Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paljonko ansaitset vuodessa?  (Luettu 32431 kertaa)

Iso Veli

  • Vieras
Paljonko ansaitset vuodessa?
Nostetaanpa kissa pöydälle,  ja puhutaanpa  itse asiasta, eli mitä kukin palstalainen vuodessa ansaitsee?
 
Kyllä sen nyt voi näin nimimerkin suojaamana paljastaa, ei siitä kukaan pahastu.

Itse aloitan paljastamalla että viime vuoden verotuksessa verotettavat kokonaistuloni olivat vaatimattomat 36  487 euroa.

Se koostuu kasvinviljelytilan tuloista ja monenmoisista sivubisneksistä,  mukana myös hiukan metsätuloja, mutta vain hiukan,  muutama tonni harvennushakkuun tienestejä.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
26 000€ Sitä jäi käteen eli 150 000€ liian vähän  :D

Tuon verran oli tuloja mutta viimevuonna rahaa on kyllä palanutkin aika reippaasti... 2009 Saab LinearWagon 1.9TiD A -07 ~ 28 000€  Keittiöremppa ~ 7000€

2010 Maalämpö ~ 20 000€

Ja täällästä pientä sitä voi sitten alka laskemaan onko säästöt + vai - puolella kukin keskenään  :P

minä-itte

  • Vieras
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
Nostetaanpa kissa pöydälle,  ja puhutaanpa  itse asiasta, eli mitä kukin palstalainen vuodessa ansaitsee?
 
Kyllä sen nyt voi näin nimimerkin suojaamana paljastaa, ei siitä kukaan pahastu.

Itse aloitan paljastamalla että viime vuoden verotuksessa verotettavat kokonaistuloni olivat vaatimattomat 36  487 euroa.

Se koostuu kasvinviljelytilan tuloista ja monenmoisista sivubisneksistä,  mukana myös hiukan metsätuloja, mutta vain hiukan,  muutama tonni harvennushakkuun tienestejä.

"Keinottelua", sanoi Sika-Sirkka, kun viljan hinta nousi pikkuisen pohjamudista.

Myykäämme viljamme ulkomaille, nyt kun on kysyntää ja hinta siellä kohdillaan.

simmo

  • Vieras
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
Meidän maatilalla jää verotettavaa tuloa40-50000 e.Viime vuosi oli vähän huonompi,koska maidon hinta laski reilusti,mikä teki 10000 e.

rööri-roope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1335
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
n.45 000 nykyisestä leipätyöstä, sisältäen viiden viikon vuosilomat ja 23 pekkaspäivää, lisäksi maataloudesta taskurahoiksi n.10 000 kesantotukiasia.. ;D
In vino veritas

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1962
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
MIkä on teidän tuntiansio, harvalla maatilalla on  töitä koko vuodeksi. TEHOLLISILLE TUNNEILLE. Verrataan niitä.

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
verotonta tuloa joku 3000€ vuoresa...

totuuden torvi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1962
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
Viljatila 50 ha paljonko vuodessa työtunteja oikeasti ?

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
yhtymän tulos semmoset 90ke, sillä pitäs kolmen jäsenen pärjätä..
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

sorkkis

  • Vieras
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
Pariin vuoteen ei verottaja ole juhlinut meikäläisen kanssa . Pari kuukautta vuodessa ollaan työttömänä , ostos on kanssa ollu pikkasen suuria .

Parisivuelinkeinoa on tulossa , jos sitten .

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
Riittävästi :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Iso Veli

  • Vieras
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
MIkä on teidän tuntiansio, harvalla maatilalla on  töitä koko vuodeksi. TEHOLLISILLE TUNNEILLE. Verrataan niitä.


Minä en tunteja laskeskele, työnteko on elämäntapa, ja miksi pitäisi laskeskellakkaan, yrittäjä tässä ollaan, ne on palkkatyössä olevat, jotka tuntipalkkoja  laskeskelee, mutta jos niitä laskisin, niin aika pieneksi varmaan jäisi.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
MIkä on teidän tuntiansio, harvalla maatilalla on  töitä koko vuodeksi. TEHOLLISILLE TUNNEILLE. Verrataan niitä.


Minä en tunteja laskeskele, työnteko on elämäntapa, ja miksi pitäisi laskeskellakkaan, yrittäjä tässä ollaan, ne on palkkatyössä olevat, jotka tuntipalkkoja  laskeskelee, mutta jos niitä laskisin, niin aika pieneksi varmaan jäisi.
Selitys toikin  :D Melkein viljanviljeliän selitys tehdyistä työ tunneista .

Se on kyllä taivaan tosi ettei verotettavatulo kerro välttämättä käteenjäävää tuloa . Päivärahapoistot tuntuu meikäläisellä paljon ja kaupunkilaistenmaksama ........... tulo .
 

Lumo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
  • Instrument sano venäläinen kun rautakangen näki
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
MIkä on teidän tuntiansio, harvalla maatilalla on  töitä koko vuodeksi. TEHOLLISILLE TUNNEILLE. Verrataan niitä.
Palkka työläisen tunnit kun kerrot 1,5 niin saat karjatilallisten työtuntien määrän selville , ihan noin keskiarvona.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Paljonko ansaitset vuodessa?
MIkä on teidän tuntiansio, harvalla maatilalla on  töitä koko vuodeksi. TEHOLLISILLE TUNNEILLE. Verrataan niitä.


Minä en tunteja laskeskele, työnteko on elämäntapa, ja miksi pitäisi laskeskellakkaan, yrittäjä tässä ollaan, ne on palkkatyössä olevat, jotka tuntipalkkoja  laskeskelee, mutta jos niitä laskisin, niin aika pieneksi varmaan jäisi.
Selitys toikin  :D Melkein viljanviljeliän selitys tehdyistä työ tunneista .

Se on kyllä taivaan tosi ettei verotettavatulo kerro välttämättä käteenjäävää tuloa . Päivärahapoistot tuntuu meikäläisellä paljon ja kaupunkilaistenmaksama ........... tulo .
 

 Ja aina voi tehdä varauksia ja maksaa lisää eläkettä ym. jos liikaa rupee euroja tippumaan. Köyhät ne euroillaan kehuu ;D