Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agrologi koulutuksen hyödyllisyys  (Luettu 25301 kertaa)

hyde

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Ajattelin kysyä nykyisiltä viljeliöiltä ja tulevilta viljeliän aluilta, että miten koette nyky yhteiskunnassa tarvitseeko maanviljelijä agrologi koulutuksen. Itse olen Iisalmen yksikössä toisen vuoden agrologi ja itse olen käynyt sitä ennen Pemon ja itselleni koin että olisi tärkeää saada lisää ammattitaitoa ja käydä agrolokiksi, koska maatalous muuttuu aika paljon jne. Miten te koette tämän asian onko agrologin koulutus hyödyllinen????

minä-itte

  • Vieras
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Ajattelin kysyä nykyisiltä viljeliöiltä ja tulevilta viljeliän aluilta, että miten koette nyky yhteiskunnassa tarvitseeko maanviljelijä agrologi koulutuksen. Itse olen Iisalmen yksikössä toisen vuoden agrologi ja itse olen käynyt sitä ennen Pemon ja itselleni koin että olisi tärkeää saada lisää ammattitaitoa ja käydä agrolokiksi, koska maatalous muuttuu aika paljon jne. Miten te koette tämän asian onko agrologin koulutus hyödyllinen????

Juu, pääsee tarkastajaksi vaikeuttamaan maatalousyrittäjän elämää....  ;D ;D

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
On hyödyllinen, pääsee kotoo pois  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

hyde

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Mutta jos miettii asiaa ammatin kannalta niin onko se mielestänne hyödyllinen???  :)

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Toisille se opiskelielämä on tärkeämpää, varsinkin se illanvietto, kun itse opiskelu  ;D
Ja voihan sieltä joku emäntäkin tarttua matkaan, kunhan käy ekana tarjonnan läpi  :)
Mutta harvemmin siitä opiskelusta haittakaan on ???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Mutta jos miettii asiaa ammatin kannalta niin onko se mielestänne hyödyllinen???  :)

On. Siellä tutustuu uusiin ihmisiin. Näistä saat itsellesi "verkoston" joiden avulla myöhemmin pärjäät paremmin. (Enkä nyt tuolla ver`kostolla tarkoita verikostoa)

Kaiken oleellisen maataloudesta voisi kyllä kirjoittaa A4:n takapuolelle ja sen voisi omaksua tunnissa  ;D

hyde

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Meinaatko että ihan riittää A4 takapuolelle aika pieneks männöö teksti :D

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
on hyövylllinen naapuriin kans inttäessä, sillon voepi akrolookiliiton jäsenkortin nykästä rintalakkarista ja siinä vaeheessa naapuri älyvää luovuttaa. Jos vakavasti sanotaan, niin aenaski se eko kasvaa melekolaella
Elämä on parasta kometiijjaa

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Ei oppi ojaan kaada eli liikaa teoriaa ei pysty lukemaan. Isompi haaste on teorian ja käytännön yhteensaattaminen. Agrologikoulutuksen jälkeen kannattaa pyrkiä käytännönläheiseen ammattiin ennen isännäksi ryhtymistä, esim. karjanhoitajaksi isolle tilalle, siis jos on karjatila kotona.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Meinaatko että ihan riittää A4 takapuolelle aika pieneks männöö teksti :D

Fonttikoolla 14. Maataloudessa riittää se että tekee perusasiat oikein, ne "vehnän epigeeiset itämiset" ovat sellaista nippelitietoa jolla ei tienaa rahaa eikä saa naisia.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Meinaatko että ihan riittää A4 takapuolelle aika pieneks männöö teksti :D

Fonttikoolla 14. Maataloudessa riittää se että tekee perusasiat oikein, ne "vehnän epigeeiset itämiset" ovat sellaista nippelitietoa jolla ei tienaa rahaa eikä saa naisia.


***Enkä noin viljapuolella, mutta esim. pötsifysiologian ymmärtämisellä saattaa tienata rahaa ihan käytännössä....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Meinaatko että ihan riittää A4 takapuolelle aika pieneks männöö teksti :D

Fonttikoolla 14. Maataloudessa riittää se että tekee perusasiat oikein, ne "vehnän epigeeiset itämiset" ovat sellaista nippelitietoa jolla ei tienaa rahaa eikä saa naisia.


***Enkä noin viljapuolella, mutta esim. pötsifysiologian ymmärtämisellä saattaa tienata rahaa ihan käytännössä....

Tuo on totta! Pötsistä voisi kirjoittaa 30% tuonne A-neloselle ja fontilla 12. Viljahommista riittäisi kylvösyvyydet ja varastointikosteudet. Ehkä siemenmäärät suunnilleen. Kaikki muu tieto löytyykin sitten maatalouskalenterista. Ja nuokin löytyvät  ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Meinaatko että ihan riittää A4 takapuolelle aika pieneks männöö teksti :D

Fonttikoolla 14. Maataloudessa riittää se että tekee perusasiat oikein, ne "vehnän epigeeiset itämiset" ovat sellaista nippelitietoa jolla ei tienaa rahaa eikä saa naisia.

Komppaan tätä. Opiskelu on ihan hyvä kokemus mutta viljelyn näkökulmasta siitä ei saa vastaavaa hyötyä. Eriasia jos halajaa pooragriaan tai jonnekkin muualle neuvontaan. Itte suosittelisin maatalouden perustutkintoa/ konetekniikan tai hitsarin perustutkintoa/ sähkärin tutkinto. Noilla pääsis viljelijänä pitkälle. Sitten kutittelee eläinlääkärin tai semmarin tutkinnolla olevaa emäntää niin tilanpito on melko kohillaan. Laskupäälläkään oleva ei ole pahitteeksi kunhan ymmärtää maatalouden päälle, muuten torppaa kaikki ajatukset.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

hyde

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Itse koin henkilökohtaisesti että maaseutualan perustutkinto ei anna tarpeeksi laajaa yritystalouden osaamista. Mielestäni AMK agrologi saa helkkarin hyvän koulutkseen yritystalouteen. Itse olen kokenut tämän henkilökohtaisesti näin

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Agrologi koulutuksen hyödyllisyys
Minulle jäi perustutkinnosta päällimmäisenä mukaan vain se tieto ettei oikeasti tiedä mitään. Agrologiopintojen myötä sai paikattua sai paikattua ainakin pahimpia aukkoja. Ja ainakin ekonomian opinnoista oli todella paljon hyötyä. Iso osa tiedosta tuli myös opiskelukavereilta eri asioista tingatessa.

Teorian ja käytännön yhteensovittaminen jatkuu yhä...  ;)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE