Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polttoaineen hankinta isommassa erässä..  (Luettu 9906 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Sikäli jännä kun laskutus osoite ratkaisee sen onko se yksi tilaus eikä purkupaikat  ??? mullekkin tulee 3 eri purkupaikkaa ja se ei vaikuta hintaan vaan laskutus osoite.

Ja mulle myyjä sanoi että auton siirto pihallakin on eri purkupaikka -> tilaus käsitellään erillisenä. Onneks autoilijat ei tuollaisesta välitä, noin kymppitonni tuli syksyllä kolmeen säiliöön. Hinnan ero ei ole kummoinen viidestä tonnista kymppitonniin, ne kalleimmat litrat siellä tonniluokassa ja siitä viiteen,kuuteen tonniin.

Hintaa kysyn monesta paikkaa, ja vaihtelevasti on halvinta. Kalleinta ollut nesteellä, teboililla ym. suoraan myyvillä polttoainefirmoilla,vaikka on etukortit ym. Maatalouskaupoista tai vastaavilta yksityisiltä myyjiltä parhaat tarjoukset.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Kyllä useimmiten 2-4 senttiä litralle saa tingattua ja mitä olen muilta isänniltä kysellyt hinnasta kun olen sattumalta tullut tietäneeksi, että on tilattu samana päivänä. Riippuu aina niin monesta tekijästä. En sitten tiedä miten säiliöitä kannattaa ostaa muutaman sentin takia, itselleni niitä on kertynyt tilakaupoissa ym. yhden 3000 litran säiliön olen ostanut muut on tullu muuten. Yksi säiliö on varattu vain talvilaadulle. Säästö se on pienikin säästö kun polttoainetta kuluu n20 000 litraa vuodessa, enimmillään olen maksanut mpö stä 82 senttiä ja muutama vuosi sitten 43 senttiä.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
No samalla tavalla huutokaupoista yms on nuita säiliöitä haaliutunu itellekkii ja viimesin 5 motin pönttö on vanha kuljetusyrittäjän pönttö ja sai 500 egellä. Saa jokaiselle koneelle vielä kortin, millä näkee paljonko vuoden aikaan ajettu milläkii ja mitä syöneet/tuottaneet. Ei paha hinta omasta mielestä ainakaan!  ;)
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Karjankasvattaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Juu ei ylinopeuttakaan saa ajaa ei vaan jää kii nii onnistuu.
Eli sammalla kiinteistöllä ei saa olla yli 10000l PÖ tai MPÖ yhteensä->vaatii jakeluasema statuksen.->jos sattuu jotain voipi vakuutus setä tai täti sanoa et maksaja taitaa olla siel tilalla. Eli riski jäädä kiinni on pieni mutta jos jotain sattuu nii lasku ei välttämättä oo pieni.
Palotakastaja ehdotti mulle et ripottele tankit eritiloille niin ei oo ongelmia.
Eli täs on kans yks pöljä laki kun vuotoriski on mielestä suurempi kuin paloriski ja jos tankit on hujan hajan niiden tarkkailu on heikompaa jne..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8408
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Pahus kun tuli juuri yhdistettyä nuo eri rekisteritilat.  :o Mulla on sadanmetrin välein kolmessa paikassa öljyä, ja kaikki jäävät alle kymppitonnin.
Mystinen kesälaatumies

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
No kaikkee sitä keksivätkii. Laittasivat nyt Öljy-yhtiötten asiakkaille semmosen ukaasin, että ei saa tilata kun 1000 litran eriä, ettei vaan satu kukaan saamaan eräalennusta. Niitten liekaanhan oovat taineet sotkeutua.  >:(
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Eli sammalla kiinteistöllä ei saa olla yli 10000l PÖ tai MPÖ yhteensä->vaatii jakeluasema statuksen.->jos sattuu jotain voipi vakuutus setä tai täti sanoa et maksaja taitaa olla siel tilalla. Eli riski jäädä kiinni on pieni mutta jos jotain sattuu nii lasku ei välttämättä oo pieni.

Onkohan tuo nyt ihan totta???

Mullakin 14 000 litraa varastoa, mutta kolmessa eri pisteessä mutta samalla pihalla eli koneille sekä uudella ja vanhalla kuivaajalla omansa. Ei ole palotarkastaja, ei muutkaan maininneet mitään.

Nuo vanhat säiliöt jättäisin ostamatta, remppa maksaa, samoin tarkastus.
Vanhalla tarkastamattomalla säiliöllä kun tulee vahinko, säästöstä tuleekin kallis :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Eli sammalla kiinteistöllä ei saa olla yli 10000l PÖ tai MPÖ yhteensä->vaatii jakeluasema statuksen.->jos sattuu jotain voipi vakuutus setä tai täti sanoa et maksaja taitaa olla siel tilalla. Eli riski jäädä kiinni on pieni mutta jos jotain sattuu nii lasku ei välttämättä oo pieni.

Onkohan tuo nyt ihan totta???

Mullakin 14 000 litraa varastoa, mutta kolmessa eri pisteessä mutta samalla pihalla eli koneille sekä uudella ja vanhalla kuivaajalla omansa. Ei ole palotarkastaja, ei muutkaan maininneet mitään.

Nuo vanhat säiliöt jättäisin ostamatta, remppa maksaa, samoin tarkastus.
Vanhalla tarkastamattomalla säiliöllä kun tulee vahinko, säästöstä tuleekin kallis :P

Mulla lukee ainakin ympäristöluvassa että "enintään 10000 litraa mpö:tä tai vastaavia tuotteita saa varastoida kerralla".
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Mistäs se ympäristölupa lappu on tullut kun en itse muista mokomaa lappua nähneenikään.  :o Eipähän kylläkään paljon muitakaan lappusia tuu kateltua mitkä ei näytä vilkasulla tärkeiltä. Pitäskö se olla itsellä vai onko tää näitä yleisiä suosituksia?

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Löpö tartttoo kemikaali ilimootuksen aluveen paloviraomaasille ja aiheuttaapi ylleensä vuatusen palotarkastuksen!
Jakeluasema tatusta ei tartte elle säiliö / kpl ylitä 10 000 Litraa!
Tuallaasta ilimootusta ei oo kuulemma montaa suamalaas tiloolla vaikken usiampi sata tuallaasun määrien mukkaa tartteis!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Mää en tilannu viikko sitten koska tiesin, että Japaniin tulee maajäristys ja
sen takia öljyn hinta laskee.
Kui mää ain olen paras?

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Mikähän taho nuita säiliöitä oikein mahtas tarkastaa. Vois käytättää kaikki läpi, ennen kun tilaa lisää ö-öä?

Kiitos Timppa, taidan kysyä sinulta aina tulevaisuudessa tulevaisuuden näkymät, etten tee virhehankintoja!  :D
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Miten mahtaa olla, kannattaako säiliöiden kunnostus tuleeko melkeen saman hintaseksi ostaa uusi? antaa vaikka jonku romun vaihossa kauppaan sehän rupee oleen metalli taas kallista.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
Mää en tilannu viikko sitten koska tiesin, että Japaniin tulee maajäristys ja
sen takia öljyn hinta laskee.

Olen ollut öljyntilauspaastossa jo joulukuusta ja odotellut Japani järistyksiä, heinäsirkkoja, tulikiveä ja kevättä.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Polttoaineen hankinta isommassa erässä..
1700 ja 2800 säiliöt. Pienempi on kesäaineelle, tosin olen harkinnut jos senkin tilais talviainetta täyteen.

Olen molemmat säiliöt tarkistanut ja tarvittaessa korjannut, ihan saman työn voi tehdä itekkin edullisesti kuin joku Farmtoolssi tekee kalliilla ja huonosti.

Viimekesänä laitoin molemmat pytyt valuma-altaan päälle ja rakennettiin sen päälle lukittava peltikoppi. Eipähän pääse vahinko yllättämään ihan puun takaa. Homma lähti siitä kun tuli tuo isompi pytty ostettua käytettynä ja entinen polttoainekatos oli niin susiruma. Myös palotarkastaja kehotti siirtämään pytyt väh. 7 m päähän konesuojasta.

Pienemmän säiliön kun aikoinaan paikkasin siinä oli jo ruostereikä joka kostutti säiliön pintaa, kun tutkin sitä kohtaa korjatessani meni siitä iso meisseli läpi että hujahti !  kova ruoste oli pitänyt maalin paikallaan ja aineet sisällä...

PS. muistan kaverini kertoneen että turvesuolla olivat pienentäneet jonkun isomman polttoainesäiliön tuon 10000 litran direktiiivin takia, eli kai siitä jonniiverran pitää hankaluutta olla liiketoimille jotta tuommoiseen hommaan rupeaa. Tietysti turvesuo on muutenkin aina oma lukunsa.

Viimeksi muokattu: 17.03.11 - klo:10:23 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's