Teiden ylläpidossa mielenkiintoinen yhtälö, ne ketkä tietä eniten käyttää ja siitä myös maksavat, esim. maatalouden kautta, ajattavat puut routaisen maan aikana. Sitten ne 5€:n maksusta kinaavat metsänomistajat , kun eivät KOSKAAN tietä tarvi, ajattavat puut kelirikkoaikaan
Meillä painorajoituskyltit pelto/metsätiellä, kohtuullisen hyvin toimii. Metsäfirmat maksaa meidän tieyhtiölle kun laskua laitetaan, paljon halvempaa YLLÄPITÄÄ tietä kuin korjata sitä
Win win tilanne, kaikki voittaa.
Saa nähdä, oon tieisäntänä "runko"metsäautotiessä, kehäkolmoseksi voisi kuvailla sijainniltaan. Tälle tielle tulossa toiseen päähän muutaman kilometrin matkalle "kohtuullinen" rasitus mikäli tuulimyllyt rakennetaan suunnitelmien mukaan. Betoniakin menisi palttiarallaa 2000 autollista, soranajot, rautaa raakasti, nosturit ym. liikenne päälle. Tie saattaa olla kovilla.
Täytynee vaatia pikitietä alkupätkälle, jos siitä alettaisiin sitten hieman taipumaan. Varmaa että tietä on osittain uusittava rankalla otteella ja se pitäisi tehdä ensimmäisenä.