Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?  (Luettu 3335 kertaa)

diego

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110262585

Onkohan tuossa porukassa paljon maanviljelijöitä?

Hep! Ei töissä mitään, mutta talkoot riittää.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Minä olen kyllästynyt vapaa-aikaan. Rahaa ei ole näkynyt vuosiin, joten vapaa-ajaksi ei keksi muuta tekemistä kuin halkojen hakkaamista  ;D

sorkkis

  • Vieras
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Minä olen kyllästynyt vapaa-aikaan. Rahaa ei ole näkynyt vuosiin, joten vapaa-ajaksi ei keksi muuta tekemistä kuin halkojen hakkaamista  ;D

Myy halot ja vietä laatuaikaa  8)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Niiku se entinen halkokauppiaslaivuri jolta meni hukkaan työ ja vaiva *****un halot ja laiva.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Minä olen kyllästynyt vapaa-aikaan. Rahaa ei ole näkynyt vuosiin, joten vapaa-ajaksi ei keksi muuta tekemistä kuin halkojen hakkaamista  ;D

Rahhaa ei ole näkynyt vuosiin, mutta toisaalta elintaso kohillaan, koska ei munijakkaan, muuten kun peilin kautta.  ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Minä olen kyllästynyt vapaa-aikaan. Rahaa ei ole näkynyt vuosiin, joten vapaa-ajaksi ei keksi muuta tekemistä kuin halkojen hakkaamista  ;D

Rahhaa ei ole näkynyt vuosiin, mutta toisaalta elintaso kohillaan, koska ei munijakkaan, muuten kun peilin kautta.  ;D

Sitten on paha jos tarttee kaksi peiliä että näkee. Toinen lattialla ja toinen seinällä 45 asteen kulmassa  ;D

diego

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Miettiiköhän nelikymppinen maanviljelijä yleensä työuran aloittamista vai lopettamista?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Miettiiköhän nelikymppinen maanviljelijä yleensä työuran aloittamista vai lopettamista?

Mä mietin aloittamista täydellä teholla parin vuoden sisällä  ;D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Päivätöihin ja niissä kulkemiseen alan olla melkoisen kypsä - ollut jo jonkin aikaa. Pakko kuitenkin käydä ja tehdä. En oo neljääviittäkään vielä.

Nyt musta tulee vanhaisäntä parin vuoden päästä ja näistä puuhasteluista kovasti kumminkin tykkään, niin pitäis jotain kehitellä tilalle. Vaimoo en oo aatellu vaihtaa, niin tarttee varmaa ostaa jostain joku paikka. Semmoiselta, joka on siihen kyllästynyt... :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
kaikki työ kyllästyttää joskus. itse olen viljellyt maata ja hoitanut elukoita 15 vuotta. välillä tuntuu että muutosta pitäisi tulla muutten tiedä vielä oikein mitä. :D tehdastyö on myös kokeiltu nuorempana se tympäisi jo 15 vuotta sitten ;D. valitse siinä sitten.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
  Eipä tällä hetkellä mikään tunnu turhauttavammalta kuin maanviljely.  Säiliöt täynnä halpaa öljyä ja parin vuoden lannoitteet varastossa mutta ei innosta kun seuraavat maksaa maltaita. Viherlannoitusnurmea ja riistapeltoa sekä ruista kasvamaan, niihin riittää vain motivaatio. Metsänhoitoon halajaa mieli nuoruusvuosien jälkeen, kaikki nää investoinnit peltoon levätkööt pojalle.     
            Seuraavana investoin kiikkutuoliin. :D :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
höh, eipä ole paljun maailma teillä kehittynnä kun jo nelikymppisenä ajattelette työhön kyllästymistä!   

     kunhan vielä muutaman kymmenen vuotta pakerratte ja saatte kunnon kohilleen niin sitten ......

   kun ite olin nelikymppinen nin ei paljun tullu mieleen tollaset vvan sitä tehtiin työtä ja hoitettiin jotain pikkujuttua sivussa mutta  ........

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Miettiiköhän nelikymppinen maanviljelijä yleensä työuran aloittamista vai lopettamista?
joo miettii!! ;D

Liki nelikymppinen olen, mutten todellakaan töihin kyllästynyt. Eikä olis mahdollistakaan, kun tällä menolla eläkeikä on 80+ siinä vaiheessa kun pitäs sinne päästä :P
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Oletko nelikymppinen ja töihin kyllästynyt?
Ite aloin tossa neljänkymmenen nurkilla tuumaamaan, että onko täs mitään järkeä, kun omis hommis puolilta öin ja aamulla kuudeksi vieraalle, niinpä uus työnjohtaja sai äkkiä ylipuhutuksi, kun kielsi käymästä viljarekkaa täyttämäs, ois pitäny anoa pekkanen siihen, joten kiipesin siitä paikasta palkanlaskijan kämppään ja kävin hakemas verokirjani pois ;D eikä kyllä ole hetkeäkään katunu, vaikka jäinkin työttömäksi, en ole ollut toimeton ;) vaikka kotimatkalla autos vähän ajatteli, että mitähän se hullu taas äkkipikaisuuksissaan teki ::) Elämän laatu nousi kerralla vaikka päivät venyykin joskus pyöreiksi, ei ole kellokorttia vahtimas tulemisia ja menemisiä.