http://www.youtube.com/watch?v=-xsMf_8sJkY&feature=feedrec_grec_index
Aika tervaiselta näyttää liike, luulen että itsellä siirtyy samassa ajassa ainakin saman verran 3,6m u-auralla ja 6430 autopowerilla. Ja mahtuukin vähän paremmin
Luulen että sun autopoweris ei tossa "maastossa" liiku aura maassa mihinkään. Etenkään kohdasta 0:24 eteenpäin...
Niin 3,6 metrinen u-aura pärjää 6 metriselle 2,4 metriä korkeelle levylle... Ehkä ei kuitenkaa
Casessa reilu 600 iso heppaa ja painoa ilman auraa 26 tonnia. Jontikassa ehkä hieman vähemmän? Ehkä ois pitänyt olla joku pikkuauto referenssinä, ois mennyt huomaamatta lumen seassa
Mutta miksi joku on ostanut vain 3,6m leveän u-auran
Luulisi että leveämpi olisi hankala vaikkapa siirtoajossa
Ne on samanlevyisiä, leveemmässä on vain pidemmät läpät, jotka eivät lisää kuljetusleveyttä!
Kyllä starkin 4,2m on 60 cm leveämpi kuin 3,6m. 3,6 tuli siksi että sen sai pari vuotta käytettynä kuuteen tonniin (reilu 3 tonnia kun antoi rimpulan nivelauran vaihdossa) , uuden 4,2:n hinta on melkein puolta kovempi. Eikä pito sitten lopu edes liukkaan pohjan ja painavan suojalumen yhdistelmällä. Ja lisäksi saan nyt vedettyä oman portaidenedustan kätevämmin.
No ehkä tuo telahirviö sitten työntää pikkuisen enemmän, mutta isolla pihalle sen keskinopeus näyttää olevan jotain 6 km/h, ja kun jonnikkalla keskinopeuden saa nelinkertaiseksi niin ehtii kuitenkin työntää samassa ajassa 4 kuupallista. Ja silloin joku iso seiskasarjalainen viiden metrin u-auralla tai isolla siipikauhalla olisikin sitten jo selvästi tuota mörköä nopeampi.
Jos lumi hidastaa perunankylvöä tuollainen hirmu saattaa olla kätevä, muuta käyttöä en keksi