Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe E 10 ohentaa voiteluöljyä ?  (Luettu 11061 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
Tämä koko etanolibensa on hallituksen salaliitto viinanjuomista vastaan  ;D Tulee halvemmaksi käyttää viina autoissa kuin puliukoissa. Hitosti veroja laitetaan sekä tankki- että pulloviinaan  ;D

Kamikatze

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
Tässä vastaus löpölle ,tulevaisuudessa pellolla ajetaan kaiketi polttokennoilla ja istutaan Kusiaisten ratissa  :D
http://www.youtube.com/watch?v=EOFNjKUbOgg

Jätkä

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
Tässä vastaus löpölle ,tulevaisuudessa pellolla ajetaan kaiketi polttokennoilla ja istutaan Kusiaisten ratissa  :D
http://www.youtube.com/watch?v=EOFNjKUbOgg

 Tekijät lieneet pelanneet tätä http://www.youtube.com/watch?v=nm76b8tzzWI&feature=related

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
**** Duoda, duoda... Minä en tietenkään ole mikään moottorivelho, mutta ihmettelen vaan miten bensa voi ohentaa moottorin voiteluöljyjä. Käsittääkseni polttomoottorissa polttoaine- ja voitelujärjestelmä on erillään. Niin, kaksitahtikoneet tietysti poislukien...
In vino veritas

Sepedeus

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
**** Duoda, duoda... Minä en tietenkään ole mikään moottorivelho, mutta ihmettelen vaan miten bensa voi ohentaa moottorin voiteluöljyjä. Käsittääkseni polttomoottorissa polttoaine- ja voitelujärjestelmä on erillään. Niin, kaksitahtikoneet tietysti poislukien...
. 5 centillä litra ei voi ottaa riskiä. Eihän sikapiikissäkään ollut mitään riskiä ;D

Viimeksi muokattu: 07.03.11 - klo:16:48 kirjoittanut Sepedeus

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
**** Duoda, duoda... Minä en tietenkään ole mikään moottorivelho, mutta ihmettelen vaan miten bensa voi ohentaa moottorin voiteluöljyjä. Käsittääkseni polttomoottorissa polttoaine- ja voitelujärjestelmä on erillään. Niin, kaksitahtikoneet tietysti poislukien...
Mäntä ,männänrenkaat ,sylinteri , nehän ei täysin tiiviit voi olla. ja sylinterissä on melkoisia paine eroja eri tahtien välillä.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
**** Duoda, duoda... Minä en tietenkään ole mikään moottorivelho, mutta ihmettelen vaan miten bensa voi ohentaa moottorin voiteluöljyjä. Käsittääkseni polttomoottorissa polttoaine- ja voitelujärjestelmä on erillään. Niin, kaksitahtikoneet tietysti poislukien...
Mäntä ,männänrenkaat ,sylinteri , nehän ei täysin tiiviit voi olla. ja sylinterissä on melkoisia paine eroja eri tahtien välillä.

  Mulle sanoi kemian tohtori männä vuonna, alkoholi on voimakkain liuotin. Määräsi itselleen viskiryypyn illoin aamuin, jotta rasva ei kovetu suonenmutkiin. Siis alkoholi luottaa voiteluöljyn männän seinämistä. Kaikkea öljyrenkaat ei voi pyyhkiä. Kun työtahdissa mäntä liikkuu alas niin seinämissä oleva öljy on alkoholin liuottamaa ja viskositeetti 0 ;D
   Ei haittaa ,kun öljy vaihdetaan 5000km välein ja käytetään neljäkymppistä yksiasteöljyä, kuten brasiliassa. Sellaista oli kanarialla Fiat Puntossa kun ajelin ;D

Viimeksi muokattu: 07.03.11 - klo:17:18 kirjoittanut Sepedeus

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
Hajonneiden vehkeiden korjauslaskut voi lähettää Hassille.

 Minun tietääkseni aivan vapaaehtoista. 5 centin takia ei kannata ottaa riskiä. Jos auto kuluttaa 5 litraa satasella ,niin kustannus 25 centtiä. Sen voi säästää helposti ostamalla Arlan tuotteita ;D

eikös speden vatta ole aika ruikulla tollasen 100km reissun jälkehen. eikös 98 ole myös jo lisätty pettua :(

  vain se 5% mikä oli ysivitosessakin. Kyllä se tämän meidän 8 vuotinen kepujohtoinen hallitus kaikkea pahaa saa aikaiseksi.
Ei eu eikä mikään muukaan ole vaatinut suomea tähän bensavouhotukseen. No Soini laittaa tämän kohilleen.  ;D

Kepujohtoinen hallitusko ehdyttää maailman öljyvarat, ja ajaa ne viimesetkin tipat, gaddafin kaltaisen seniilien rättipäiden haltuun?  ;D Ei kuule minusta tuntuu ,että jos jotain latrinkia ei tehdä, me ajetaan kohta hevosilla jälleen.

  Eihän tätä E10 95 bensaa ole tehty bensan säästösyistä. Näinhän ei edes valehteleva hallitus ole kertonut. Se tehtiin siitä syystä että suomi ilmoitti yksipuolisesti omat päästötavoitteet korkeammalle kuin muut. Jos nestemäisiä polttoaineita haluttaisiin säästää, niin ensimmäinen tehtävä olisi poistaa löpö markkinoilta.  ;D
Jos nestemäisiä polttoaineita haluttaisiin säästää kerosiini laitettaisiin äärimmäisen kovalle verolle ja valtio tukisi biopolttoöljyn käyttöä lämmitykseen sillä rahalla.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

minä-itte

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
Hajonneiden vehkeiden korjauslaskut voi lähettää Hassille.

 Minun tietääkseni aivan vapaaehtoista. 5 centin takia ei kannata ottaa riskiä. Jos auto kuluttaa 5 litraa satasella ,niin kustannus 25 centtiä. Sen voi säästää helposti ostamalla Arlan tuotteita ;D

eikös speden vatta ole aika ruikulla tollasen 100km reissun jälkehen. eikös 98 ole myös jo lisätty pettua :(
minä-ittelläkin vähän sormi suussa notta onko siellä korppion öljyjen seassa nyt etanolit vai jäähdytinnesteet ;D ;D ;D ;D

Minä-itte laittoi  Skorppion moottoriin tervaa öljyn sekaan 1:1, niin ei lahoa sisältäpäin.  

Viimeksi muokattu: 07.03.11 - klo:17:20 kirjoittanut minä-itte

Sepedeus

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
Hajonneiden vehkeiden korjauslaskut voi lähettää Hassille.

 Minun tietääkseni aivan vapaaehtoista. 5 centin takia ei kannata ottaa riskiä. Jos auto kuluttaa 5 litraa satasella ,niin kustannus 25 centtiä. Sen voi säästää helposti ostamalla Arlan tuotteita ;D

eikös speden vatta ole aika ruikulla tollasen 100km reissun jälkehen. eikös 98 ole myös jo lisätty pettua :(

  vain se 5% mikä oli ysivitosessakin. Kyllä se tämän meidän 8 vuotinen kepujohtoinen hallitus kaikkea pahaa saa aikaiseksi.
Ei eu eikä mikään muukaan ole vaatinut suomea tähän bensavouhotukseen. No Soini laittaa tämän kohilleen.  ;D

Kepujohtoinen hallitusko ehdyttää maailman öljyvarat, ja ajaa ne viimesetkin tipat, gaddafin kaltaisen seniilien rättipäiden haltuun?  ;D Ei kuule minusta tuntuu ,että jos jotain latrinkia ei tehdä, me ajetaan kohta hevosilla jälleen.

  Eihän tätä E10 95 bensaa ole tehty bensan säästösyistä. Näinhän ei edes valehteleva hallitus ole kertonut. Se tehtiin siitä syystä että suomi ilmoitti yksipuolisesti omat päästötavoitteet korkeammalle kuin muut. Jos nestemäisiä polttoaineita haluttaisiin säästää, niin ensimmäinen tehtävä olisi poistaa löpö markkinoilta.  ;D
Jos nestemäisiä polttoaineita haluttaisiin säästää kerosiini laitettaisiin äärimmäisen kovalle verolle ja valtio tukisi biopolttoöljyn käyttöä lämmitykseen sillä rahalla.

     1. ominaisuuksiltaan poltto- ja dieselöljyä muistuttava polttoaine, joka ei sisällä dieselmoottorien jakajapumpuille välttämätöntä voiteluainetta. Kerosiinia käytetään suihkumoottoreissa ja kaasuturbiineissa.

  Siis mahdoton ajatus ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
  Nuorukaiset eivät tiedä eivätkä muista mitenkä nää petro-Saabit ja Talbotit käyttäytyivät,etenkin pätkäajossa..

Kamikatze

  • Vieras
Hepskukkuu
Nyt ne peruivat lausunnon ,ongelmaa ei ole hyvälaatuisilla aineilla.

No uskoo ken uskoo ,epäilys on jäänyt  ;D ;D

http://www.yle.fi/tekstitv/html/P132_01.html

JoHaRa

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
  Nuorukaiset eivät tiedä eivätkä muista mitenkä nää petro-Saabit ja Talbotit käyttäytyivät,etenkin pätkäajossa..

Mä muistan että sellaisen takana oli v-mäinen ajella  :D

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
 Nuorukaiset eivät tiedä eivätkä muista mitenkä nää petro-Saabit ja Talbotit käyttäytyivät,etenkin pätkäajossa..

Mä muistan että sellaisen takana oli v-mäinen ajella  :D

Joo samanlaista kuin tosi vanhojen diesel mersujen  takana  tuulilasi öljyn peitossa  :D

gutiguti

  • Vieras
Vs: E 10 ohentaa voiteluöljyä ?
BMW aloittaa saksassa testit koska vaurioita on tullut odotettua enemmän.