Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!  (Luettu 19621 kertaa)

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
 Haluan valintani tukeeksi kuulla REHELLISIÄ kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista.

 Vetokoneena mulla tulee olemaan 805 Valmet (100 hv)

 maalajit vaihtelevia, turvemaitakin muutama hehtaari. Varsinaista savea ei oikeastaan ollenkaan, mitä nyt pikkuisen metsänreunassa.

 vielä kysyn: onko raskas paino aivan välttämätön muokkarille? Olen lainannut erään viljelijän vanhaa Fiskars-lautasäestä, joka on kevyt, mutta ihan hyvää jälkeä silläkin saa aikaiseksi, kunhan malttaa ajella vähän hiljaisemmalla vauhdilla.

 Ehkäpä vanha kunnon lapiorullaäes olisi paras, mutta tuntuu, etteivät konekauppiaat oikein ole kiinnostuneita sellaista mulle myymään...jostain syystä... näin tääl Turuus!

 Kiitos asiallisista kommenteista etukäteen!

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Tume hankmo 3000S!

realisti

  • Vieras
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Tempohan on buryn tekemä. Pelaa hyvin levyillä mailla, lautaset melko ohkaista sorttia mutta kai nekin kestää. Ylihintainen vaan Suomessa, Virosta tai saksasta saa halvemmalla.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Onpa kummallista kun ei kauppiaat myy mitä asiakas haluaa. Lautasmuokkain alkaa olla pois muodista ja niitä on varastossa joten niitä tyrkytetään. Lapiorullaäes rules :) Halpa ja nopea.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Onko tää Tempo justaankin se millä pellot saa muutamassa vuodessa semmoisille aalloille,että mikään kylvökone ei pysty tasasyvyiseen kylvöön.Naapurissa oli 3m lautasäes joka sai häädön em.syystä

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Onpa kummallista kun ei kauppiaat myy mitä asiakas haluaa. Lautasmuokkain alkaa olla pois muodista ja niitä on varastossa joten niitä tyrkytetään. Lapiorullaäes rules :) Halpa ja nopea.

 Oletko käyttänyt lapiorullaäestä sekä syksyllä sänkimuokkaukseen ja keväällä kevennettyyn muokkaukseen?

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Onko tää Tempo justaankin se millä pellot saa muutamassa vuodessa semmoisille aalloille,että mikään kylvökone ei pysty tasasyvyiseen kylvöön.Naapurissa oli 3m lautasäes joka sai häädön em.syystä

Oliko kyseessä Tempo? Ja uudempaa mallia?

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Haluan valintani tukeeksi kuulla REHELLISIÄ kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista.

 Vetokoneena mulla tulee olemaan 805 Valmet (100 hv)

 maalajit vaihtelevia, turvemaitakin muutama hehtaari. Varsinaista savea ei oikeastaan ollenkaan, mitä nyt pikkuisen metsänreunassa.

 vielä kysyn: onko raskas paino aivan välttämätön muokkarille? Olen lainannut erään viljelijän vanhaa Fiskars-lautasäestä, joka on kevyt, mutta ihan hyvää jälkeä silläkin saa aikaiseksi, kunhan malttaa ajella vähän hiljaisemmalla vauhdilla.

 Ehkäpä vanha kunnon lapiorullaäes olisi paras, mutta tuntuu, etteivät konekauppiaat oikein ole kiinnostuneita sellaista mulle myymään...jostain syystä... näin tääl Turuus!

 Kiitos asiallisista kommenteista etukäteen!


tere meillä tempo 3.5m äes ja hyvin tuntuis toimivan ja paljon päivässä saa maata mustaksi, 
vetotehoa alkaa ottaa kun vauhtia +15 kmh  itellä 150hp vetäjä että vauhtia saa pidettyä sillon pysyy pelto tasasena.
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Haluan valintani tukeeksi kuulla REHELLISIÄ kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista.

 Vetokoneena mulla tulee olemaan 805 Valmet (100 hv)

 maalajit vaihtelevia, turvemaitakin muutama hehtaari. Varsinaista savea ei oikeastaan ollenkaan, mitä nyt pikkuisen metsänreunassa.

 vielä kysyn: onko raskas paino aivan välttämätön muokkarille? Olen lainannut erään viljelijän vanhaa Fiskars-lautasäestä, joka on kevyt, mutta ihan hyvää jälkeä silläkin saa aikaiseksi, kunhan malttaa ajella vähän hiljaisemmalla vauhdilla.

 Ehkäpä vanha kunnon lapiorullaäes olisi paras, mutta tuntuu, etteivät konekauppiaat oikein ole kiinnostuneita sellaista mulle myymään...jostain syystä... näin tääl Turuus!

 Kiitos asiallisista kommenteista etukäteen!


tere meillä tempo 3.5m äes ja hyvin tuntuis toimivan ja paljon päivässä saa maata mustaksi, 
vetotehoa alkaa ottaa kun vauhtia +15 kmh  itellä 150hp vetäjä että vauhtia saa pidettyä sillon pysyy pelto tasasena.

Morjens Härski,

kiitos vastauksestasi. Onko sulla hinattava vai nostolaitekone tuo Tempo?

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Vielä lisää kokemuksia, kiitos, niin ostospäätös vahvistuu/lamaantuu. ;)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Onpa kummallista kun ei kauppiaat myy mitä asiakas haluaa. Lautasmuokkain alkaa olla pois muodista ja niitä on varastossa joten niitä tyrkytetään. Lapiorullaäes rules :) Halpa ja nopea.

 Oletko käyttänyt lapiorullaäestä sekä syksyllä sänkimuokkaukseen ja keväällä kevennettyyn muokkaukseen?
Aikaisemmin käytettiin kevätmuokkaukseen, mutta viime syksynä kokeilin ekan kerran sänkimuokkaukseenkin. Jälki päällisin puolin yhtä hyvä kuin lautasmuokkaimella. Maalajit meillä pääosin karkeita. Lautasmuokkain löytyy myös talosta, mutta viime syksynä kävi sen verran että siirsin pois edestä ;) Harmi vaan kun äes on mallia hankmo 90, joka auraa keskelle hieman vallia. Eli hommaa sellainen missä akselit samaan suuntaan... Ei sellaista V-tyylistä.
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Akeet/Tume-3800/fekllhf9.html
Mutta jos lautasmuokkainta haet niin mulla olis yks ylimääräinen ares 560 XL. Takaisin kyntöön palataan naapurin kanssa :D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Mitä hintaluokkaa tuollanen nostolaite tempo on? Mulla on tume cultipack jossa on myös kiekot jousien varasa, kuten tempossakin, pakkeri on rengaspakkeri kun tempossa näyttäisi olevan avoimet kiekot. Sen verran havaintoja tumen pohjalta, että cultipackin painolla (1200 kg) ei savella päästä yli 8 cm työsyvyyteen ilman että kone alkaa nousemaan jolloin pakkeri ei ole enää maassa, silloin se alkaa pomppimaan. Niin kauan kuin pakkeri on tukevasti maatavasten ei pomppimista esiinny. Kysy myös tume, jos ei ole paljoa kalliimpi, mielestäni hyvä hyvä laite noin 100 hv traktorille ja niille jotka ei halua jyrätä peltojaan 2500 kg rautakasalla...
Nothing is Something Worth Doing

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
300:n 8850€?
http://www.nettikone.com/tempo/kbt-300-ja-350/854294
Sopivan hintainen kampe. Kuvassa ei ollut pakkeria, kuuluukohan se tuohon hintaan?
Nothing is Something Worth Doing

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Kertokaa kokemuksianne Tempo-lautasmuokkarista!
Todennäkösesti kuuluu, mutta tuossa on toinen, vähän halvempi vielä.
http://www.nettikone.com/tempo/kbt-300/767184