Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auraustuet  (Luettu 15918 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Auraustuet
Mun mielestä tosi tyhmyyttä aurata jollain alueaura + etukuormainyhdistelmällä (traktorin, kaivuri ehkä eri juttu) ilman puskutukia. On vain ajan kysymys, milloin aisat varmasti mutkalla. Voi ne tietty tukien kanssakin vääntyä, mutta ilman varmasti. Jos ei ekana talvena, ni toisena sitten.

Tärkeää varmaan tuissa, että on myös sivutukea reilusti korkeussuunnassa. Jos auran toinen laita tarraa kiinni, se vääntää toisen puolen aisan irti tuesta ja sit sivulle.

Quicke valmistaa myös tukia, aiemmin ollut huonoa, että on hankala irroittaa ilman pajamuutostyötä, esim. kuormauksen ajaksi.

Ai jaa...5 talvi menossa 2 koneella "ammattimaista" aurausta.Toisessa alueaura ja lenkin pituus 8-12h(keskimn.10h) kunnan kaavateitä+joitain pihoja
Ja siipikauha koneella(8h) pihoja ja kiinteistöjä

Itse sitä mieltä että puskutuet pahentavat asiaa...Varsinkin sitä sivu osumaa....

Monesti aisat joustaneet esim etsiessä kanttarin reunaa...Ollappa tässä puskutuet niin koko traktorin annettva myöten.... Voi miettiä kumpiko rassaa kuormaajaa eniten....

No näin meillä...ja zetorille just vkl oijoin kaverin 660.....
Nii se on...

Hulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Auraustuet
Quicken tuet sika hintaset,verraten että myyjän mukaan seon "palapeli"

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Auraustuet
Ok.

Saat toimia just niinkuin haluat. Jotain kai kertoo, että vakuutusehdoissa on nykyään ainakin lähivakuutuksella vaatimus tuista...

Mä en tiedä ketään, kuka aurais ilman tukia. On tuossa joustamishommassa toisaalta itua, mutta ihan pikkuisen isompi osuma ja mennee reilusti vinoon...

Itsellä yhden Mäntsälän isännän tekemät pikairroitettavat tuet, aika passelit.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66108
Vs: Auraustuet
ja miulla on noista mp-liftin paloista kehitelmät joita melkein voi pitää onnastuneena, ja niillä on niin helppo passata rote oikeisiin kulmiin ja ei kun hanaa!     ei mikään voimaa kestä mutta onpahan taika t ehty!    ;D