Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vastuunkannosta  (Luettu 2613 kertaa)

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Vs: Vastuunkannosta
MTK nosti kovan äläkän keväällä 1995, kun sinipuna nimitti Hemilän maatalousministeriksi. Härmälälle terjottiin paikkaa, kieltäytyi.

Härmälä ja kumppanit vaativat "poliittista vastuunkantoa", olisi pitänyt nimittää politrukki sitoutumattoman Hemilän tilalle. Sinipunan tavoitteena oli saada paikalle henkilö, jolla oli parhaat edellytykset pärjätä neuvotteluissa EU-maatalouskomissaarin ym. kanssa. Tässä onnistuttiinkin.

MTK/kepu ryhtyi ensitöikseen junttaamaan EU:n AB-alueelle määräämiä korotettuja investointitukia pois, onnistuikin, samoin MTK junttasi pois AB-alueen nuoren viljelijän tuen....ottiko MTK/kepu vastuun AB-alueelle aiheuttamastaan myyräntyöstä?

Vastaan itse: ei ottanut. Myyräntyötä lisäsi Правдаssa olleet koko aukeaman verran  toimituksen itsensä kirjoittamat "mielipidekirjoitukset", joissa haukuttiin Hemilää.

MTK torppasi v. 1996 valtiovarainministeri Niinistön tarjouksen pudottaa maatalous alempaan energiaveroluokkaan teollisuuden rinnalle. MTK/kepu  torjui jyrkästi esityksen ja vaati tilalle uutta 70 mk/ha tukea C-alueelle. Sen myös sai. Ottiko MTK/kepu vastuun myyräntyöstään?

Vastaan itse: ei ottanut.

Haavisto ja Härmälä ym kepuloiset ( MTK/kepuloiset, Ahon hallitus) neuvottelivat maatalouden liittymissopimuksen, missä AB-alueen maatalous jätettiin heitteille. Ottivatko he vastuun tekemisistään?

Vastaan itse: eivät ottaneet.

Ministeri Koskinen (kok) neuvotteli AB-alueen viljalle 50 €/ha korotuksen EU:lta, MTK vaati heti, että viljatiloille ei saa maksaa kuin 14 €/ha, minkä uusi maatalousministeri Korkeaoja KESK, esitti EU:lle,  EU hyväksyi pudotuksen 20 euroon/ha. Ottiko MTK/kepu + Korkeaoja vastuun törkyilyistään?

vastaan itse: ei ottanut.

Korkeaoja hölmöili tilatukimallin kanssa, olisi lahjoittanut kolmasosan pellon arvosta vuokralaiselle, yhteistyössä MTK/kepun kanssa. Viljelijäväestö torppasi tämän hölmöntölväyksen.

Ottavatko Korkeaoja+ MTK/kepu vastuun teostaan?

Vastaan itse: Korkeaoja joutui ottamaan omalta osaltaan vastuun: hän ei saanut jatkokautta ministeriydelleen, vaikka haluja olisi ollut....viljelijät kyllästyivät jatkuviin "torjuuukaako talojussi käydä tnntavoittoihin".

Nykyiseen hallitusohjelmaan kuuluu viljelijäväestön tulojen nousu, suunta on ollut päinvastainen.  Onko ministeri Anttila ottanut vastuun saamattomuudestaan, "torjuntavoitoistaan"?  Onko Anttila ottanut vastuun puheistaan, minkä mukaan viljan hinnan korjaantuminen pohjalukemista (kannattavuuskerroin 0,04), on keinottelua?

Vastaan itse: ei, mutta itsehyväisyys ja omakehu on ollut ennenäkemätöntä.  

Eli mitä me opimme tästä. Ministeritkin pitäisi valita kaikki c alueelta. ;D

Ei auta, vaan ministeri ei saa olla kepu eikä MTK-taustainen. Hemilä on kotoisin Kärsämäeltä, synkimmältä C-alueelta.
eikös jossain päin kärsämäkeä ole suomen maantieteellinen keskipistekkin, hänhän on ollu oikein kirjaimellisesti koko kansan ministeri. kärsämäki ei oo lähelläkään nurmoo......ruukaako talojussi käydä tangomarkkinoilla ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...