Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?  (Luettu 14554 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
ko. otsikko tämän päivän aamulehdessä s. A9.:

*****************************************

"Tampereen ammattikorkeakoulu hallinnoi Pirkanmaalla ns. ulkoilureitistöjen koordinointi- eli Ura-hanketta. Tavoitteena on ulkoilureitistöjen linkittäminen yhteen ja luontomatkailun edistäminen niin kesällä kuin talvellakin.

Projektipäällikkö Seppo Tolvanen Tamkista,kuinka paljon uria on saatu toteutettua metsiin"

Uraa on olemassa kaiken kaikkiaan 250 km, mutta paljon on vielä tehtävää, sillä tavoite on 650 kilometriä.
hiihto- ja patikointireittejä on lisäksi 400 kilometriä.

Mikä on ajankohtaisin menossa oleva hanke?

Jämsän ja Kuhmoisten välisen, 40 km pitkän uran rakentamistyöt alkavat olla viimeistelyä vaille valmiit.
-Uran avajaisia vielä alkuvuoden aikana. Ura yhdistää Pirkanmaan ja Keski-Suomen reitistöt.

Entäpä pitkän aikavälin tavoite?

Tavoitteena on saada urat linkitettyä yhteen etenkin Pohjois-Pirkanmaalla ja avata samalla yhteyksiä myös naapurimaakuntiin. Lännessä Jämin ja Kankaanpään alueet yhdistyisivät Ikaalisten kylpylään ja sieltä tultaisiin Hämeenkyrön ja Ylöjärven kautta Orivedelle ja edelleen Jämsän Himokselle.

Entäs pohjois-eteläsuunta?

Ylöjärven Kuru on tässä suhteessa keskeisessä asemassa. Tavoitteena on saada suora yhteys muun muassa Ruovedelle. Kihniöön on jo on jo olemassa Kurusta 80 kilometrin pituinen kelkkareitti.

Millaisia uria maastoon olisi saatava?

Tavoitteena on, että metsään saataisiin rakennettua neljä metriä leveitä uria, jotka voitaisiin tarvittaessa pohjustaa kaivinkoneella. Talvella ne voisivat toimia moottorikelkkaurina ja kesäisin esimerkiksi maastopyöräilyreitteinä.



Jarmo Huovinen
Aamulehti

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3635
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Nääslandia on pahasti urautunut........ :o

minä-itte

  • Vieras
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
MTK:n "edunvalvonnan" suosituksen mukaisesti urien alle jäävistä maa-alueista ja muustakin haitasta maksetaan vain olemattoman pieni muodollinen kertakorvaus.

Neljä metriä leveä ura on vain alkusoittoa, vastakkaisiin suuntiin kulkevat kelkat tarvitsevat vähintäin kymmenen metriä leveän uran. Se onkin sitten jo helppo rakentaa, kunhan saadaan ensin neljä metriä leveä "kävelyreitistö" valmiiksi.

Viimeksi muokattu: 06.01.11 - klo:10:42 kirjoittanut minä-itte

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2138
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Täälä oli paikallisessa lehdessä, että suoritetaan reittitoimitus hiihtolatujen ja ulkoilureittien vahvistamiseksi läheisen kaupungin iloksi. ??? ??? ???

Bentti

  • Vieras
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
70-luvulla maanomistajien pahin pelko oli Suomen muuttuminen kommunistiseksi valtioksi, ja maiden sosialisointi.  Ironista kyllä, nyt maita ovat sosialisoimassa porvarit, ja  vieläpä MTK:n suosiollisella myötävaikutuksella, on todella aikoihin eletty.

Nyt pitäisi MTK:n herroihin takoa järkeä, sillä he eivät tiedä mitä ovat tekemässä tällä myöntyväisyyspolitiikallaan.

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
70-luvulla maanomistajien pahin pelko oli Suomen muuttuminen kommunistiseksi valtioksi, ja maiden sosialisointi.  Ironista kyllä, nyt maita ovat sosialisoimassa porvarit, ja  vieläpä MTK:n suosiollisella myötävaikutuksella, on todella aikoihin eletty.

Nyt pitäisi MTK:n herroihin takoa järkeä, sillä he eivät tiedä mitä ovat tekemässä tällä myöntyväisyyspolitiikallaan.

MTK   Moottorikelkkailun Tuki  Keskusliitto :o

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Toi TönöVeetin, tällä kertaa nimim. "minä-itte", argumentointi on taas täysin p**seestä. Itse on aina poimimassa yhteiskunnalta rusinat pullasta mutta ei sallisi omia maitaan yhteisön käyttöön.

Siellä etelässä asukastiheys on niin suuri että en edes keksi järjellistä syytä ja perusteita millä maanomistaja, sun tapauksessa tukijussi voisi evätä niinkin yhteiskunnallisesti merkittävät hankkeet kuin yhteiset ulkoilureitit niille tarkoituksenmukaisille alueille.

Sun Kokkarin mielestä se sun oma maa on niin koskematonta ja suunnattoman arvokasta ja siten sä itse saat oikeuden kulkea muiden mailla (teillä) miten haluat.

Viimeksi muokattu: 06.01.11 - klo:13:30 kirjoittanut Luomujussi

minä-itte

  • Vieras
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Toi TönöVeetin, tällä kertaa nimim. "minä-itte", argumentointi on taas täysin p**seestä. Itse on aina poimimassa yhteiskunnalta rusinat pullasta mutta ei sallisi omia maitaan yhteisön käyttöön.

Siellä etelässä asukastiheys on niin suuri että en edes keksi järjellistä syytä ja perusteita millä maanomistaja, sun tapauksessa tukijussi voisi evätä niinkin yhteiskunnallisesti merkittävät hankkeet kuin yhteiset ulkoilureitit niille tarkoituksenmukaisille alueille.

Sun Kokkarin mielestä se sun oma maa on niin koskematonta ja suunnattoman arvokasta ja siten sä itse saat oikeuden kulkea muiden mailla (teillä) miten haluat.

Luomujussi edustaa tyypillistä lappilaista näkemystä, samaa kuin lappilainen pj Marttilakin: viljelijäväestön maita saa sosialisoida kaupunkilaisten huvitarkoituksiin.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Toi TönöVeetin, tällä kertaa nimim. "minä-itte", argumentointi on taas täysin p**seestä. Itse on aina poimimassa yhteiskunnalta rusinat pullasta mutta ei sallisi omia maitaan yhteisön käyttöön.

Siellä etelässä asukastiheys on niin suuri että en edes keksi järjellistä syytä ja perusteita millä maanomistaja, sun tapauksessa tukijussi voisi evätä niinkin yhteiskunnallisesti merkittävät hankkeet kuin yhteiset ulkoilureitit niille tarkoituksenmukaisille alueille.

Sun Kokkarin mielestä se sun oma maa on niin koskematonta ja suunnattoman arvokasta ja siten sä itse saat oikeuden kulkea muiden mailla (teillä) miten haluat.
Samasta syystä hirvet saa ihan rauhassa syödä sun taimikkos, kun niitä siellä korvessa kerran mahtuu olemaan. Mieti sääkin puupää vähän mitä lauot.  >:( Olisko kysymys kuitenkin siitä, ettei omaisuutta saa sosialisoida ilman kunnon korvausta. Ymmärrän kyllä, että sosialisointi on kepussa yleisesti hyväksytty tapa, mutta onneks kepulaisuus kuolee kommunnismin kanssa.  >:( S...tana! >:(
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Toi TönöVeetin, tällä kertaa nimim. "minä-itte", argumentointi on taas täysin p**seestä. Itse on aina poimimassa yhteiskunnalta rusinat pullasta mutta ei sallisi omia maitaan yhteisön käyttöön.

Siellä etelässä asukastiheys on niin suuri että en edes keksi järjellistä syytä ja perusteita millä maanomistaja, sun tapauksessa tukijussi voisi evätä niinkin yhteiskunnallisesti merkittävät hankkeet kuin yhteiset ulkoilureitit niille tarkoituksenmukaisille alueille.

Sun Kokkarin mielestä se sun oma maa on niin koskematonta ja suunnattoman arvokasta ja siten sä itse saat oikeuden kulkea muiden mailla (teillä) miten haluat.
Samasta syystä hirvet saa ihan rauhassa syödä sun taimikkos, kun niitä siellä korvessa kerran mahtuu olemaan. Mieti sääkin puupää vähän mitä lauot.  >:( Olisko kysymys kuitenkin siitä, ettei omaisuutta saa sosialisoida ilman kunnon korvausta. Ymmärrän kyllä, että sosialisointi on kepussa yleisesti hyväksytty tapa, mutta onneks kepulaisuus kuolee kommunnismin kanssa.  >:( S...tana! >:(

Mun mielestä nyt ei ollut kyse korvauksen suuruudesta vaan siitä että onko yhteisöllä oikeus rakentaa ulkoilureitistö omien tarpeidensa mukaisesti. Yhteisön kustantamia maatalooustukiaisia nauttiva TönöVeeti sanoo että hän ottaa mielellään vastaan suuret tukiaiset mutta ei anna edes pientä osaa maitaan yhteisön käyttöön. Sinä et siis näe tässä mitään epäkohtaa. Itse asiassa kunnalla on oikeus lunastaa maata ettei tarvitse edes kuunnella näitä änkyröitä...

Täällä Tundralla olemme mittavien korvausten sijaan kiitollisia siitä että meille on saatu edes kohtuulliset kulkuyhteydet.

No, jäämme odottamaan imperiumin vastaiskua.....

Viimeksi muokattu: 06.01.11 - klo:13:57 kirjoittanut Luomujussi

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Sinä et siis näe tässä mitään epäkohtaa.
Juu en näe. Jos maataloustukieuroilla sosialisoidaan ruoka, kemeralla pidetään metsäyhtiöt hengissä ja kaivoslailla kaivostoiminta. MITÄ JÄRKEÄ ON OMISTAA MAATA, JOS SEN KÄYTÖSTÄ EI SAA ITSE MÄÄRÄTÄ...  :o :o :o ??? ??? ??? >:( >:( >:(

Edistyksellisessä Hollannissa on maksetaan oikeasti sellainen hinta infran alle jäävästä sellainen hinta, että sillä oikeasti pystyy ostamaan vastaa maata tilalle. Summan saa verovapaana, jos sen käyttää maanhankintaan. Eikös se Vuotoskin voitaisi jo rakentaa. Eihän sen alle jää kuin muutama mökki. Just oli uutisissa, että vähäisen vedenmäärän vuoksi sähkönhinta nousee. Korvaushinnat siellä Vuotoksella on kohillaan, kun 200€/ha olivat tarjonneet yhdelle isännälle päätehakkuu mettästä puineen.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Toi TönöVeetin, tällä kertaa nimim. "minä-itte", argumentointi on taas täysin p**seestä. Itse on aina poimimassa yhteiskunnalta rusinat pullasta mutta ei sallisi omia maitaan yhteisön käyttöön.

Siellä etelässä asukastiheys on niin suuri että en edes keksi järjellistä syytä ja perusteita millä maanomistaja, sun tapauksessa tukijussi voisi evätä niinkin yhteiskunnallisesti merkittävät hankkeet kuin yhteiset ulkoilureitit niille tarkoituksenmukaisille alueille.

Sun Kokkarin mielestä se sun oma maa on niin koskematonta ja suunnattoman arvokasta ja siten sä itse saat oikeuden kulkea muiden mailla (teillä) miten haluat.

Luomujussi edustaa tyypillistä lappilaista näkemystä, samaa kuin lappilainen pj Marttilakin: viljelijäväestön maita saa sosialisoida kaupunkilaisten huvitarkoituksiin.
Monta prosenttia suomalaisista metsistä/maista on enää viljelijöiden omistuksessa ? ?

minä-itte

  • Vieras
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Sinä et siis näe tässä mitään epäkohtaa.
Juu en näe. Jos maataloustukieuroilla sosialisoidaan ruoka, kemeralla pidetään metsäyhtiöt hengissä ja kaivoslailla kaivostoiminta. MITÄ JÄRKEÄ ON OMISTAA MAATA, JOS SEN KÄYTÖSTÄ EI SAA ITSE MÄÄRÄTÄ...  :o :o :o ??? ??? ??? >:( >:( >:(

Edistyksellisessä Hollannissa on maksetaan oikeasti sellainen hinta infran alle jäävästä sellainen hinta, että sillä oikeasti pystyy ostamaan vastaa maata tilalle. Summan saa verovapaana, jos sen käyttää maanhankintaan. Eikös se Vuotoskin voitaisi jo rakentaa. Eihän sen alle jää kuin muutama mökki. Just oli uutisissa, että vähäisen vedenmäärän vuoksi sähkönhinta nousee. Korvaushinnat siellä Vuotoksella on kohillaan, kun 200€/ha olivat tarjonneet yhdelle isännälle päätehakkuu mettästä puineen.

MTK:n suositus oli Keski-Suomessa 6-10 m leveästä urasta 150 € kertakaikkisena korvauksena.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Toi TönöVeetin, tällä kertaa nimim. "minä-itte", argumentointi on taas täysin p**seestä. Itse on aina poimimassa yhteiskunnalta rusinat pullasta mutta ei sallisi omia maitaan yhteisön käyttöön.

Siellä etelässä asukastiheys on niin suuri että en edes keksi järjellistä syytä ja perusteita millä maanomistaja, sun tapauksessa tukijussi voisi evätä niinkin yhteiskunnallisesti merkittävät hankkeet kuin yhteiset ulkoilureitit niille tarkoituksenmukaisille alueille.

Sun Kokkarin mielestä se sun oma maa on niin koskematonta ja suunnattoman arvokasta ja siten sä itse saat oikeuden kulkea muiden mailla (teillä) miten haluat.
Samasta syystä hirvet saa ihan rauhassa syödä sun taimikkos, kun niitä siellä korvessa kerran mahtuu olemaan. Mieti sääkin puupää vähän mitä lauot.  >:( Olisko kysymys kuitenkin siitä, ettei omaisuutta saa sosialisoida ilman kunnon korvausta. Ymmärrän kyllä, että sosialisointi on kepussa yleisesti hyväksytty tapa, mutta onneks kepulaisuus kuolee kommunnismin kanssa.  >:( S...tana! >:(

Mun mielestä nyt ei ollut kyse korvauksen suuruudesta vaan siitä että onko yhteisöllä oikeus rakentaa ulkoilureitistö omien tarpeidensa mukaisesti. Yhteisön kustantamia maatalooustukiaisia nauttiva TönöVeeti sanoo että hän ottaa mielellään vastaan suuret tukiaiset mutta ei anna edes pientä osaa maitaan yhteisön käyttöön. Sinä et siis näe tässä mitään epäkohtaa. Itse asiassa kunnalla on oikeus lunastaa maata ettei tarvitse edes kuunnella näitä änkyröitä...

Täällä Tundralla olemme mittavien korvausten sijaan kiitollisia siitä että meille on saatu edes kohtuulliset kulkuyhteydet.

No, jäämme odottamaan imperiumin vastaiskua.....

Maataloustukia maksetaan sitä varten, että kuluttajat saavat elintarvikkeensa puoleen hintaan, tuottaja ei niistä hyödy.

Tuet pitäisikin lopettaa ja tuottajille maksaa todellinen kustannusten mukainen hinta. 

minä-itte

  • Vieras
Vs: Joko uria on saatu Pirkanmaan metsiin?
Sinä et siis näe tässä mitään epäkohtaa.
Juu en näe. Jos maataloustukieuroilla sosialisoidaan ruoka, kemeralla pidetään metsäyhtiöt hengissä ja kaivoslailla kaivostoiminta. MITÄ JÄRKEÄ ON OMISTAA MAATA, JOS SEN KÄYTÖSTÄ EI SAA ITSE MÄÄRÄTÄ...  :o :o :o ??? ??? ??? >:( >:( >:(

Edistyksellisessä Hollannissa on maksetaan oikeasti sellainen hinta infran alle jäävästä sellainen hinta, että sillä oikeasti pystyy ostamaan vastaa maata tilalle. Summan saa verovapaana, jos sen käyttää maanhankintaan. Eikös se Vuotoskin voitaisi jo rakentaa. Eihän sen alle jää kuin muutama mökki. Just oli uutisissa, että vähäisen vedenmäärän vuoksi sähkönhinta nousee. Korvaushinnat siellä Vuotoksella on kohillaan, kun 200€/ha olivat tarjonneet yhdelle isännälle päätehakkuu mettästä puineen.

Nyt valittavat sähkönhinnan nousua, kun vesialtaat ovat tyhjiä....ei ole puskurienergiaa, kohta  myös puunpoltto suuressa mittakaavassa loppuu Pekkarisen hölmöilyjen seurauksena. .

Viherpipertäjät eivät tarvitse altaita, eikä muitakaan voimaloita, heidän sähkönsä tulee pistorasiasta.