Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kelkat, koneita nekin..  (Luettu 5428 kertaa)

aurajokilaivuri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Kelkat, koneita nekin..
Vaikka kelkkaura vedetään metsään on maanomistajalla oikeus tehdä tarvittavia hoitotoimenpiteitä metsässä, silloin vain ilmoitus kelkkareitin ylläpitäjälle. näin ainakin täällä.

Noinhan tuo vielä toistaiseksi toimi, kun on pitää saada maanomistajan hyväksyntä.

Tilanne muuttuu ihan erilaiseksi jos reittejä voidaan lähteä tekemään pakolla, sen jälkeen maanomistajalla ei ole enää mitään vaikutusmahdollisuutta, voidaan lähettää poliisit paikalle jos joku vastustelee.

(vrt Väänänen vs Finngrid)

pötsjölööm

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
meillä ei ainakaan koskaan ole nurmilla näkynyt mistä on kelkkailtu. parhaat liioittelijat on väittäneet että näkyy vielä vuoden päästä syksyllä kynnettäessä mistä on ajettu, tai että salaojat olisivat jäässä sen vuoksi.

Eipä näy ei. Vaikka keskelle peltoa, olen talvitien aurannut, joka talvi paalien luokse.  ;D Ajokertoja tulee paaliluvun mukaan 20-50:n. Salaojien jäätymisessä on kyllä vissi perä, jos on oikeen maatavasten lumet tampattu. Riippuu tietysti pakkasistakin.

Topias Funke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • aSiantuntija
Täällä pelkkä nurmi näkyy jotenkin kestävän, apila ei lainkaan. kynnökset routii tämmösinä talvina syvempään.
Nämä uuden viralliset reitit voi tulevaisuudessa olla hankalia, reitin ylläpitävä voi antaa tai olla antamatta luvan esim puunajoon. Ja jos reitti tulee jollekkin vanhalle tiepohjalle, niin siitä poistetaan rasitteet reittitoimituksessa. Oli täällä pienoinen yllätys, ei asiasta kerrottu ennen toimitus kokouksen loppua. Silloin ei voi vedota edes kulkuoikeuteensa. Eli jos on tulossa reittitoimituksia, niin kannattanee metsässäkin koettaa neuvotella tuleva virallinen reitti tilusten rajoille. Pysyy rajat auki ja ei välttämättä häiriinny omat askareet. ::)
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Hesator

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Se riippuu talvesta kuinka jääpoltetta tulee nurmiin, ei aina tule mutta useemmin kyllä..

Mun ymmärrys kelkkailijoita kohtaan loppu kun löyty sr-pellolta tyhjiä kaljapulloja reitin vierestä!!

Kenenkähän päätä siinä pölkylle löytäisi jos kaljapullo menee esim. niittosilppurista läpi ja sirut lehmän mahaan??

realisti

• Vieras
no kossit on kosseja. Itse ehkä suhtaannun kypsemmin tuohon harrastukseen, itse kanssa kelkkailua harrastan. Syysviljan oraita vältellään aina ajaessa, ja jos tarvii jostain useammin ajaa niin ajetaan senverran eri jälkiä ettei tule jääpoltetta.

lavali

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Se riippuu talvesta kuinka jääpoltetta tulee nurmiin, ei aina tule mutta useemmin kyllä..

Mun ymmärrys kelkkailijoita kohtaan loppu kun löyty sr-pellolta tyhjiä kaljapulloja reitin vierestä!!

Kenenkähän päätä siinä pölkylle löytäisi jos kaljapullo menee esim. niittosilppurista läpi ja sirut lehmän mahaan??

sorsastajat kuuluu samaan porukkaan, kaljapullo nakataan rantapellolle/ laron nurkalle >:(

mlahti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
. Eli jos on tulossa reittitoimituksia, niin kannattanee metsässäkin koettaa neuvotella tuleva virallinen reitti tilusten rajoille. Pysyy rajat auki ja ei välttämättä häiriinny omat askareet. ::)

tätähän mie oon yrittäny jo sanoa.. mitä enämpi niitä on vastaan niin sitä enämpi reiteistä on haittaa itelle.

bonneville

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
. Eli jos on tulossa reittitoimituksia, niin kannattanee metsässäkin koettaa neuvotella tuleva virallinen reitti tilusten rajoille. Pysyy rajat auki ja ei välttämättä häiriinny omat askareet. ::)

tätähän mie oon yrittäny jo sanoa.. mitä enämpi niitä on vastaan niin sitä enämpi reiteistä on haittaa itelle.

niistä reiteistä olis moesti hyötyäkin jos ne saataisiin sovinnolla laitettua saran rajoille. sais isännät hyvät tiestön pohjat mettään kulkies olis automaattisesti poljettu tie ja pysyis rajalinjakin auki naapuri sarkaan niin kun erellä jo mainittiin ;)
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...