Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Правдаlaista kirjuuttelua  (Luettu 3717 kertaa)

CV Lemken

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Правдаlaista kirjuuttelua
Onko se ollut karjatila-tai siis oikein maitotilakin joskus :o ::) :o ::) :o ::) :)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta!   hei eikö ollut myös viljanhinnoista kyse?     mitä mahtoi olla ja sitten voisi laitta ne tuetkii siihen koska siitä nyt näkyy olevan kyse ja tietty saastevaikutus itämereen!

CV Lemken

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Millainen mahtaa olla HIILIjalanjälki minä-ittellä ;) ::) ::) ::) ::)

Aulis Anttila

• Vieras
Hiilijalanjälki...
Millainen mahtaa olla HIILIjalanjälki minä-ittellä ;) ::) ::) ::) ::)

Hyvä kysymys... siellä Esson paaaaarissa valitellaan ku se aina piereskelee  ;D ;D ;D

minä-itte

• Vieras
Viljatilan työtunnit vain neljännes maitotilan työtunneista,mielenkiintoista. :o
Vesilahden änkyrä kaipaa aikoja jolloin muutaman kymmenen hehtaarin viljatilalla sai vuoden toimeentulon.

Ei kaipaa. Ne olivat aikoja, jolloin Etelä-Suomen kotieläintaloutta ajettiin alas kepujohtaja Johannes Virolaisen viitoittamalla tavalla:

Korkea viljanhinta ja pohjoiseen kovat eläin- ja investointituet.

http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=11837.0

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta eikö ole mukavaa kun saa jopa jäiden aikana syötäväksi ruokaa joka etelän viljelyn varassa ollessa olis kyllä aika epävarmaa;  vrt. kaikki rehu tuontitavaraa ja panokset myös; laivat jäissä merellä; ei syötävää.    btw ja ruoho jäässä lumen alla!

minä-itte

• Vieras
mutta eikö ole mukavaa kun saa jopa jäiden aikana syötäväksi ruokaa joka etelän viljelyn varassa ollessa olis kyllä aika epävarmaa;  vrt. kaikki rehu tuontitavaraa ja panokset myös; laivat jäissä merellä; ei syötävää.    btw ja ruoho jäässä lumen alla!

Etelän kotieläintilat ovat omavaraisia rehun suhteen, myös viljan.