Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kiinnostaako ketään ostaa Farmi-takakuormaajaa ?  (Luettu 22171 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Voi kuinka ihanaa,todellista mennei9syyden kaipuuta uumoilen jopa  2000€.
Muuntakaas markoiksi tuo hinta.Farmi kuormaimen hinta Malli 450 oli 70 luvulla3000-4000 markkaa jaettuna eurokurssilla 500-600 euroo.eli kohtuu hinta tuolle rakkineelle 100.-150 euroa.aatelkaas mitä maksatte käytetystä tavarasta nykyisin.Eurot ja markat sekaisin.Tietysti TImppa maksaa koska uutta ei ole niillä leveysasteilla edes tarjolla


****Maitopoika ei maksa. Millai pers´aukinen maksais...
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Te ootte hulluja kaikki.Olen samaa mieltä maitopojan kans romunkeräykseen vaan.Joku suunnittelee vielä etunosto laitteeseen. ???
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Te ootte hulluja kaikki.Olen samaa mieltä maitopojan kans romunkeräykseen vaan.Joku suunnittelee vielä etunostolaitteeseen. ???

Minä suunnittelen 8), mutta RENKI 500 takakuormainta joka on järeä verrattuna noihin farmi/sisu-takakuormaimiin..
Koneviestssäkin oli juttu 90-luvun puolella missä ko. systeemiä esiteltiin ja hyväksi todettiin...
Nimim. Wejjollahan on tuollainen systeemikäytössä...Kuvatkin on jossainpäin nettiä  ???

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
 Tonnikaan tuosta Farmi takakuormaimesta ei ole liikaa.
Se oli aikansa paras takakuormain ja on sitä vielä tänäkin
päivänä.
Ylä-Savossa ei romuja ole tehty koskaan, eikä tehdä.
Farmissa on vakaajatanko trukkikäyttöön, kuormain on
kevyt ja kestävä, siinä on nerokas ja salaman nopea kauhan
kippaus.
Farmin nostogeometria on kuin fysiikan oppikirjasta.
Farmilla kuormattaessa traktori ei tarvinnut järjettömiä
etupainoja, joiden ylimääräinen lastaaminen takavetotraktorin
keulalle teki tyhjänä liikkumisen toivottomaksi nujuamiseksi,
muun merkkisillä kuormaimilla.
Renki mukaanlukien.
Farmi on näppärä myös etunostolaitteeseen.
 

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Te ootte hulluja kaikki.Olen samaa mieltä maitopojan kans romunkeräykseen vaan.Joku suunnittelee vielä etunostolaitteeseen. ???

Minä suunnittelen 8), mutta RENKI 500 takakuormainta joka on järeä verrattuna noihin farmi/sisu-takakuormaimiin..
Koneviestssäkin oli juttu 90-luvun puolella missä ko. systeemiä esiteltiin ja hyväksi todettiin...
Nimim. Wejjollahan on tuollainen systeemikäytössä...Kuvatkin on jossainpäin nettiä  ???


http://kuvat.wejjo.net tuolla ensimmäises kansios. Hyvä systeemi tuo on, viime keväälle purin pois tuon trukkirungon kun on tuollain aika paskamainen tieajossa - nyt on hyvä, näkee yli. Ja tein siihen oman mahdollisimman lyhyen työntövarren, jotta sain sen nojaamaan traktoriin päin, on vähän järkevämpi nostogeometria ja saa ala-asennossakin vähän kivitalikon piikkiä ylöspäin koukattua, helpottaa kivien kyytiin nousua.

Eihän tuota nyt traktorin taakse enää hullukaan laita, sen verran olen minäkin saanut harjoitteluaikana niskaharjoitusta rehusiilolla tuollaisen kanssa. Mutta tuossa edessä ihan toimiva laite!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Lainaus
Siis hetkinen... Jos tuon tuon 4000mk on maksanut esim. vuonna 1975 ja sen muuntaa vuoden 2007 rahaksi vastaa sen ostovoima noin 2852 euroa.

Hei muuten, miten lasket tuon ja mistä löytyy indeksit jota verrata? Olisi hyvä tietää, itsekin kahtonut eräitä koneita 90-luvun loppupuolelta, hinta Hankkijan kataloogissa sama kuin nyt, paitsi euron muunnos. Eli koneen hinta  = 100% uudesta ja 10v ikää :o  :o

Itse olen käyttänyt nordean sivuilla olevaa laskuria.

http://tinyurl.com/3b9tkv

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Kyllähän tollanen on aika hirvittävä laite kaikenkaikkiaan, mä en ottais vaikka saisin 50e mukaan rahaa  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Myin rehuvarustukselle olevan 12 tonnisen kärryn 8 vuotta vanha
sain siitä enemmän kuin itse  uutena maksoin.
Kippikärryjen hinta on noussut 8 vuodessa 45 % .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Hirveitä hintoja pyydetään, ei mitään tolkkua.

Itse ostin lähes uutta vastaavan EKA-peto takakuormaimen 100 € ja konjakkipullolla (13 €).
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Lantatalikko sekä sorakauha mukaan.
Hp: 580€

Kuvia löytyy www.isomakitapani.com  ;)

juu ei todellakaan kiinnosta toso 500eguu jo liikaa hintaa :o :o :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.


Minä suunnittelen 8), mutta RENKI 500 takakuormainta joka on järeä verrattuna noihin farmi/sisu-takakuormaimiin..
Koneviestssäkin oli juttu 90-luvun puolella missä ko. systeemiä esiteltiin ja hyväksi todettiin...
Nimim. Wejjollahan on tuollainen systeemikäytössä...Kuvatkin on jossainpäin nettiä  ???

[/quote]

http://kuvat.wejjo.net tuolla ensimmäises kansios. Hyvä systeemi tuo on, viime keväälle purin pois tuon trukkirungon kun on tuollain aika paskamainen tieajossa - nyt on hyvä, näkee yli. Ja tein siihen oman mahdollisimman lyhyen työntövarren, jotta sain sen nojaamaan traktoriin päin, on vähän järkevämpi nostogeometria ja saa ala-asennossakin vähän kivitalikon piikkiä ylöspäin koukattua, helpottaa kivien kyytiin nousua.

Eihän tuota nyt traktorin taakse enää hullukaan laita, sen verran olen minäkin saanut harjoitteluaikana niskaharjoitusta rehusiilolla tuollaisen kanssa. Mutta tuossa edessä ihan toimiva laite!
[/quote]

tässä yksi sovellus idän ihmeessä:

http://www.valtra.fi/tradeIn/tracpic/358/387-RAA_1.jpg

Teroman


Farmi 1600 kokemusta

ihan käypä peli oli esim turpeen kuormaukseen pehmeällä alustalla Fiat Tonni pari pyörin


trukkina myös  ihan ok  , kauhan sylinteri se heikko kohta.
 ::)

Hasse

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Hirveitä hintoja pyydetään, ei mitään tolkkua.

Itse ostin lähes uutta vastaavan EKA-peto takakuormaimen 100 € ja konjakkipullolla (13 €).



Mulla kanssa EKA,etunostolaitteissa.Jaoin sähköisesti nostolaitteen noston,kätevä käyttää kun ensiksi nousee nostolaite joukkaria vetämällä ja kun painaa nappia nousee kuormain.Toimii nokalla,nostaa ihan tarpeeksi.Pienempään käyttöön ihan sopiva jos jo on etunostolaite.
Belarus 505,805,820,1025,t150,DT-75
Major manuel, NH 120

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Köyhät hinnoista marisee ,halpa värkkihän tuo on.Kaikki pitäs saada aina ilman ,mihin tämä maailma on oikein menossa.

Köyhät mainostaa agronetissä!  ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Nih ei se hullu o joka pyytää romusta nuin paljo vaan se joka maksaa.
Multa saapi tuosta farmi 451 perskuormaajan paskatalikolla lumikauhalla ja sorakauhalla hintaan 200€ eipä vaan kukaan ole ollut moisesta kiinnostunut.jopa ehjäkin on ei sisälly sit alvia koska on enne alvia ostettu.

Toinen köyhä!  ;D