Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nosto-ovi merkkien erot?  (Luettu 46010 kertaa)

mwm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Nosto-ovi merkkien erot?
Ois tarkoitus hankkia pari 3*3 ja pari 4*4 nosto-ovea. sähkökäytöllä ja kauko-ohjauksella.
Muutama tarjous on tullut, halvimman ja kalleimman ero 3 tonnia. käytännön kokemuksia oisin vailla.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mesvacit on ainaki toiminu hyvin, neljä ovee on ja kokoluokka on 1,3x2,5m- 5x4,5m. Mun mielestä kannattaa asentaa itse, jos yhtää pysyy työkalut kädes... Se asennus on aika kallista, ainaki tarjouksista päätellen.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Ois tarkoitus hankkia pari 3*3 ja pari 4*4 nosto-ovea. sähkökäytöllä ja kauko-ohjauksella.
Muutama tarjous on tullut, halvimman ja kalleimman ero 3 tonnia. käytännön kokemuksia oisin vailla.
Mikäs on halvin ja mikä taas kallein merkki?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mesvacit on ainaki toiminu hyvin, neljä ovee on ja kokoluokka on 1,3x2,5m- 5x4,5m. Mun mielestä kannattaa asentaa itse, jos yhtää pysyy työkalut kädes... Se asennus on aika kallista, ainaki tarjouksista päätellen.
Sähkötoimisia ja kauko-ohjattavia ovia ei saa asentaa itttttte. Noita suurempia ovia koskee hissisäännökset, ne on katsastettavakin tietyin väliajoin.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mesvac on nykyään myynti-yhtiö.Myy Saksalaista Hörman merkkistä ovea.Ei kokemusta.
Yksi Mesvac on.Ei valittamista.
Tulin ostaneeksi remonttihalliin Turnerilta oven syksyllä,ovi on hollantilainen.
Muuten ihan OK,mutta erityismatalalla kynnyksellä varustetussa ovessa on aika erokoinen rajakatkaisijasysteemi jonka vuoksi alalamelli vaihdetaan 'vanhaan' malliin jossa korkeampi kynnys.Tää erikoismatala malli,jota on kait vain 3 tullu Suomeen on herkkä palaamaan takaisin kesken laskun jos ovi vähänkin tärähtää.
Ovessa sähkönosto ja kaukosäätö.

roadman

  • Vieras
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Onks. tietoo missä menee oven koon raja milloin on katsastettava ja mitä mahtaa kustantaa?

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mulla on traktoritallin ovena 5 metriä leveä Mesvac-Hörmann, jouset pitäisi säädättää nyt reilun vuoden käytön jälkeen. Sähköaukaisua teki vähän mieli, mutta en sitten kumminkaan malttanu ottaa, kun käyttö ei kuitenkaan ole aina edes päivittäistä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mulla on traktoritallin ovena 5 metriä leveä Mesvac-Hörmann, jouset pitäisi säädättää nyt reilun vuoden käytön jälkeen. Sähköaukaisua teki vähän mieli, mutta en sitten kumminkaan malttanu ottaa, kun käyttö ei kuitenkaan ole aina edes päivittäistä.

Eikö niitä jousia voi itte kiristää? Ei oo kertaakaa mikää huoltomies käyny ja hyvin on ovet toiminu, vaikka on itte kiristelty jouset.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Eikö niitä jousia voi itte kiristää? Ei oo kertaakaa mikää huoltomies käyny ja hyvin on ovet toiminu, vaikka on itte kiristelty jouset.
Voihan kaikki tehrä ITTE. Sähkötyöt, putkihommat, kaikko MOON itte teheny. Ja on ollu HYVÄ!  :D :D

Sitten kun vahinko tulee ja vakuutusyhtiö pesee kätensä, ittellismies haukkuu ja kirnuaa pitkin yleisönosastoja, notta on väärin. Moon maksanu kaikki maksut ja mitään ei korvata..

Jousia joutuu kiristämään, mutta rajakytkinten tms säädöt on jätettävä ammattilaiselle. Ja se leima on oltava ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Farmilla 5 nosto-ovea, leveydet 2,5-6m. 4 Mesvacia ja yksi Nassau (6m). Mesvacit edullisimmat hakinnan aikana ja aivan hyvin pelittää. Kaksi pienimpää ovea sähkötoimisia, kaukosäädölla. Mukavuutta ennen kaikkea, joskin silloin tällöin nostin "unohtaa" ohjelman ja ovi saattaa jäädä auki tai avautua hieman itsekseen. Vika korjaantuu kun nyhtää hetkeksi töpselin irti ja sen jälkeen ajaa "opetusohjelman" uudelleen. Suurempien ovien jousien kiriminen helpompi tehdä apumiehen kanssa, jos ei omista välikättä....

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mulla 2 Turnerin ovea, molemmat sähkökäyttöisiä. Kummatkin olleet hajalla jo useamman kerran vaikka käytössä vasta reilu 2 vuotta. Nytkin toinen toimii vain käsikäytöllä, eli ketjuja vetelemällä.Vikaa ollut sekä sähkö ohjauksessa, että lamelleissa ja seinäkiskoissa. En voi suositella.

rookie

  • Vieras
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mulla 2 Turnerin ovea, molemmat sähkökäyttöisiä. Kummatkin olleet hajalla jo useamman kerran vaikka käytössä vasta reilu 2 vuotta. Nytkin toinen toimii vain käsikäytöllä, eli ketjuja vetelemällä.Vikaa ollut sekä sähkö ohjauksessa, että lamelleissa ja seinäkiskoissa. En voi suositella.

oisko tää just niitä itte asenneltuja =)

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Mulla 2 Turnerin ovea, molemmat sähkökäyttöisiä. Kummatkin olleet hajalla jo useamman kerran vaikka käytössä vasta reilu 2 vuotta. Nytkin toinen toimii vain käsikäytöllä, eli ketjuja vetelemällä.Vikaa ollut sekä sähkö ohjauksessa, että lamelleissa ja seinäkiskoissa. En voi suositella.

oisko tää just niitä itte asenneltuja =)

 :) Ei oo. Kyllä ammattimies on asentanu. Ja tänään taas tulee käymään...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nosto-ovi merkkien erot?
Jos niiden ei ole pakko olla nosto-ovet niin mesvacin taitto-ovet ilman muuta ne kun toimivat oikein hyvin ja kevyesti ja ovat tiiviit eivätkä vie korkeutta tallista ei olis meinaan claassi mahtunut enää talliin nosto-oven kanssa :P  Mutta masadooritkin on näyttäneet hienosti toimivan toisessa naapurissa eikä ole ollut asennuksen jälkeen yhtään kertaa joutunut tehtaan suuntaan asiaa paitsi silloin kun tilas yhdet lisää  ;D Hinnoista en tiedä... Mutta nämä ovat tälläisiä rengin huomioita kun kumpiakin ovia saa päivittäin käytellä ja noissa asennuksissa on tullut oltua mukana  ::) Oma halliprojekti kun pyörii mielessä niin taitto-ovet ovat siihen sisällytetty  ;D

Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:11:45 kirjoittanut zetor8045