Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rälläkkä  (Luettu 7681 kertaa)

Teroman

Rälläkkä

Vaiko sirkkeli Raudan katkaisuun ?

Raati ?

sanoo ?

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Rälläkkä
Vannesaha! Tai plasma!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Rälläkkä
Joskus tuota testasin, makitan 18v rälläkällä ja 18v metallisirkkelillä. Rälläkällä normaalilla katkaisulaikalla huonekaluputkia poikki yhdellä akulla 12, sirkkelillä samoja putkia 23 kpl ja nopeammin. Makitan alkuperäisellä sirkkelinterällä teräkustannus samaa luokkaa euron hintaisten laikkojen kanssa.
   Löysin ohuita laikkoja 40c/kpl hintaan niin sen jälkeen en ole pahemmin sirkkeliä käyttänyt, nyt nuo laikat ovat kohta loppu ja lisää tuskin löytyy mistään tuolla hintaa :(   Itse asiassa just samoja laikkoja on samassa paikassa vieläkin mutta reilusti toista euroa oli kappalehinta kun reilu viikko sitten meinasin ostaa.

Teroman

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Rälläkkä
 Metallityönopettaja: "Ei saa hioa rälläkällä!" Oppilas: "Eikö rälläkälläkäänkö?" Punaisella kirjoitettu sana on kauneimpia suomen kielen sanoja.  :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Rälläkkä
Metallityönopettaja: "Ei saa hioa rälläkällä!" Oppilas: "Eikö rälläkälläkäänkö?" Punaisella kirjoitettu sana on kauneimpia suomen kielen sanoja.  :D

 Yhtä monta ää-tähän on sanassa:rääkkääkkään..

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Rälläkkä
Ohutseinäputket ja jiirien teko kylmäpyörösahalla.
Paksut akselit/ainesputket joko vannesaha tahi nytky
Paksut palkit plasmalla/pilleillä

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Rälläkkä
jos tekee jotain simboja tai muita mopoja, niin rälläkällä katkotut melkein-mitat riittää, jos tehdään hyvää ja tarkkaa niin että mitoilla on merkitystä, niin vannesaha, jäähdytetty sellainen.
Merkiksi suosittelen sakemannien " Optimum" - työkoneita. Kalliimpia mutta erittäin laadukkaita. Mulla on vannesaha ja nauhahiomakone, pylväsporaa olen katellu.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Rälläkkä
Metallityönopettaja: "Ei saa hioa rälläkällä!" Oppilas: "Eikö rälläkälläkäänkö?" Punaisella kirjoitettu sana on kauneimpia suomen kielen sanoja.  :D

 Yhtä monta ää-tähän on sanassa:rääkkääkkään..

 Juu, ei toikaan varmaan ulkomaalaisen korvaan kovin kaunista kaikua luo.. :D Esimerkkilauseena vaikkapa:Kauheeta rääkkiä oli kurmoittaa rääkkien rääkkääjiä Rääkkylässä. Ei ne kylläkään enää siellä Rääkkylässä enää rääkkää rääkkiä. -Totta, ei rääkkääkkään!
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Teroman

Vs: Rälläkkä
jos tekee jotain simboja tai muita mopoja, niin rälläkällä katkotut melkein-mitat riittää, jos tehdään hyvää ja tarkkaa niin että mitoilla on merkitystä, niin vannesaha, jäähdytetty sellainen.
Merkiksi suosittelen sakemannien " Optimum" - työkoneita. Kalliimpia mutta erittäin laadukkaita. Mulla on vannesaha ja nauhahiomakone, pylväsporaa olen katellu.

Ålet oivaltanut tuontikoneen laadun ?

Olikos kuvaa ?

;;;;;;;;;;;;;;;Å

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Rälläkkä
jos tekee jotain simboja tai muita mopoja, niin rälläkällä katkotut melkein-mitat riittää, jos tehdään hyvää ja tarkkaa niin että mitoilla on merkitystä, niin vannesaha, jäähdytetty sellainen.
Merkiksi suosittelen sakemannien " Optimum" - työkoneita. Kalliimpia mutta erittäin laadukkaita. Mulla on vannesaha ja nauhahiomakone, pylväsporaa olen katellu.
  Mulla on ko. merkin pylväsporakone(s) , ihan ok ollut...ei nyt ihan ammattikäyttöön, mutta maatilan pientarpeet täyttävä laite on se kyllä.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Rälläkkä
Itsellä on kiinalaisvalmisteinen remmivetonen tolppakone. Saa sillä just hikiseen 30mm reiän vetovarren tapeille  ;D Ennen sai halvalla laadukkaita venäläisiä koneita, mutta nykyään ei ole kun näitä kiinalaisia romuja harrastekäyttöön tarjolla.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Rälläkkä

Vaiko sirkkeli Raudan katkaisuun ?

Raati ?

sanoo ?

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å

Biltemasta erehdyin ostamaan semmosen jiiritelineen mihin rälläkkä pultataan kiinni. Piti sujua katkaisun vivusta painaen kun tanssi vain, mutta pahalainenn siihen reuhkaanhan ei käy, kun bilteman oma rälläkän sohlo  ;D Ideahan siinä sinällään on loistava. Tulee kulmat kerralla kohilleen, ilman rälläkkää suurempia koneinvestointeja.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Rälläkkä
Sillä sohlolla EI tule kahta samanlaista kulmaa. Asian toteamiseen ei tarvita näköhavaintoa tarkempaa mittausta..   ;D
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Rälläkkä
Sillä sohlolla EI tule kahta samanlaista kulmaa. Asian toteamiseen ei tarvita näköhavaintoa tarkempaa mittausta..   ;D

Paljon mahdollista.  ;D Itse kokeilin sitä sen verran ,että boschia mallasin paikalleen, ja viskasin pajan pöydän alle. Siellä se on vieläkin tallessa.