Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konginkankaan tappajat  (Luettu 33804 kertaa)

Terminator

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Konginkankaan tappajat
Kerroppa mikä tekee minusta tappajan??? En oo eläissäni jänistä kummempaa tappanu, en autolla enkä muullakaan. Millä vitulla yleistät kaikki "kuorkki"kuskit tappajiksi? Ja minä muuten ajan moduuliyhdistelmää enkä kuorkkia. Tiedätkö mikä se on?
Jos joku suunsoitosta antaa jollekin rengasraudasta niin ei siitä pitkä matka ole tappoon :-\ Osoittaa mielestäni juuri ammattiautoilijoiden yleistä luonnetta, sen verran noita juttuja kuunnellut baareissa. Tietyntyyppiset ihmiset valikoituu tiettyihin ammatteihin. Jonkinlainen käsitys mikä se moduuliyhdistelmä on, maallikot puhuu rekoista.
onko ne kurmoottaneet sinut joskus jyviä hakiessaan kun oot noin sotajalalla :D :D :D :D
Tulevat milloin sattuu eikä niin kuin luvattu. Kerran kurmootin itse erästä kun toi lannoitteita pihaan vaikka paikat ei ollut kunnossa kun oli so***** ilmoitus 2 vrk ennen toimitusta. Sai viedä välivarastoon ja tuoda parin päivän päästä uudelleen ;D Tuossa jouduin pitämään teitä auki melkein kuukauden kun odottelin polttoöljytoimitusta >:(
Tiesitkö että tuommoset harvemmin autonkuljettajan vika. Se sun ilmoituspyyntö jää jonku ajojärjestelijän pöydälle. Ja maantiellä mahdoton sanoa tarkkoja aikoja, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Osaatko sinä kertoa akalles minuutilleen millon tietty lohko kynnettynä? Ja sitäpaitsi apulantatoimituksissa normaali ilmoitusvelvollisuus kuskilla on sitten kun kuorma kyytillä. Eli käytännössä 2-6H ennen toimitusta. Myyjä hoitaa aiemmat ilmoittelut vaikkei ymmärrä auton etenemisestä tuon taivaallista. Kenellä menee 2päivää trukkilavojen levittämiseen pihalle? Ja kuka auraa pihaa VAIN kuorma-autoa varten?
Kyllä niiden kuljetusyritysten pitää tietää milloin ne apulannat haetaan jo  pari päivää aiemmin. Ne tekee sitä tietyillä autoilla. Tuskin ne sillleen noita suunnittelee että kaapastaan kyytiin kun nyt kohdalle satuttiin ja viedään ne sinne hankeen. Ei siinä trukkilavojen levittämisessä mene kahta päivää eikä aurauksessakaan mutta ei sitä laania viitsi 3 kuukautta pitää lumesta vapaana jos herra ylhäisyys kuski sattuisi tulemaan. Sitten on vielä se että minä käyn töissä toisin kuin tissinkoittajat jotka on siellä kotipihalla aina. Eli tuo 2 h ei riitä! Enkä minä niitä lannoitteita pihalla varastoi vaan talouskeskuksessa joka on parin sadan metrin päässä eikä siellä ole toimintaa talvella kuin ne pari viljakuormaa jotka haetaan, nekin yrittänyt saada menemään lumettomaan aikaan, ja se apulantakuorma joka tulee.  :P
että oikeen niitä isäntiä jotka suureen ääneen toitottaa että paikat on kunnossa anna tulla pihaan vaan, sitte sillä on kuitenkin kaksmetriä kolmekymmentä senttiä leveällä lingolla päästetty väylä umpihankeen ja kymmenen metrin teen sakarat päässä ja alkaa ihmettely että näin pitkäkös tää auto onkin ::) ::) ::)  näin se vaan valitettavasti menee monesti automiesten mukaan

Eihän sitä nyt voi urakoitsialle maksaa jotain 50-100€/tunti+alv. tien ja laani paikan aukaisusta. Sehän vielä rikastuu, kun sillä menee siihen hommaan 60 min. Kyllä se pitää itse sillä 165 verkullä ja 230 vanhalla lingon rommulla mistä ei lumi mene läpi ahrata 2 päivää auki.

100€/tunti+alv. on kyllä törkeää rahastusta, 50€ tunti vielä menettelee, kyllä on nykypäivän yrittäjät ja urakoitsijat  todella härskin ahneita.

Eikös se ole halpaa jos joku käy tekemässä sen 100€/tunti+alv ja siihen menee tunti, kuin se että toinen tekisi sen ja ottaisi 25€/tunti+alv x 8 tuntia. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

TDK

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Kyllä niiden kuljetusyritysten pitää tietää milloin ne apulannat haetaan jo  pari päivää aiemmin.
Juurikin näin. Eli miksi kiljua naama punasena sille kuskille?? Sille se tieto on tullut tunti-pari ennen lastausta...
Nii juu,jos tinkkaat sen halvimman kuljetukse,ni saattaa oma kuula olla punasin.
Onneksi meikä on renki.

nilihaara

• Vieras
Hirveetä meuhkaamista. Ei mulla ole moittimista kuskeista, päinvastoin kahvit olen aina keittäny ja jos olen kerinny vielä pullat kaupasta hakee niin monet jutut olen kuullu. Aikoinaan oli kommunikointi vaikeuksia kun viipurin paskaa ajoivat, ois halunnu viikon ootella ouluun menoa kuivurin takana ja onkia kaloja joesta.  Tuolla savossa päin on sellanen  kuski nimeltä MM ja kun tiukka paikka tulee niin sanoo "tälläinen tapaus tällä kertaa". Kuulema sitten kun lannoiterekka perävaunuineen on käännetty PAIKALLAAN ympäri, huikkaa hän ikkunasta, "sanokaa seuraavalle Mustoselta terveisiä". Moni Pohjois-Savolainen varmaan tunteekin jo nyt hänet, siinä on rekkamiehen esimerkki.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pari juttua:
Viljat saa haettua rekalla, lastauksessa joudun olemaan mukana kun lastataan ruuvilla siiloista joiden alle ei todellakaan pääse kuin sillä Tuhdilla kun kuivuri tehty 70-luvulla. Kuitenkin tie on aurattava ja hiekoitettava liukkailla. Auton uppoamisesta ei pelkoa on kovapohjainen piha.
Lannoitteita ei saa tuotua kuin nupilla. Parina viime vuonna ei enää ole käytettykään kuin se nuppikuormallinen. Kyllä minä sitä laania aina välillä aurailen mutta esimerkiksi tämä talvi ollut sellainen että olisi pitänyt melkein joka toinen päivä olla auraamassa että olisi kelvollinen. Tien pihan ja talouspihan auraamiseen menee n. 2 tuntia minulta. Naapurien pihoja käy auraamassa urakoitsija muistaakseni 10€ käynti. Sillä rahalla voi mullekin käydä mutta tuskin tulee. Miksi maksaisin urakoitsijalle kun on omat vehkeet, JD 6420 takalana, etukuormaja ja hiekotin. Kyllä ne käyttöä varten on hankittu. Pihaa joudun melkein joka päivä auraamaan lasten koulukuljetusten takia kun nämä kädettömät taksikuskit ei muuten pääse pihaan vaikka itse pääsen kitkoillakin. Tullut siinä sivussa seurattua näiden "ammattiautoilijoiden" ajotaitoja ::) Jaa että lavat ja niiden päällä pressukin valmiina siellä metrin kinoksen alla? Meillä ei ole kahvitarjoilua rekkamiehille sun muille pihassakävijöille. Mitä nopeammin lähtevät sen parempi. >:(
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Shrek

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Mitä nopeammin lähtevät sen parempi. >:(

Rekkakuskit miettii varmaan lähtiessään samaa: "Että kaikenlaisia kusipäitä...."  ;D ;D
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Pari juttua:
Viljat saa haettua rekalla, lastauksessa joudun olemaan mukana kun lastataan ruuvilla siiloista joiden alle ei todellakaan pääse kuin sillä Tuhdilla kun kuivuri tehty 70-luvulla. Kuitenkin tie on aurattava ja hiekoitettava liukkailla. Auton uppoamisesta ei pelkoa on kovapohjainen piha.
Lannoitteita ei saa tuotua kuin nupilla. Parina viime vuonna ei enää ole käytettykään kuin se nuppikuormallinen. Kyllä minä sitä laania aina välillä aurailen mutta esimerkiksi tämä talvi ollut sellainen että olisi pitänyt melkein joka toinen päivä olla auraamassa että olisi kelvollinen. Tien pihan ja talouspihan auraamiseen menee n. 2 tuntia minulta. Naapurien pihoja käy auraamassa urakoitsija muistaakseni 10€ käynti. Sillä rahalla voi mullekin käydä mutta tuskin tulee. Miksi maksaisin urakoitsijalle kun on omat vehkeet, JD 6420 takalana, etukuormaja ja hiekotin. Kyllä ne käyttöä varten on hankittu. Pihaa joudun melkein joka päivä auraamaan lasten koulukuljetusten takia kun nämä kädettömät taksikuskit ei muuten pääse pihaan vaikka itse pääsen kitkoillakin. Tullut siinä sivussa seurattua näiden "ammattiautoilijoiden" ajotaitoja ::) Jaa että lavat ja niiden päällä pressukin valmiina siellä metrin kinoksen alla? Meillä ei ole kahvitarjoilua rekkamiehille sun muille pihassakävijöille. Mitä nopeammin lähtevät sen parempi. >:(
eikös sulla laiken pitäny olla köyhää ja kurjaa....kolmensadan neliön talo ja piha jota kaks tuntia aurataan, uus kartanovolvo... ;D ;D ;D ;D  taidat olla vaan luonteeltaan paha marisia????
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pari juttua:
eikös sulla laiken pitäny olla köyhää ja kurjaa....kolmensadan neliön talo ja piha jota kaks tuntia aurataan, uus kartanovolvo... ;D ;D ;D ;D  taidat olla vaan luonteeltaan paha marisia????
Mietin tuossa että kyllä sitä pihaa auraa aika paljon vartissakin, vaan kai se etelässä on työtahti hiukan harvempi. Ainakin joillakin lumikuskeilla melko rento työtahti :D

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Saa olla melkonen piha, jos 2 tuntia menee aurauksiin  ;D Itsellä menee sama aika, kun auraan ensin pihan,ja käyn sitten 12km päässä auraamassa kilometrin mökkitietä.

Teroman

Rekka --- miehillä ei åå Aivåja laisinkaan,,,,,,,Å

HUH
 :'(

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan

HUH

teillähän ois siinä tapauksessa ruumiinrakenteessa paljon yhteistä
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Saa olla melkonen piha, jos 2 tuntia menee aurauksiin  ;D Itsellä menee sama aika, kun auraan ensin pihan,ja käyn sitten 12km päässä auraamassa kilometrin mökkitietä.
Kyllähän sitä jossain pohjanmaan tasaisilla laakeilla. Tämä kuitenkin vanha perinnepiha, pari hehtaaria, jossa korkeuseroja, istutuksia ja rakennuksia joten niitä lumia ei ihan saa mihin tahansa työnnettyä. Tuo takalana ei ihan paras vehje ole lumihommiin. Joku hese-tyyppinen jolla saisi paremmin kuljetettua olisi parempi. Näillä kuitenkin mennään.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

HUH

Taksimiesten kusipäisyydestä: Meidän piha on lasten koulukuljetusten noutopaikka. Naapurin lapset kävelee sinne parisataa metriä. No ei siinä mitään mutta kun se taksi yleensä ajaa siitä niiden kotiportin edestä meidän pihalle. Tosin silloin se taksi tulee yksityistietä johon ei varmasti kuulu tieosakkaana. Aamulla tämän nyt ehkä ymmärtää mutta iltapäivällä kun tuo ne kotiin ajaa sen portin ohi meidän pihaan ja naapurin lapset siitä kävelee takaisin sen taxin perässä kun se taas sitä kautta ajaa pois. Ihan kuin ne kuskit ei jo tietäisi missä ne kakarat asuu varsinkin kun ne joskus aamulla tulee aikaisemmin ja näkee kun ne juoksee sieltä naapurista taksille. Siellä naapurin kotiportilla pääsee kylllä kääntymään  ja jos meidän lapset on kyydissä niin joutuisi tietysti pysähtymään yhden ylimääräisen kerran???

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan

HUH

Taksimiesten kusipäisyydestä: Meidän piha on lasten koulukuljetusten noutopaikka. Naapurin lapset kävelee sinne parisataa metriä. No ei siinä mitään mutta kun se taksi yleensä ajaa siitä niiden kotiportin edestä meidän pihalle. Tosin silloin se taksi tulee yksityistietä johon ei varmasti kuulu tieosakkaana. Aamulla tämän nyt ehkä ymmärtää mutta iltapäivällä kun tuo ne kotiin ajaa sen portin ohi meidän pihaan ja naapurin lapset siitä kävelee takaisin sen taxin perässä kun se taas sitä kautta ajaa pois. Ihan kuin ne kuskit ei jo tietäisi missä ne kakarat asuu varsinkin kun ne joskus aamulla tulee aikaisemmin ja näkee kun ne juoksee sieltä naapurista taksille. Siellä naapurin kotiportilla pääsee kylllä kääntymään  ja jos meidän lapset on kyydissä niin joutuisi tietysti pysähtymään yhden ylimääräisen kerran???
sulla on yhtä murheen täyttämä elämä kuin minä ittellä :D  meidän kunnassa on aikataulu koulukyydeillä ja siinä on pysäkit ihan järkevin välein nottei joka tuvan kohdalla pysähdytä. toki kuskit joustavat pyynnöstä jos jalka paketissa yms syy

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

HUH

sulla on yhtä murheen täyttämä elämä kuin minä ittellä :D  meidän kunnassa on aikataulu koulukyydeillä ja siinä on pysäkit ihan järkevin välein nottei joka tuvan kohdalla pysähdytä. toki kuskit joustavat pyynnöstä jos jalka paketissa yms syy
Meillä taksikuskit laatii itse ne aikataulut ja on kyllä tehty logistisesti järkeviksi, ehkä heidän kannaltaan. Kakarat haetaan kotoa 1 h 10 min ennen koulun alkua ja torpataa sinne pihalle 10 minuutin päästä kun matkaa on se 7 kilometriä. Sitte haetaan seuraava satsi. Pykälät saadaan juuri täytettyä kun koulumatkaan ei kulu päivässä enempää kuin 2,5 tuntia. Käytännössä viedään lapset aamuisin itse, saavat nukkua tunnin pitempään. Alle 5 kilometrin koulumatkoihin ei täällä enää saa edes alakoululaiset kuljetusta. Kuka aikuinen kävelisi 10 km päivässä työpaikalle?

nilihaara

• Vieras
Kai oon sitten epänormaali kun kahvit tarjoon rekkakuskeille, mut aina ne on kiitelly kun huoltsikan kahvit jää kuulema toiseks. Ja on muutama vaki autoilija joka kuljettaa koneita, kummasti vaan kyydit järjestyy kun ottaa yhteyttä ni muistavat nimen. Itse on tullut rahdit hommattua kun tulee huomattavasti halvemmaksi. Muistan takavuosina kun Kuusjoelta soittivat että tavarat saa tulla hakeen, ni trukkikuskit ihmeissään kun kolme saman autoilijan rekkaa tuli riviin minuutilleen ja itse sitten vkl aikana purin itse kuormat.