Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Thermisol katon ongelmat  (Luettu 21110 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Thermisol katon ongelmat
ois pitäny ottaa kuvia talvella.. oli oikia taideteos kun metriset jääpuikot koko navetan pituudelta 8)

Ensi talvena sitten.... ja sitä seuraavana  ::)

farmiman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Thermisol katon ongelmat
Meillä ainakin katto kestänyt lumien lähdöt, kourut myös pysyneet jo 6 vuotta.
Varmasti vaikuttaa kuinka paljon ylitystä katon rungon reunasta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: Thermisol katon ongelmat
ite vaan ihmettelen että onko nuot kamerat niiiin pirun harvinaisia suomessa kun ei saata kuvata kun joku paikka poikii mutta kertomaan kyllä kyetään!                ite ottasin jopa viteoo juuttuppiin kun vähänkii olis aihetta jos kerran joillain toisillakii on onkelmia ko. tuotteen kanssa!

antti-x

  • Vieras
Vs: Thermisol katon ongelmat
Myöskään lämpökamerat eivät ole enää kovin harvinaisia. Suosittelen lämpimästi katon kuvaamista sellaisena pakkaspäivänä jona katto on lumeton, paljastaa armotta lämpövuodot.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Thermisol katon ongelmat
Myöskään lämpökamerat eivät ole enää kovin harvinaisia. Suosittelen lämpimästi katon kuvaamista sellaisena pakkaspäivänä jona katto on lumeton, paljastaa armotta lämpövuodot.

Ei tuohon lämpövuotoihin mitään kameroita tartte. Jos räystäs on täynnä kokomatkalta metrin kokoisia jäätikkuja niin voen isosta konjakki pullosta käydä navetalla analysoimassa asian vuotokohdat 8)

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: Thermisol katon ongelmat
Mulla on ollu thermisolin katto noin kuus vuotta, iliman ongelmia. Mutta eipä oo mulla kouruja eikä lumiesteitä. Niin päättelin, että on aika vaikee kiinnitellä mitään tohon kattoon pysyvästi, ellei poraile kokonaan läpi kannatin palkkeihin. Empä siis kiinnitelly mitään. Mutta multa kyllä lumet lähtee livakasti, liekkö sitten vuotoa jokapaikassa niin paljo. Olen siis ollut toistaseksi tyytyväinen.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Thermisol katon ongelmat
Mulla on ollu thermisolin katto noin kuus vuotta, iliman ongelmia. Mutta eipä oo mulla kouruja eikä lumiesteitä. Niin päättelin, että on aika vaikee kiinnitellä mitään tohon kattoon pysyvästi, ellei poraile kokonaan läpi kannatin palkkeihin. Empä siis kiinnitelly mitään. Mutta multa kyllä lumet lähtee livakasti, liekkö sitten vuotoa jokapaikassa niin paljo. Olen siis ollut toistaseksi tyytyväinen.

Yksi talvi takana, eikä ole vielä, tai mahtaako tullakkaan, kouruja eikä myöskään lumiesteitä. Eikä myöskään ollut minkäänlaista jääpuikkoa räystäillä, eikä lumet meinanneet tulla alas, vasta kuin selvästi jo vesien tiputtua kaikista räystäistä.   Että en osaa kyllä sen koommin kehua kuin haukkuakaan. Räystäät lyhennetään kunhan kelit hieman lämpiää ja päästään lumikasan yli, 80 cm näyttää ja tuntuu aika hurjalta, juurikin tuon nyrjähtämisen kannalta ajateltuna.

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: Thermisol katon ongelmat
Mulla on ollu thermisolin katto noin kuus vuotta, iliman ongelmia. Mutta eipä oo mulla kouruja eikä lumiesteitä. Niin päättelin, että on aika vaikee kiinnitellä mitään tohon kattoon pysyvästi, ellei poraile kokonaan läpi kannatin palkkeihin. Empä siis kiinnitelly mitään. Mutta multa kyllä lumet lähtee livakasti, liekkö sitten vuotoa jokapaikassa niin paljo. Olen siis ollut toistaseksi tyytyväinen.

Yksi talvi takana, eikä ole vielä, tai mahtaako tullakkaan, kouruja eikä myöskään lumiesteitä. Eikä myöskään ollut minkäänlaista jääpuikkoa räystäillä, eikä lumet meinanneet tulla alas, vasta kuin selvästi jo vesien tiputtua kaikista räystäistä.   Että en osaa kyllä sen koommin kehua kuin haukkuakaan. Räystäät lyhennetään kunhan kelit hieman lämpiää ja päästään lumikasan yli, 80 cm näyttää ja tuntuu aika hurjalta, juurikin tuon nyrjähtämisen kannalta ajateltuna.
itekkö lyhennät, vai tehtaan porukka..

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Thermisol katon ongelmat
Mulla on ollu thermisolin katto noin kuus vuotta, iliman ongelmia. Mutta eipä oo mulla kouruja eikä lumiesteitä. Niin päättelin, että on aika vaikee kiinnitellä mitään tohon kattoon pysyvästi, ellei poraile kokonaan läpi kannatin palkkeihin. Empä siis kiinnitelly mitään. Mutta multa kyllä lumet lähtee livakasti, liekkö sitten vuotoa jokapaikassa niin paljo. Olen siis ollut toistaseksi tyytyväinen.

Yksi talvi takana, eikä ole vielä, tai mahtaako tullakkaan, kouruja eikä myöskään lumiesteitä. Eikä myöskään ollut minkäänlaista jääpuikkoa räystäillä, eikä lumet meinanneet tulla alas, vasta kuin selvästi jo vesien tiputtua kaikista räystäistä.   Että en osaa kyllä sen koommin kehua kuin haukkuakaan. Räystäät lyhennetään kunhan kelit hieman lämpiää ja päästään lumikasan yli, 80 cm näyttää ja tuntuu aika hurjalta, juurikin tuon nyrjähtämisen kannalta ajateltuna.
itekkö lyhennät, vai tehtaan porukka..


Kait se ite täytyy, kun pelliseppä lyhensi oikean kätensä lumilingossa hauiksesta asti tylpäksi...  :-\  Ei siinä muuta ku pellisirkeli soimaan tai nakertaja.....

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Thermisol katon ongelmat
 Luettuani tämän keskustelun, olen sittenkin tyytyväinen että tein lämpimän hallin katon perinteisesti kattotuoleilla, aluskatteella ja pellillä. Välipohjaan 40 cm puhallusvillaa. Hyvin toimiva ratkaisu. Navetoissa ilmeisesti täytyy olla sisäkorkeutta keskellä enemmän, joten tuo Thermisol puoltaa niissä paikkaansa?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Thermisol katon ongelmat
Isompaan kattoon täytyy tehdä palokatkoja jos jättää ilmatilan katon sisään. Luonnollinen ilmanvaihto ei toimi tasaisella sisäkatolla.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Thermisol katon ongelmat
Mitä noi thermisolit tai muut elementit maksaa/neliö?

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Thermisol katon ongelmat
Pyöriästi sen 60€/ neliö. Meillä on tarjouksessa jonkin verran alle tuon hinnan tarjouksessa toisen merkkisestä elementtikatosta. Halapaa ko makkara :o

JuhaPekka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: Thermisol katon ongelmat
Halapaa ko makkara

ai HK bleau ?  En kehus kovinkaan halvaksi, kun sain tarjouksen tuolta tr.tallia suunnitellessa.
Tarjous ilman alvia pystytettynä samoissa kuin eräällä muulla alvilla. Tähän toiseen kun perustukset
tekee, jää loppusumma melkolailla samoihin. Jos peltihallia kelpaa; ok. Mut pihassa kaikki muu on jo
puupinnalla, sanoo rak.tarkastajakin jo jotain lupien suhteen.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Thermisol katon ongelmat
Pyöriästi sen 60€/ neliö. Meillä on tarjouksessa jonkin verran alle tuon hinnan tarjouksessa toisen merkkisestä elementtikatosta. Halapaa ko makkara :o


Mulla toisen valmistajan katto 42€ nelijö konetta samattu versio