Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kirjanpito  (Luettu 8676 kertaa)

Lissu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Vs: Kirjanpito
Itse aina tehnyt Maatilaneuvoksella, tykkään, että tiedän silloin paremmin missä mennään. Olen käynyt veropäivillä aina kun mahdollista.

Rehuukko

  • Vieras
Vs: Kirjanpito
Kyllähän se niin on että kaikista kannattavinta hommaa on tehdä ITSE kirjanpito ja myös veroilmoitus.Silloin tietää missä vaiheessa tilan talous on.Tilitoimistojen asioihin ei kuulu kovinkaan paljon taloushallinta,pääasia että kirjaukset ja tulosteet ovat oikein.
Tilitukiohjelmisto on ollut käytössä v 1995.ja se sisältää veronlaskennan ym lisäosia joilla pystyy seuraamaan taloutta joka on nykymenossa hyvin tärkeä asia. ohjelman päivitys maksaa noin reilun 100€ mikä on suht kohtuullinen hinta saatavaan hyötyyn nähden.

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Kirjanpito
Kuitit kirjaan ite, tilitoimisto tekee veroilmoituksen ja antaa tarpeen mukaan konsultointia. Kuittien kirjaamisesta en kyllä rupeis maksamaan, on se niin helppoa hommaa.

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Kirjanpito
Jos kerran kirjaa, niin eikö se kone näytä samalla veroilmoituksenkin?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8431
Vs: Kirjanpito
Tilituella vuodesta -93. Nykyään Pro
Mystinen kesälaatumies

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Kirjanpito
10 vuotta tein itte, mutta nyt pari vuotta ulkoistettu, enkä oo katunu. Nyt tulee välitilinpäätökset tehtyä pari kertaa vuodessa ja muutenkin kaikki ajallaan, kun tekijä on veroammattilainen. Sen verran tuli kumminkin itte tehtyä, että tietää, kuinka asiat pitäisi olla.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Kirjanpito
AktiiviW:llä (ja sitä ennemmin Aktiivilla) nuo on tullut tehtyä. Yleensä teen itse valmiiksi asti ja sitten vielä ammattilaisen kanssa käydään ilmoitus läpi.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Kirjanpito
AktiiviW:llä (ja sitä ennemmin Aktiivilla) nuo on tullut tehtyä. Yleensä teen itse valmiiksi asti ja sitten vielä ammattilaisen kanssa käydään ilmoitus läpi.

Komppaan tuota AktiiviW:tä. On kohtuullisen helppo ohjelma käyttää.
Olen pitänyt itseäni niin kovana ammattilaisena veroilmoituksen teossa, että en ole vaivannut muita ammattilaisia.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Kirjanpito
Suonentiedon Maatalousneuvoksella tehty vuodesta 2002. Alkuun kävi muutamana vuonna ammattilainen tarkistamassa mutta jäi sitten pois kun meinas että maksetaan tyhjästä eli osataan itsekin tehä...

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Kirjanpito
Kyllähän se niin on että kaikista kannattavinta hommaa on tehdä ITSE kirjanpito ja myös veroilmoitus.Silloin tietää missä vaiheessa tilan talous on.Tilitoimistojen asioihin ei kuulu kovinkaan paljon taloushallinta,pääasia että kirjaukset ja tulosteet ovat oikein.
Tilitukiohjelmisto on ollut käytössä v 1995.ja se sisältää veronlaskennan ym lisäosia joilla pystyy seuraamaan taloutta joka on nykymenossa hyvin tärkeä asia. ohjelman päivitys maksaa noin reilun 100€ mikä on suht kohtuullinen hinta saatavaan hyötyyn nähden.

Komppaan... Ihan niinkuin oisin itsekkin kirjoittanut ja sama ohjelmakin vielä.
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kirjanpito
Kyllähän se niin on että kaikista kannattavinta hommaa on tehdä ITSE kirjanpito ja myös veroilmoitus.Silloin tietää missä vaiheessa tilan talous on.Tilitoimistojen asioihin ei kuulu kovinkaan paljon taloushallinta,pääasia että kirjaukset ja tulosteet ovat oikein.
Tilitukiohjelmisto on ollut käytössä v 1995.ja se sisältää veronlaskennan ym lisäosia joilla pystyy seuraamaan taloutta joka on nykymenossa hyvin tärkeä asia. ohjelman päivitys maksaa noin reilun 100€ mikä on suht kohtuullinen hinta saatavaan hyötyyn nähden.

Komppaan... Ihan niinkuin oisin itsekkin kirjoittanut ja sama ohjelmakin vielä.
Ja HUOM. Laskut voi maksaa sillä suoraan (tai no lmp-siirtona nettipankin kautta yhtenä könttänä), jolloin samalla kertaa tehdään laskujen maksu sekä kirjanpidon viennit!
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Kirjanpito
AktiiviW:llä (ja sitä ennemmin Aktiivilla) nuo on tullut tehtyä. Yleensä teen itse valmiiksi asti ja sitten vielä ammattilaisen kanssa käydään ilmoitus läpi.

Vieläkö välitilinpäätös valmistuu tammi-helmikuussa?  ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: Kirjanpito
Wakalla pyöritetään kirjanpitoa ja itse alusta loppuun. Kuitteja vuodessa välillä 600-800.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kirjanpito
Excelillä saa helposti ja hyvän. Tein pari vuotta noin. Nyt Wakka. 2,5 tuntia menee noin 80 lappusen tallentamiseen, mapittamiseen ja tulosteiden ulostamiseen. Päivitys maksaa ehkä satasen vuodessa, joten tuntipalkoille tästä pääsee.

Mun mielestä fiksu tapa olisi kirjata kuitit itse ja teettää tilinpäätös ammattilaisella. Kuittien kirjaaminen ei ole niin vaativa työ että siitä kannattaa maksaa kenellekkään juuri mitään.

Paljonko tilitoimisto ottaa muuten kuitin kirjaamisesta ? Joskus oli 5€. Että kannattaa pirusti kantaa niitä alle vitosen kuitteja sinne kirjanpitäjälle  ;D

Tuloo enemmän vähennettävää.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Kirjanpito
Jos kerran kirjaa, niin eikö se kone näytä samalla veroilmoituksenkin?

Ei se sun omia aivoituksias verosuunnittelusta ymmärrä.

Softsalon Tilituella mennään, tiedä monettako vuotta.