Enegian käyttöä pitää rajoittaa ja verotus on siihen mitä parhain keino. Lyödään kaksi kärpästä yhdellä iskulla, valtio saa kaipaamiaan verotuloja ja toisaalta päästötavotteita pystytään toteuttamaan. Ja energiaveron vaikutusta pystyy myös minimoimaan säästämällä energiaa. Kyllä energiankäytössä on niin paljon "löysää", että siitä voi hyvinkin säästää. Itketään esim. tätä etanolin käyttöä bensan seassa. Voitasiin hyvin lopettaa koko etenolin käyttö, kun lasketaan moottoritienopeuksia 20:llä kilometrillä tunnissa ja pienemmillä teillä ajettasiin kahdeksaakymppiä.
Osmo Soininvaara puhui tästä samasta aiheesta joskus. Muistaakseni niin että ajonopeuksien pudottaminen 3km/h vähentäisi päästöjä enemmän kuin kaikki asetetut tavoitteet yhteensä.
Tämä päästökauppa ja energiapolitiikka menee siten ,että kellä on varaa saa saastuttaa. Ja kellä on varaa ,niin saastuttavat eniten. Autot voitaisiin rakentaa siten ,että huippunopeus olisi 120km tunnissa. Eihän kellään ole lupakaan ajaa kovemmin. Siis moottoriteiden nopeusvalvonta voitais lopettaa. 
Ei se niin mene, kun oikeasti se menee niin, että jos jossakin Romaniassa on joku metallisulatto jolla ei ole minkäänlaista suodatinlaitteistoa tai muita menetelmiä, miten päästöjen kertymsitä rajoitetaan, niin se voi myydä länteen ne "päästöoikeutensa" ja saa niistä myös ihan oikeaa rahaa

?
Koska päästöoikeudet on myönnetty olemassa olevien päästöjen määrän mukaan.
Ne maat joissa asiat on kunnossa, on paljon vähemmän päästöoikeuksia kuin niissä maissa joissa asiat ei ole kunnossa, eli ne jotka saastuttaa eniten voivat myydä myös näitä oikeuksia eniten, asiakas on tietenkin se, joka on jo kerran laittanut asiansa kuntoon.