Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Veroilmoitusta  (Luettu 18286 kertaa)

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Veroilmoitusta
Oman mausteensa soppaan tuo vielä verotili. Ennakonpidätys puun myyntitulosta pitäisi ohjeen mukaan maksaa ja ilmottaa verotilille...

http://www.vero.fi/doc/download.asp?id=672;56400
Itse oon yrittänyt muistaa tilittää ennakonpidätykset mahdollisimman pian ettei unohdu ja lähes aina muistanutkin  ;D Se on kumma kun ne pitää tilittää aina seuraavan kuun 12 päivään mennessä, eikä riitä tuo helmikuun loppu  ???

Aika monta tapaa näkyy olevan ennakoitten pidätyksis ja veroilmoituksen täytös ::)

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Veroilmoitusta
Mikähän mahtaa todellisuudessa olla %klapukaupoissa jossa kuittia käytetään ;D

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Veroilmoitusta
Kyllä se ostopuusta tehtäessä on pakko kuitilla viedä kyllä verottaja osaa sen laskea, jos ne puut alkaa kadota johonkin, kyllä ne on nämä "isännät" jotka hankintojaan vähinsä kadottelee. Kyllähän sitä monesti kuulee, kun asiakas sanoo ettei tartte kuittia, siihen oon joutunu vastaamaan, että uskon sen, mutta minä tartten.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Veroilmoitusta
Vanha lämmityskattila konehallin nurkkaan. Helposti saa 100 mottia katoamaan. ;D

Agronettiläinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: Veroilmoitusta
No miten verottaja suhtautuu omaan käyttöön otettavaan poltinpuuhun? Eli minkä verran sitä voi ottaa ilman seuraamuksia, varsinkin jos kuitenkin veroissa vähentää metsänhoidon kustannuksia?

Jossain muussa yhteydessä oli mainittu summa 850 euroa mutta liittyikö se metsätilan sisäiseen puun siirtelyyn? Vai meneekö se siten että jos on metsäyhtymä niin se yhtymä myy osakkailleen puutavaran?

Ilman noita epäselviä ohjeistuksia lienisi verotus liian epäselvää.  :D

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Veroilmoitusta
Mikä on polttopuun arvo? Jos yksityistalouteen otettu mäntytukki esim arvostetaan 43€ kiinto, ei
polttopuun arvo liene kummoinen.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Veroilmoitusta
Alv -laskelmassa yksityiskäyttöön otetulla puulla on joku arvo ja yhtenäistämisohjeen arvo polttopuulle 10 €/m3 ja rakennuspuulle 5€/m3.  MT lehden ohjesivulta löytyy.

Tulovero -puolella ei talon ja mökin polttopuita lasketa millään tavalla ja ei hintoja tarvitse miettiä.

On nämä kyllä hankalia, varmaan omissa paperissa menee jotain pieleen. Otin täältä neuvon käyttöön klapimyynnin kirjaamiseen, vanhasta muistista turhan vaikeasti olin tekemässä.

Viimeksi muokattu: 17.02.11 - klo:21:16 kirjoittanut Monttu Simeon

Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Veroilmoitusta
tarviiko alv 22 ja 23 kirjanpidossa laittaa erikseen.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Veroilmoitusta
Mielestäni ei, kun sehän on ilmoitettu jotenkin niin, että 22/23% arvonlisäverokanta samalla rivillä.

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Veroilmoitusta
Kyllä tuolla netin kausiveroilmoituksessa 22 ja 23% vilahtivat hyvin samaan osastoon.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Veroilmoitusta
tarviiko alv 22 ja 23 kirjanpidossa laittaa erikseen.
Kyllä tarvii. Ja kirjanpito-ohjelmat tekee sen automaattisesti maksupäivän mukaan.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Veroilmoitusta verotston osoite..
Tuossa huomasin, että postissa tulleissa veropapereissa on eri toimiston osoite minne olen paperit yleensä (siis aina) lähettänyt. Tuohon toimistoon on varmaan 130 km, kun lähimpään on 30 km. Lähettääkö vaan sinne minne ennenkin vai onko väliä?

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Veroilmoitusta verotston osoite..
Tuossa huomasin, että postissa tulleissa veropapereissa on eri toimiston osoite minne olen paperit yleensä (siis aina) lähettänyt. Tuohon toimistoon on varmaan 130 km, kun lähimpään on 30 km. Lähettääkö vaan sinne minne ennenkin vai onko väliä?

Kiinitin huomiota samaan, itellä oli oma verotoimisto, mutta jollain naapurilla, jonka ilmoituksen myös teen oli jossain kauempana ja alvithan menee nyt sinne optiseen lukuun. Mutta vein kaikki kaavakkeet kerralla tuonne lähimpään toimistoon ja ystävällinen täti otti ne käteen ja sanoi jakavansa oikeisiin paikkoihin. Toisin kuin ennakoitten kans, oli toinen täti jolla oli vähän vissiin huono aamu :P olivat laskeneet mulle ansiotuloja ja henkilökohtaisia tuloja maatalouden tulojen lisäksi aika kivasti, menin viemään ne ennakot takas, niin sielä oli hyvin nyrpeä täti joka sanoi, että ei sitä voi täs tehdä, sun pitää täyttää se tähän kaavakkeelle ja palauttaa sitten, olin jotenkin sillä tuulella, et ilmoitin sille, että ANNA KYNÄ ja raksin sieltä ne ylimääräiset pois :o

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Veroilmoitusta

viatri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Veroilmoitusta
Täytin naapurille metsäveroilmoitusta.Yleensä myy puuta noin viiden vuoden välein,on Alv velvollinen.
Nyt oli viime vuonna tullut myytyä puuta ja oli maksettavaa alviakin.Muttamutta maksulipuketta ei ollutkaan mukana ,eikä mitään viitenumeroa ja tällä ei itsellä tietenkään ollut mitään hajua verotilistä tai mistään muustakaan.No soitin lapussa olevaan neuvontanumeroon ja lupasivat lähettää postissa verotilin numeron=viitenumero ,tilinumeron mihin maksetaan ja ohjeet.Puhelimessa ei suostunut numeroa sanomaan.
Mahtaako muilla harvemmin puuta myyvillä olla ongelmia alvin maksamisessa ?