasin juurilleni eli KEPUlaiseksi. En ole koskaan kyllä vihreä ollukkaan mutta KEPU tarjoaa ainoan varteenotettavan vaihtoehon vihreiden ylpiöpäiseen liperalismiin.
Ehokas jota tulen äänestämään ajaa muuten häkäpönttöautolla että siinä vihreille vähän mallia, ajattelee samallalailla avioliitosta ja ympäristöpolitiikasta eli vihreät hölisee hölynpölyä. 
-----------Minä en oo ikkään noihin viherpiipertäjiin höyrähtäny.Ja väitän että olen itse vihreämpi kuin ne.Ei kaupunkilaiset älyä vihreydestä mitään.

Minä oon kerran äänestäny vihreitä ja sen jälkeen en ole äänestänyt eduskuntavaaleissa.  Nyt äänestän persuja ;D

Onko teillä joku äänestettävä persuehokas?

Meillä ei ole..

Sepedeus

• Vieras

Eläkekertymät on jo alunalkaenkin laskettu väärin, alunperin olettama oli, että puolet väestöstä kuolee alle 65 vuotiaana ja eläkkeiden kertymä sekä riittävyys on laskettu tämän olettaman mukaan.
Tästä tulee toi ikäluku 65, josta aina puhutaan ja johon vedotaan, nyt ihmiset elää keskimäärin 78 vuotiaiksi, joten se siitä ????
Jossakin vaiheessa jokatapauksessa eläkkeitä joudutaan leikkaamaan, siihen joudutaan vaikka eläkeikää nostettaisiinkin, eikä siinä auta tommonen "kreikan" tyylinen itkuraivokohtaus jossa pääteema on se, ettei me mihinkään supistuksiin suostuta, ei vaikka olisi pakko.

No uskonhan minä että ne eurot noin laskettu, jos sinä olet ne laskenut. Timo Laatusen laskuihin en yhtään ;D

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Työntekijät ei mun nähdäkseni ole maksaneet muita kuín vapaaehtoisia eläkemaksuja. Työnantaja sen on maksanut, samoin kuin muutkin sivukulut. Eikä työntekijää edes kiinnosta muu kuin se mikä käteen jää.

Eläkkeet ja eläkkeiden rahastoiminen on suurimpia syyllisiä nykyisten rahamarkkinoiden ja ns. kasvottomien markkinavoimien syntyyn. Rahoitusinstrumentit on rakennettu salkunhoitajien ja sijoittajien tarpeisiin ja suurimmat resurssit on aina eläkerahastoilla.
Jos yritettäisiin pitää eläkeläiset leivässä työn tuottavuudella eikä yrittämällä varastoida vanhaa arvonlisää, olisi talouselämäkin hiukan vakaampaa. Enemmän kädestä suuhun ja vähemmän pääoman kinostamista "jonnekin" olisi ennakoitavampaa ja tasapainoisempaa. Tilaa spekulaatiokuplille olisi vähemmän. Pääomasijoittajana joku soros on parempi kuin gm pension fund tms.....toisella on kasvot ja sielu, toisella ei.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Sepedeus

• Vieras
Työntekijät ei mun nähdäkseni ole maksaneet muita kuín vapaaehtoisia eläkemaksuja. Työnantaja sen on maksanut, samoin kuin muutkin sivukulut. Eikä työntekijää edes kiinnosta muu kuin se mikä käteen jää.

Tuolla logiikalla vain veroton palkka on palkkaa, joska työnantaja se tilittää verot. Kyllä nämä työnantajan maksamat sivukulutkin on palkkaa ,koska työnantaja voi ne vähentää palkkakuluina. Eläkemaksut ovat palkkaa joka työnantajan toimesta on laitettu säästöön vanhuutta varten. USA:ssa työntekijä itse hoitaa tämän ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Maksumiehet... ja -naiset...
Työntekijät ei mun nähdäkseni ole maksaneet muita kuín vapaaehtoisia eläkemaksuja. Työnantaja sen on maksanut, samoin kuin muutkin sivukulut.

Työnantaja pidättää työntekijän eläkemaksun palkanmaksun yhteydessä ja maksaa eläkeyhtiölle koko työeläkemaksun.
Tänä vuonna 2011 työntekijän maksuosuus on alle 53-vuotiaalla 4,7 % ja yli 53-vuotiaalla 6,0 %.
Työnantajan sotu-maksu muodostuu työnantajan kansaneläkemaksusta ja sairausvakuutus- maksusta.

Viimeksi muokattu: 28.03.11 - klo:12:03 kirjoittanut Aulis Anttila

Sepedeus

• Vieras
Vs: Maksumiehet... ja -naiset...
Työntekijät ei mun nähdäkseni ole maksaneet muita kuín vapaaehtoisia eläkemaksuja. Työnantaja sen on maksanut, samoin kuin muutkin sivukulut.

Työnantaja pidättää työntekijän eläkemaksun palkanmaksun yhteydessä ja maksaa eläkeyhtiölle koko työeläkemaksun.
Tänä vuonna 2011 työntekijän maksuosuus on alle 53-vuotiaalla 4,7 % ja yli 53-vuotiaalla 6,0 %.
Työnantajan sotu-maksu muodostuu työnantajan kansaneläkemaksusta ja sairausvakuutus- maksusta.

Kepulaaset ei ymmärrä palkasta, eikä yrittäjän voitosta mitään. Siksi se tissinkoittajan palkka on 3€/tunti ;D

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
silläkö se sepeki rikastu
Elämä on parasta kometiijjaa

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA
Paska niillä taitetuillaintekseillä oo mittää merkitystä! Parraassa tappaoksessa merkittee muutaman kympin normieläkkeeseen. Se on vain populistinen hokema.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

TaloHannu

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllähän se kepu muuten, vaen se saatanan risupaketti ja mummojen paskakaevot! :)
Risupaketti ei minua haitaa mutta paskakaivo kirpasi kun jouvun puolet mopoista myymään että sain sen paskakaivon 7000 euron laskun maksettua....
Mutta annetaan se nyt anteeksi kun on niin hyvä ehokas tiovossa ja ei ainaakan rahan takia eduskuntaan pyri.

minä-itte

• Vieras
Paska niillä taitetuillaintekseillä oo mittää merkitystä! Parraassa tappaoksessa merkittee muutaman kympin normieläkkeeseen. Se on vain populistinen hokema.

Jahah, Vesipoika....hauska tappa vanha tuttu

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
. Tämä taitettu indeksi tehtiin väliaikaiseksi.
[/quote]

No,60-luvun alussa nostettiin autoveroa väliaikaisesti,se väliaka on vielä menossa..
  Ei edes EU saanut pudotettua sitäkään edes 50-luvun tasolle..