Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Videosikalat  (Luettu 4108 kertaa)

Talojussi

  • Vieras

Viimeksi muokattu: 04.03.08 - klo:08:33 kirjoittanut Talojussi

Aulis Anttila

  • Vieras
Lisää videosikaloita...
No niin... lisää rainaa hyvin hoidetuista tuotantoeläimistä  :o :o 
=
Yle on saanut haltuunsa uutta, 20 suomalaisella sikatilalla salaa kuvattua materiaalia, kertoo Suomen sikayrittäjien puheenjohtaja Martin Ylikännö. Häntä on pyydetty katsomaan ja kommentoimaan videoita tänään keskiviikkona. Tuottajilta Ylikännö ei ole saanut tietoa videoinneista, mutta joitakin epäilyjä luvattomista vieraista on ollut. Ylikännöä uusi videokohu harmittaa, mutta ei oikeastaan yllätä. ”Ei tämä lopu, tämä on liian helppo tapa saada laajaa julkisuutta. Tuskin tästä ainakaan mitään positiivista seuraa, aina ollaan altavastaajan asemassa”, Ylikännö sanoo.
+
Videomateriaalia esitetään ensi maanantaina Ylen TV1-kanavalla A-studio -ohjelmassa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Videosikalat
  Olis hyvä nähdä vastaavaa materiaalia noista muitten eu-maitten suursikaloista,vois jäädä halpa tuontikinkku ostamatta ja syömättä..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65964
Vs: Videosikalat
ja jo pelkästään eläinlääkärien tiloissa löytyy aikamoista tavaraa jossa on katsaus miten huonoon kuntoon on kotieläin laskettu ennenkuin joku sivullinen saanut viemään lekuriin!    kyllä tota materiaalia sais aivan mistä vaan;    liian pienet häkin kissojen/koirien työaikasäilytykseen, liian lyhyet narut ulkoilua varten koirilla!   jne!

                     täällä päin ainaskii alkvat seurata lekurien puolesta jos on esim. hiljainen tila toiminnoiltaan tai sitten paljon erikoista häikkää!                                ei riitä selitykset kun on paljon viallisia sikoja teuraaksi tai olematon määrä syntymiin nähden!

Aulis Anttila

  • Vieras
Tanskalainen sikala...
Olis hyvä nähdä vastaavaa materiaalia noista muitten eu-maitten suursikaloista,vois jäädä halpa tuontikinkku ostamatta ja syömättä..

Mä oon käyny tanskalaisessa sikalassa... samanlaiselta siellä näytti ku suomalaisissaki sikaloissa... mä en oo nähny yhtään semmosta ns. rääkkäyssikalaa - ja oon käyny ainaski 50 suomalaisessa sikalassa... joka toki on suppee otos  :P ;D

minä-itte

  • Vieras
Vs: Tanskalainen sikala...
Olis hyvä nähdä vastaavaa materiaalia noista muitten eu-maitten suursikaloista,vois jäädä halpa tuontikinkku ostamatta ja syömättä..

- ja oon käyny ainaski 50 suomalaisessa sikalassa... joka toki on suppee otos  :P ;D

Höh, nyt ei ole puhe hesalaisista kapakoista.

Aulis Anttila

  • Vieras
Sikala...
Olis hyvä nähdä vastaavaa materiaalia noista muitten eu-maitten suursikaloista,vois jäädä halpa tuontikinkku ostamatta ja syömättä..
- ja oon käyny ainaski 50 suomalaisessa sikalassa... joka toki on suppee otos  :P ;D
Höh, nyt ei ole puhe hesalaisista kapakoista.

Stadis ei oo ku yks oikee ja aito Sikala  :P :P   ;D ;D
=
http://www.seahorse.fi/

simmo

  • Vieras
Vs: Videosikalat
Isossa sikalassa on aina joku sairas yksilö,jota ei ole onnistuttu vielä karsimaan.Eläimet loukkaantuu luonnossakin ja voivat joutua kärsimään siellä kauankin.Eläinten hoitajana tiedän,että oma silmä ei aina huomaa eläimissä vikaa,vaikka olis kuinka tarkkana.Esim.meillä oli kerran utareliivi hangannut lehmän mahan alle melkoisen kolon,enkä itse huomannut sitä vaikka lypsin sen joka päivä.Lapseni huomas sen.Samoin itse menin kerran navettaan,jossa mulleilla oli muutamilla jäänyt kasvaessa kytkimet nahan sisään kaulaan,kasvattaja ei itse ollut huomannut sitä.En käsitä sitä,muuten kuin että se on jonkinlaista ammattisokeutta.Ihan inhimillistä.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Videosikalat
Ite oon kanssa nähny tuommosen tapauksen, jossa mullikalla on kasvanu riimu nahan/lihan sisään ja voin sanoa, ettei se mitäään ammattisokeutta ole - tyhmyyttä se on.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Videosikalat
Just tänään juttelin eläinlääkärin kans näistä hommista ja se meinas että kaikkein varmimmin löytyy huonosti voivia eläimiä entiseltä lypsykarjatilalta, jossa pidetään pariakymmentä lihanautaa kotieläintilana pysymisen vuoksi.

simmo

  • Vieras
Vs: Videosikalat
Ite oon kanssa nähny tuommosen tapauksen, jossa mullikalla on kasvanu riimu nahan/lihan sisään ja voin sanoa, ettei se mitäään ammattisokeutta ole - tyhmyyttä se on.
-hyvin harva ihminen tahallaan elukkaansa kiduttaa >:(

Aulis Anttila

  • Vieras
Tahallaan... tai ei...
Ite oon kanssa nähny tuommosen tapauksen, jossa mullikalla on kasvanu riimu nahan/lihan sisään ja voin sanoa, ettei se mitäään ammattisokeutta ole - tyhmyyttä se on.
-hyvin harva ihminen tahallaan elukkaansa kiduttaa >:(

Tekeekö se teosta hyväksyttävämmän jos sitä ei tehdä tahallaan ? ? ?

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Tahallaan... tai ei...
Ite oon kanssa nähny tuommosen tapauksen, jossa mullikalla on kasvanu riimu nahan/lihan sisään ja voin sanoa, ettei se mitäään ammattisokeutta ole - tyhmyyttä se on.
-hyvin harva ihminen tahallaan elukkaansa kiduttaa >:(

Tekeekö se teosta hyväksyttävämmän jos sitä ei tehdä tahallaan ? ? ?

vahingossako  siellä  etelässä  niitä  rakkaita  lemmikkejä  kerrostalojen ikkunoista
heittelevät  ???

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65964
Vs: Videosikalat
ja just tänään kävi elukkatohtori paikalla kattelemassa että kuin elukat voipi, kun ei ole tilastokeskukseen tullu mitään ilmotusta 03 jälkeen!          nooo, poikimiset ja poistot tapahtu edellisellä viikolla tuosta!                     hyvin män, ei muuta kuin sorkkien hoitamattomuus vikana!    ja siihen minä en pysty vaikuttaan kun tuomoa ei kiinosta pientilat ja muita ei ole!                      saisin taas jatkaa lemmujen pitoa seuraavat 141 vuotta kuten tähän astikin!     ( - ite en nyt ihan noin kauan mutta kuiteskii merkittävästi jo ... )

                 tossa oli muuten puhetta että iahn kiva toi eviran homma!   tarkastus oli määrätty tilalle joka poistanu elukat jo helmikuussa ja ei muka näkynnä rekisterissä!      lekuri kyllä ties lukeneensa jostain lomakeestaan mutta.........                     tieto ei kulje tai sitten siellä on joku kokkare välissä! :P