Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kartellin ja tuonnin ansiosta edullista energia puuta  (Luettu 2398 kertaa)

klapikalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
välähti mieleen positiivinen puoli jonka kartelli ja puuntuonti ulkomailta saa aikaan.

kuitupuun hinnan pysyessä keinotekoisesti matalana, jalostan puun klapiksi, myyn klapilämmittäjille ja olen tyytyväinen kun isot puun ostajat jäävät ilman puuta. eihän se iso määrä ole mutta kiusa se pienikin kiusa.

samoin hakekoneet nelevät ahnaasti kuitupuuta.

JoHaRa

  • Vieras
Mä hakkasin 12 tuulenkaatamaa tukkipuuta haloiksi  8) Ihan vaan protestiksi. Komeasti palaa lämmityskattilassa tuollainen tyveltään 45-50 senttinen kuusi, jos se on halottu kahdeksaan lohkoon  8)

nilihaara

  • Vieras
Mä hakkasin 12 tuulenkaatamaa tukkipuuta haloiksi  8) Ihan vaan protestiksi. Komeasti palaa lämmityskattilassa tuollainen tyveltään 45-50 senttinen kuusi, jos se on halottu kahdeksaan lohkoon  8)
Sähköyhtiö kaatoi ja karsi viitisenkymmentä kuusirunkoa, -62 istutettuja. Komia kasa kattilapuita ja miten nopeeta tehdä. Koivukuidulle on tänä talvena ilmaantunut yllättävän paljon kysyjiä, kun vain moto joutas tekeen niin parisataa mottia on jo yksityisille omakotiasujille  tilauksia.
 Nyt menis kaupaksi havuklapitkin kun vaan ois kuivaa valmiina.  :D

nilihaara

  • Vieras
Kylän toiselta laidalta kävi isäntä kun olin tuolla konehallilla. Oli tehny puukaupat Harvestian kanssa ja manas kartellia. Kysyi mitähän tekis ja kun kerroin mielipiteeni värikkäästi toran toimista, sanoi hän huomenna irtisanovansa metsäliiton osuudet. Lähdettiin sieltä sitten tupasalle ja mun muija tuli just töistä tuomisinaan harjakaiskahveille pullat. ;D ;D Kyllä se elämä alkaa uudestaan risukasastakin, vaikkei aurinko nyt paistakkaan. :)

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Itse tein kaupat siten että tukit saa vaan viedä loput kone urakoitsia ajoi kasalle Ei tullut hakekuutiolle hintaa paljon.
Pelkästää risuista tuli 120m3 haketta ja ajo maksoi 260 alv/0.