Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agrologi koulutuksen hyödyllisyys  (Luettu 27886 kertaa)

Sepedeus

• Vieras
Vs: Mahdollisuudet...
Antaahan agrologi koultus aika moneen ammattiin mahdollisuudet

Ei ainakaan kuntapuolella... se on opistoasteen tutkinto... tai no joo... kepukunnissa se kyllä pätevöittää vaikka kunnanjohtajaksi  ;D ;D ;D

Kyllä agroloogista tulee hyvä OP pankin luottopäällikkö ;D

Agrologin koulutus pankinjohtajalla on lieventävä asianhaara, tästä on käräjäoikeuden päätös... ;D

Siis syyntakeeton. http://fi.wikipedia.org/wiki/Syyntakeettomuus

hyde

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
tähänkö tää päätty :D

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Sanoisin, että viimeinen argumentti on sen verran pajatsoa tyhjentävä, ettei keskustelua enää synny. Mars kouluun !!

onkohan vanhanenkin agrologi?? Ja jos kailajärvi on niin kai se vapautetaan...??

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

JoHaRa

• Vieras
tähänkö tää päätty :D

Ei ole päättynyt mutta olisi jo pitänyt  ;D Asiaa ei ole edes siteeksi...

"Aika tekee agrologin". Tuota hoettiin Mustialassa muinoin. Se että koulusta saa paperin jossa on leima on alkusoitto elämälle. Se paperi pannaan hyllyyn ja sitten aloitetaan aika puhtaalta pöydältä etenemään...

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Maataloudessa kaikki arvot imetään jo ädinmaidossa ja isä sitten viimein opettaa työnteon. Tätä perinnettä ken rikkoo, niin saa tuta herran, tai jonkun muun vihtapöksyn pelon.
Kun aloin, tai jatkoin, opintojani niin mulla kävi sellainen juttu jonka muistan elävästi vieläkin; olin kävelyllä kun paikallinen täppäri käveli vastaan ja pitkästä aikaa nähtyämme hän kysyi mitä minä nykyään teen? Vastasin opiskelevani jne, johon täppäri tokaisi etkö sitten aio jatkaa manviljelyä? Menin hiljaiseksi ja vastasin jotain ympäripyöreää. Ihan kuin opiskelu kaataisi minun tulevan maanviljelijänuran.

Summa summarum. Opiskele mitä opiskelet, kaikki on hyödyksi. Aina kun olet poissa kotoa opit jotain uutta, se on sitten sinusta kiinni miten sitä tietoa omaksut ja osaat soveltaa.
Tykkää näistä. Varsinkin ammatin ulkopuolisista ystävistä on suuresti apua, niiltä saa kaivattua ulkopuolista näkökulmaa omiin asioihin.

Muuten, toi täppäri kysy sitä sulta vaan lisämaan toivossa. "Ai se opiskelee, saanks mää ne maat...?"
Ei se mulle mitään sanonut, mutta vanhalle isännälle kertoi kyllä vuokrahalukkuutensa. Ei tosta pitkätukkahipistä kuitenkaan mitään tule...  ;D
Nothing is Something Worth Doing

Matias1

• Vieras
Mitä olen agrologeja katsellut ja kuunnellut, niin olen huomannut, että heillä on tavattoman hyvä itsetunto. Viljelijöinä hakevat tietoa eri tahoilta ja tekevät itsenäisiä päätöksiä. Ovat myös oppineet harjoittelijoina tai työssään liike-elämässä, että se kauppiaan viimeinen hinta onkin paljon alempana. Ainoa hankaluus on keskusteluissa se, etteivät agrologit koskaan hyväksy vallitsevia totuuksia.
Itse olen aikuisopiskelijana opiskellut vieraita kieliä koko elämäni (oppimatta) ja joka kurssilla on ollut yksi tai useampi agrologi.
On ollut ennen hienoa olla maaherra, ministeri tai kansanedustaja agrologin koulutuspohjalta. Viime aikojen suurin suoritus tällä ammattikunnalla on varmasti ollut viljelijäväestön koulutus ja opastus EU-aikaan vuodesta 1995. Siitä nöyrä kiitos heille.

navettapoika

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Pojanhupakko! Hih!
Ajattelin kysyä nykyisiltä viljeliöiltä ja tulevilta viljeliän aluilta, että miten koette nyky yhteiskunnassa tarvitseeko maanviljelijä agrologi koulutuksen. Itse olen Iisalmen yksikössä toisen vuoden agrologi ja itse olen käynyt sitä ennen Pemon ja itselleni koin että olisi tärkeää saada lisää ammattitaitoa ja käydä agrolokiksi, koska maatalous muuttuu aika paljon jne. Miten te koette tämän asian onko agrologin koulutus hyödyllinen????
Mä oon ainaskii valtiotiäteellisest! Ihquu! Hih!  :-*  :-*  :-*
Hopoilu on miesten hommaa! Hih!

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Zirola-koulutuksen "hyödyllisyys"... 🎅
Ottaen huomioon kuin paljon aiheutti vastauksia ,niin kait se on tärkeetä.

Itse en kyllä ymmärrä mitä erikoista opittavaa siellä olisi.

Kyllä me on Spede huomattu, että sinä et ymmärrä...  ::)

Nooo, zepeteozhan ei tunnetusti arvosta muita "koulutuksia" ko Zirolata ja Giljavata...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."