Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Portaattomien testi KV:ssä...  (Luettu 54400 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Testi tehtiin virheellisesti.

Massikka olis voittannu jos testaajat olis toiminu oikein....

Syitä en aio tässä julkaista mutta tod näk KV palaa asiaan vielä.
Unta näät.Sun massikkas on testihäviäjä,hukkaa pois.Paskamikäpaska ;D

Tässä tapauksessa ei oo väliä kuka voitti vaan siitä, että vaikka lopputulos olisi samakin testauksessa todennäköisesti ryssitty... pahasti.
Mitattu kyllä varmasti muuten oikein, mutta menetelmä hieman kyseenalainen... ja tämän menetelmän voi sitten kyseenalaistaa ihan kaikkien merkkien kohdalla. Oikeestaan en edes yhtään ihmettele, kun JD, Deutz ja Fendt jäi pois. Taisi olla menetelmistä etukäteistietoa. Mä en antais edes meidän vanhaa satakuusvitosta noiden miesten ajettavaksi tuollaiseen testiin...

Muttei tästä nyt enempää.
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Testi tehtiin virheellisesti.

Massikka olis voittannu jos testaajat olis toiminu oikein....

Syitä en aio tässä julkaista mutta tod näk KV palaa asiaan vielä.
Unta näät.Sun massikkas on testihäviäjä,hukkaa pois.Paskamikäpaska ;D

Tässä tapauksessa ei oo väliä kuka voitti vaan siitä, että vaikka lopputulos olisi samakin testauksessa todennäköisesti ryssitty... pahasti.
Mitattu kyllä varmasti muuten oikein, mutta menetelmä hieman kyseenalainen... ja tämän menetelmän voi sitten kyseenalaistaa ihan kaikkien merkkien kohdalla. Oikeestaan en edes yhtään ihmettele, kun JD, Deutz ja Fendt jäi pois. Taisi olla menetelmistä etukäteistietoa. Mä en antais edes meidän vanhaa satakuusvitosta noiden miesten ajettavaksi tuollaiseen testiin...

Muttei tästä nyt enempää.
Yrmalla ei ollut oikeen traktoria tuohon testiin ja taisi viime kertainen testikin  vielä vituttaa kun oli perustraktorien testi ja deutsilla oli ainoona sellainen ja vielä oikean kokoinen mutta muilla oli kaikki varusteet ja olivat vielä jonkun verran isompia  ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Muistutukseksi.
 Ja massikasta sen verran kun paikallinen urakoitsija omistaa ohjelmoidun 7480 ryynärin ja vakion 820 fendtin niin fentti vetää isoa samsonia huomattavasti paremmin ja pienemmillä kierroksilla  :o  


Siis hetkinen, jos 7480 vt on vakiona 167 hp kaikilla lisätehoilla(2007 ja uudemmat, vanhemmat 145hp), ja fenttikö on vakiona 212 hp? Paljonko on ohjelmoitu ja mihin suuntaan tuo vt? Fentissähän on aina vähintään sen verran tehoja mitä ilmoitetaan, kun muissa yleensä on optimistisesti oletettu maksimi joka saattaa löytyä.
Onko nuo oikeesti ihan vertailukelpoisia?!! Emmää vaan tiärä!
Enemmän tuolla massikassa pitäisi kuulemma teho olla ja savumerkkejä ainakin lähettelee vahvasti  :P

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...


Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa  http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp

Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa  ;D

Juu ei tuolla oikein mitään tee, jos kuski pitää poistaa joka kerta ohjaamosta kun vaihdetaan ajosuuntaa.

Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:13:52 kirjoittanut kuu

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...


Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa  http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp

Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa  ;D

Juu ei tuolla oikein mitään tee, jos kuski pitää poistaa joka kerta ohjaamosta kun vaihdetaan ajosuuntaa.
Milläs tonne penkille sitten pääsee kun se on käännetty?? Penkkiä siirtämällä ensin vai???

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...


Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa  http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp

Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa  ;D

Juu ei tuolla oikein mitään tee, jos kuski pitää poistaa joka kerta ohjaamosta kun vaihdetaan ajosuuntaa.
Milläs tonne penkille sitten pääsee kun se on käännetty?? Penkkiä siirtämällä ensin vai???

--eikös tuonne kuljeta 'jarrujen puolelta'.Eli edestä katsoen vasemmalta.
--jos olen oikein ymmärtänyt,niin Fendtin taakseajolaitteisto on tarkoitettu vähän jatkuvampaan taakseajoon.Siinähän kääntyy kaikki mukana.Ei tuota kyllä joka rankakasalla kannata kääntää,mutta ei ole tarviskaan.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...


Näin nätisti se kääntyy fendt 819-828 mallissa  http://www.fendt.fi/traktorit_fendt819-828varioneu_monipuolisuus_taakseajolaitteisto.asp

Tiiä sitte et mitä tämä haittaa muissa hommissa  ;D

Juu ei tuolla oikein mitään tee, jos kuski pitää poistaa joka kerta ohjaamosta kun vaihdetaan ajosuuntaa.
Milläs tonne penkille sitten pääsee kun se on käännetty?? Penkkiä siirtämällä ensin vai???

--eikös tuonne kuljeta 'jarrujen puolelta'.Eli edestä katsoen vasemmalta.
--jos olen oikein ymmärtänyt,niin Fendtin taakseajolaitteisto on tarkoitettu vähän jatkuvampaan taakseajoon.Siinähän kääntyy kaikki mukana.Ei tuota kyllä joka rankakasalla kannata kääntää,mutta ei ole tarviskaan.


Samaa mieltä olen... Eihän näitä nyt mihinkää mettähän viedä puita hakeen, jos on hakkurin edessä niin eikö se riitä ku kerran päivässä kääntää ku saapuu työmaalle ja sit jos on niittokoneeseen kytketty niin kait sillä nyt voi vähä tiellä peruuttaenki ajaa ni ei tarvi kaiken aikaa käännelllä... Maalaisjärjen käyttö tässäkin ilmeisesti sallittua... 

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...

Samaa mieltä olen... Eihän näitä nyt mihinkää mettähän viedä puita hakeen, jos on hakkurin edessä niin eikö se riitä ku kerran päivässä kääntää ku saapuu työmaalle ja sit jos on niittokoneeseen kytketty niin kait sillä nyt voi vähä tiellä peruuttaenki ajaa ni ei tarvi kaiken aikaa käännelllä... Maalaisjärjen käyttö tässäkin ilmeisesti sallittua... 

Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...

Samaa mieltä olen... Eihän näitä nyt mihinkää mettähän viedä puita hakeen, jos on hakkurin edessä niin eikö se riitä ku kerran päivässä kääntää ku saapuu työmaalle ja sit jos on niittokoneeseen kytketty niin kait sillä nyt voi vähä tiellä peruuttaenki ajaa ni ei tarvi kaiken aikaa käännelllä... Maalaisjärjen käyttö tässäkin ilmeisesti sallittua... 

Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.



 Onko sulla Kuu ikinä mistään mitään positiivista kerrottavaa? Tuntuu jotenkin että aina olet jostain vääntämässä jotain valittamista, tämä nyt ei ole ainoa asia jonka olen pannut merkille.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
ML- ,vai AVT-voimansiirtoko se nykyään on, on kyllä pirun hyvä TMS:n kera, muttei täydellinen sekään. Mahtava yhdistelmä reilun 200 hevosen luokkaan olisi 7.4 Agco Sisu keulalla ja jatkeena AVT, mutta perässään Valtran pakkasuunnanvaihto ja 2 portainen manuaalikäyttöinen aluevaihteisto mutta pakoilla toteutettuna. Ja hytti Beauvais'sta MF:n 8600-sarjasta. Etujousitus Fendtiltä. Välirunko-etukehto, konepelti ja merkki ratin keskiössä voisivat olla vaikka Valtraa, Suomessa kun ollaan.

Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo:19:38 kirjoittanut agricult

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Ei kyllä saa lain mukaan peruuttaa tiellä. Harvinaisen typerä toteutus Fendtiltä tuo taakseajo.

Jaahas, ja minkä lain ja pykälän mukaan ei saisi peruuttaa?

Tieliikennelain 20§:n mukaan saa peruuttaa, kunhan ei aiheuta vaaraa eikä estä muita.

Ainoastaan umpitunnelissa ei saa peruuttaa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
ML- ,vai AVT-voimansiirtoko se nykyään on, on kyllä pirun hyvä TMS:n kera, muttei täydellinen sekään. Mahtava yhdistelmä reilun 200 hevosen luokkaan olisi 7.4 Agco Sisu keulalla ja jatkeena AVT, mutta perässään Valtran pakkasuunnanvaihto ja 2 portainen manuaalikäyttöinen aluevaihteisto mutta pakoilla toteutettuna. Ja hytti Beauvais'sta MF:n 8600-sarjasta. Etujousitus Fendtiltä. Välirunko-etukehto, konepelti ja merkki ratin keskiössä voisivat olla vaikka Valtraa, Suomessa kun ollaan.

Niin... Tuosta suunnanvaihdosta jättäisin kyllä pakan pois, mutta tuo kilpikonna/jänis vois olla pakalla kytkettävä muttei ihan ongelmaton sekään... ellei sitten siitä vaihdosta tehtäis puoliautomaatti tyyliin, että vaihto joko sallittaisiin tai kiellettäisiin napilla. Jossain yhteydes täysin automaattinen vaihto vois aiheuttaa samaa nykimistä kuin directissä...
tethering holes to their concave windings

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
ML- ,vai AVT-voimansiirtoko se nykyään on, on kyllä pirun hyvä TMS:n kera, muttei täydellinen sekään. Mahtava yhdistelmä reilun 200 hevosen luokkaan olisi 7.4 Agco Sisu keulalla ja jatkeena AVT, mutta perässään Valtran pakkasuunnanvaihto ja 2 portainen manuaalikäyttöinen aluevaihteisto mutta pakoilla toteutettuna. Ja hytti Beauvais'sta MF:n 8600-sarjasta. Etujousitus Fendtiltä. Välirunko-etukehto, konepelti ja merkki ratin keskiössä voisivat olla vaikka Valtraa, Suomessa kun ollaan.

Niin... Tuosta suunnanvaihdosta jättäisin kyllä pakan pois, mutta tuo kilpikonna/jänis vois olla pakalla kytkettävä muttei ihan ongelmaton sekään... ellei sitten siitä vaihdosta tehtäis puoliautomaatti tyyliin, että vaihto joko sallittaisiin tai kiellettäisiin napilla. Jossain yhteydes täysin automaattinen vaihto vois aiheuttaa samaa nykimistä kuin directissä...
Niin..Kun mä en jaksa lukea näitä läpitte.
Puhuuko KJL tossa dynavtn vaihteista?Eikö se olekkaan portaaton?Vaihdetaanko siinä aluetta samoin kuin pappatunturis,kahvaa kääntämällä ??? ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
ML- ,vai AVT-voimansiirtoko se nykyään on, on kyllä pirun hyvä TMS:n kera, muttei täydellinen sekään. Mahtava yhdistelmä reilun 200 hevosen luokkaan olisi 7.4 Agco Sisu keulalla ja jatkeena AVT, mutta perässään Valtran pakkasuunnanvaihto ja 2 portainen manuaalikäyttöinen aluevaihteisto mutta pakoilla toteutettuna. Ja hytti Beauvais'sta MF:n 8600-sarjasta. Etujousitus Fendtiltä. Välirunko-etukehto, konepelti ja merkki ratin keskiössä voisivat olla vaikka Valtraa, Suomessa kun ollaan.

Niin... Tuosta suunnanvaihdosta jättäisin kyllä pakan pois, mutta tuo kilpikonna/jänis vois olla pakalla kytkettävä muttei ihan ongelmaton sekään... ellei sitten siitä vaihdosta tehtäis puoliautomaatti tyyliin, että vaihto joko sallittaisiin tai kiellettäisiin napilla. Jossain yhteydes täysin automaattinen vaihto vois aiheuttaa samaa nykimistä kuin directissä...
Niin..Kun mä en jaksa lukea näitä läpitte.
Puhuuko KJL tossa dynavtn vaihteista?Eikö se olekkaan portaaton?Vaihdetaanko siinä aluetta samoin kuin pappatunturis,kahvaa kääntämällä ??? ;D

Ei mitään uutta... nyt ei ollu kysymys Dyna-VT:stä vaan ihan jostain muusta. Lukeminen kannattaa aina ***** sanoi Donnerikin joskus...
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Portaattomien testi KV:ssä...
Se variohan on tuplasti portaaton niinkuin Wille ja samalla vetoteholla ainakin takaperin  ;D