Laskekelin tuossa että 98E5 Vs. 95E10, niin ensiksimainittu saa maksaa 1,95% enemmän, jolloin hinta/energiayksikkö on sama. Siis jos 95:n maksaa 1,50 eur, niin 98 saa maksaa 1,53 eur.
Jos sitten omistaa korkeapuristesen koneen, niin 98:lla tehoa löytyy enemmän. Saksanmaalla ne testasi Skodaa, jossa volkkarin FSI-kone, löytyi tehoa penkissä noin 4% enemmän 98:lla. Omassa Focuksessa puristussuhde 11, joten hyötyä löytyy ja saattaa olla, että periaatteessa jo Oktaaniluvun nosto sa aikaan bensansäästöä, ei yksin se, että polttoaine on energiapitoisempaa.Nykyautoissa on nakutuksen tunnistus, joka säätää aina sytytysennakon optimaaliseksi eli säätää ennakon käytetyn polttoaineen mukaan.
Seurailen hinnoittelua, ja jos ero on esim. 4c/litra, niin tankkiin menee kyllä 98:a.