Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe käytetyt noukinvaunut?  (Luettu 5904 kertaa)

tuohi

  • Vieras
käytetyt noukinvaunut?
ajetaanko vaunut loppuun? voisiko käytetyistä löytyä hyvä kuntoinen vaunu? Mitä kohtaa ostettavasta kannattaa tutkia tarkasti?
taarupin 470:sia jonkun verran myynnissä. Onko kenelläkään kokemusta semmoisesta?

HöPö-HeSSu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: käytetyt noukinvaunut?
itse meinasin narahtaa aikoinaan taaruppiin mutta onneksi soitin urakoitsijalle joka sanoi älä ikinä osta taaruppia siinä on sulloja ihan susi. tämä kyseinen urakoitsija tehnyt mulle rehut 7 vuotena hinta on kohtuullinen 100 ecee ha sis.karhotuksen hinta veroton. alle 2 km matkasta 20 ecee alennusta ha  kohden.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: käytetyt noukinvaunut?
taarupin noukkareita ollut käytössä, sullojassa pieniä murheita silloin tällöin.
hitsata jos osaat niin nou hätä, tahtoo sullojan limput sojottaa välillä moneen suuntaan
(muoviholkissa alunperin kiinni)
kohtuu hyvä vaunu, toki parempiakin varmasti löytyy
ja pohjoiset päälle..

realisti

  • Vieras
Vs: käytetyt noukinvaunut?
tietäisin yhden hapotta ajetun kverneland-taarupin (asiakkaalla) todella edullisesti, taisi uusia syksyllä sullojankin.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: käytetyt noukinvaunut?
miksi ei muun merkkisett kelpaa? torniossa on pöttingerejä ja claasseja rivissä, ilmaisella kotiinkuljetuksella manner-suomen alueella..

Verku

Vs: käytetyt noukinvaunut?
Taaruppia kunnon alustalla (niillä isoilla 700mm kumeilla, pakko-ohjauksella + jousilla) ei vaan tahdo olla.

Sitten on liikkeellä  muutama semmonen tuplatelinen mutta jos auman päälle pitää peruuttaa... Hmm. Vähän joutuu tarkkanakin olla.

Jos ala ei mahdottoman iso, investointina varmasti puolijärkevä. Ei kaikilla tarvi olla uutta "6XXXXXXXäl Jumbo kuustoista miljoonaa" vaunua.... :D

Se rengastus on semmonen mihin mä kiinnittäisin huomiota.
Kypsä tapaus

Arik

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: käytetyt noukinvaunut?
Meilläkin on yks räjähtäny 465, tuli syötettyä pikkusen liian isoa karhoa uudella räikkäakselilla. Nykyään ajetaan sillä silppurin alta,siihen ihan omiaan, ei vaan aina taho lähteä kuorma vastamäkeen liikkeelle, silppuri junttaa sen verta painavammankuorman. On muuten hurja tunne kun silpuurilla saa peränkin aivan täyteen, niin vetosilmukka kolkattaa täyellä kuormalla ilmassa, pitäs teliä siirtää taaksepäin. Eikä meinaa sorateillä päästä jyrkkiä mäkiä ylös.

Verku

Vs: käytetyt noukinvaunut?
Tuommonen sen telin olis siinä neliseitenkympiskin suotavaa olla, jos ei pellot sitten oo semmosia että uskoo kottikärryn renkaan riittävän.... :D

http://www.findit.fi/fin/search/24580.htm
Kypsä tapaus

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: käytetyt noukinvaunut?
Kannatan kyllä tuota käytettynä hankkimista, vaikka itse tuli tyhmyyttä hankittua uusi vaunu. Hinta on huomattavasti pienempi ja ne kalliit tunnit on ajettu siitä veks. Harmittaa vieläkin ettei tullu realistin kautta hankittua uitettua uutta tai käytettyä muita kautta.

Mikäli ostat liikkeestä käytetyn, niin tingi mukaan takuu ensimmäiselle korjuukaudelle. Mikäli tietävät siinä olevan suuria vikoja, eivät tähän lähde. Toki yksityisistäkin näitä takuun antajia löytyy. Itse ostin Mattilan koneasemalta 18 motin trippelivaunun ja antoivat ensimmäiselle kaudelle takuun ja pitivät sanansa. Toki oli paljon ajettu vaunu, mutta huoleettukin oli asiallisesti.

Tuo rengastus kannattaa todellakin ottaa myös huomioon vaunua valittaessa. Kuivallakin kelilä vaunun täyttyessä alkaa helposti pehmeimpiin kohtiin jäämään uria. Mikäli meinaa 3-4 vuotta heinää pitää kierrossa lohkollaan, niin alkaa viimeisinä vuosina olla jo pomputtamista niittäessä.

T'ässäpä kokemuksia omista lähtökohdista.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

tuohi

  • Vieras
Vs: käytetyt noukinvaunut?
miksi ei muun merkkisett kelpaa? torniossa on pöttingerejä ja claasseja rivissä, ilmaisella kotiinkuljetuksella manner-suomen alueella..

Ei merkkiä ole päätetty. Nuita taaruppeja oli vaan useampia myytävänä.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: käytetyt noukinvaunut?
miksi ei muun merkkisett kelpaa? torniossa on pöttingerejä ja claasseja rivissä, ilmaisella kotiinkuljetuksella manner-suomen alueella..

Ei merkkiä ole päätetty. Nuita taaruppeja oli vaan useampia myytävänä.

noihin käytettyihin pätee sama toteamus kuin moneen muuhunkin, halpa ja hyvä tulee kahdessa eri paketissa..

merheres

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 668
Vs: käytetyt noukinvaunut?
Mulla on pari kesää kokemusta 4 vuotta ajettuna hankitusta, Strautman Mega3 vaunusta.
Hintaa oli n.puolet uuden hinnasta, ja myyjältä sain tuon ensimmäisen vuoden takuun. Pari vastakampaa sain takuuseen, muuten kone pelannut moitteetta.
Nuo vastakammat on mega-vitessen heikko paikka, giga-vitesseissä kammat huomattavasti järeämmät.
Käytetyissä kannattaa tutkia sullojan ja noukkimen kunto, sekä pohjaketjun vetopyörien kuluneisuus. Kuluneet ketjupyörät kertovat että ketjut venyneet, joten ketjujen ja pyörien hinta otettava huomioon tarjouksessa.