Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kylvötaksa.  (Luettu 7779 kertaa)

realisti

  • Vieras
kylvötaksa.
millaista kylvötaksaa suomessa pidetään tunti- vai hehtaarihinnoittelu?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: kylvötaksa.
20-75 eur/ha ja laatua laidasta laitaan. Tuntihinnalla 175-250 eur/ha  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: kylvötaksa.
millaista kylvötaksaa suomessa pidetään tunti- vai hehtaarihinnoittelu?

Kylvöä olen ostanut noin 40 euron hehtaaritaksalla. Laatuun olen ollut tyytyväinen, aikataulujen järjestäminen on ollut haastavaa..
Se mikä ei tapa, se vituttaa

realisti

  • Vieras
Vs: kylvötaksa.
millaista kylvötaksaa suomessa pidetään tunti- vai hehtaarihinnoittelu?

Kylvöä olen ostanut noin 40 euron hehtaaritaksalla. Laatuun olen ollut tyytyväinen, aikataulujen järjestäminen on ollut haastavaa..

halvalla on lähtenyt. Itte kaavailin ensi keväälle 60€/ha +alv.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: kylvötaksa.
millaista kylvötaksaa suomessa pidetään tunti- vai hehtaarihinnoittelu?
60€+alv/ha (sisältää siirtymät, piikki/lata etumuokkarin mahdollinen käyttö sekä heinänsiemenen/starttilannoitteen kylvömahdollisuus)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: kylvötaksa.
millaista kylvötaksaa suomessa pidetään tunti- vai hehtaarihinnoittelu?

Kylvöä olen ostanut noin 40 euron hehtaaritaksalla. Laatuun olen ollut tyytyväinen, aikataulujen järjestäminen on ollut haastavaa..

halvalla on lähtenyt. Itte kaavailin ensi keväälle 60€/ha +alv.

Hinta on ehkä hiukan tutunkauppainen ja vuodelta 2009, mutta käytännössä yksi siemenlaatu ja yksi lannoitelaatu ja täytöt pellolla. Kylvöala noin 15 ha, sai kylvää putkeen. Ja urakoitsijan omien kylvöjen jälkeen. Koneena oli kolmen metrin Maestro.

Tarjoamasi hinta on ok, kun tilaaja saa sanoa kylvöajankohdan, saa säätää siemen- ja lannoitelaatuja lohkojen mukaan ja täytöt talouskeskuksessa.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: kylvötaksa.
20-75 eur/ha ja laatua laidasta laitaan. Tuntihinnalla 175-250 eur/ha  ;D
Aika kova on tuntitaksa hehtaaria kohti :D     Tuossa kylvöurakoinnissa pitäisi kai olla aika hyvinvarusteltu ja tuore kone. Hinnanalenema on vuodessa jotain mutta isot alat pystyy ajaa pienelläkin hehtaarihinnalla kunhan täytöt sujuu.

realisti

  • Vieras
Vs: kylvötaksa.
millaista kylvötaksaa suomessa pidetään tunti- vai hehtaarihinnoittelu?

Kylvöä olen ostanut noin 40 euron hehtaaritaksalla. Laatuun olen ollut tyytyväinen, aikataulujen järjestäminen on ollut haastavaa..

halvalla on lähtenyt. Itte kaavailin ensi keväälle 60€/ha +alv.

Hinta on ehkä hiukan tutunkauppainen ja vuodelta 2009, mutta käytännössä yksi siemenlaatu ja yksi lannoitelaatu ja täytöt pellolla. Kylvöala noin 15 ha, sai kylvää putkeen. Ja urakoitsijan omien kylvöjen jälkeen. Koneena oli kolmen metrin Maestro.

Tarjoamasi hinta on ok, kun tilaaja saa sanoa kylvöajankohdan, saa säätää siemen- ja lannoitelaatuja lohkojen mukaan ja täytöt talouskeskuksessa.
lannoite- ja siemenmääriä on ennenkin asiakkaiden kanssa hienosäädetty, ja samoin kylvöaika on yritetty sommitella yhteensopivaksi. Kukaan kuitenkaan tuskin on niin tyhmä että rupeaa käyttämään kylvölannoitinta jyväkärrynä esim. jos lohko on 10km talouskeskuksesta.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: kylvötaksa.
60€/ha alv 0% sisältää täyttövaunun (jussiruuvilla ja peittaimella) "lainan", kärryn eteen asiakkaan traktori ja asiakas hakee ja palauttaa kärryn. Joskus tuli sitäki kokeiltua, että suursäkistä lannotteet (kylvökone pois perästä ja sillä ek-koneella nostelu) ja kuivurinsiilosta siemenet, mutta ei siitä tullu mitää... Noin 2 ha/h tuolla tulee valmista, koneena härmäläinen 3000 T.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: kylvötaksa.
millaista kylvötaksaa suomessa pidetään tunti- vai hehtaarihinnoittelu?

Kylvöä olen ostanut noin 40 euron hehtaaritaksalla. Laatuun olen ollut tyytyväinen, aikataulujen järjestäminen on ollut haastavaa..

halvalla on lähtenyt. Itte kaavailin ensi keväälle 60€/ha +alv.

Hinta on ehkä hiukan tutunkauppainen ja vuodelta 2009, mutta käytännössä yksi siemenlaatu ja yksi lannoitelaatu ja täytöt pellolla. Kylvöala noin 15 ha, sai kylvää putkeen. Ja urakoitsijan omien kylvöjen jälkeen. Koneena oli kolmen metrin Maestro.

Tarjoamasi hinta on ok, kun tilaaja saa sanoa kylvöajankohdan, saa säätää siemen- ja lannoitelaatuja lohkojen mukaan ja täytöt talouskeskuksessa.
lannoite- ja siemenmääriä on ennenkin asiakkaiden kanssa hienosäädetty, ja samoin kylvöaika on yritetty sommitella yhteensopivaksi. Kukaan kuitenkaan tuskin on niin tyhmä että rupeaa käyttämään kylvölannoitinta jyväkärrynä esim. jos lohko on 10km talouskeskuksesta.
60€/ha alv 0% sisältää täyttövaunun (jussiruuvilla ja peittaimella) "lainan", kärryn eteen asiakkaan traktori ja asiakas hakee ja palauttaa kärryn. Joskus tuli sitäki kokeiltua, että suursäkistä lannotteet (kylvökone pois perästä ja sillä ek-koneella nostelu) ja kuivurinsiilosta siemenet, mutta ei siitä tullu mitää... Noin 2 ha/h tuolla tulee valmista, koneena härmäläinen 3000 T.
Näin avattuna 60 €/ha ei ole ihan paha hinta, kun kylvön lisäksi on täyttövaunu mukana.
Millä hinnalla ja kalustolla realisti on aiemmin kylvänyt?
Toki kylvimen käyttö jyväkärrynä riippuu hiukan tilusrakenteesta, ja onko 10km päässä 2 tai 5 hehtaaria. Mutta yleisperiaatteena, kylvöaikana kylvökoneella kylvetään eikä ajeta maantiellä.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

realisti

  • Vieras
Vs: kylvötaksa.
olen kylvänyt junkkari maestro 4000 koneella tähän saakka, mutta porukkakoneen mielekkyys alkaa olla siinä- ja siinä kun minulla olisi tarjolla urakkaa jo n.200ha. Silloin tosiaan ajelen koneella siemenet lohkolle jos esim. siellä 10km päässä on yksi 5ha lohko, silloin koneessa oleva tavara riittää koko lohkolle eli ei ole järkeä rahdata toista kalustoa mukana.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: kylvötaksa.
Mitä pienemmällä taksalla pystyy urakoimaan sitä fiksumpi on.

 ;D ;D
Kui mää ain olen paras?

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: kylvötaksa.
Mitä pienemmällä taksalla pystyy urakoimaan sitä fiksumpi on.

 ;D ;D
Varsinkin kun kylvää itselle
Se mikä ei tapa, se vituttaa

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: kylvötaksa.
73€/tunti alv. 0 maksoin viime keväänä. Siirrot ja täytöt huomioon ottaen tekee 59 €/ha.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

masiner

  • Vieras
Vs: kylvötaksa.
20-75 eur/ha ja laatua laidasta laitaan. Tuntihinnalla 175-250 eur/ha  ;D
Aika kova on tuntitaksa hehtaaria kohti :D     Tuossa kylvöurakoinnissa pitäisi kai olla aika hyvinvarusteltu ja tuore kone. Hinnanalenema on vuodessa jotain mutta isot alat pystyy ajaa pienelläkin hehtaarihinnalla kunhan täytöt sujuu.

4ha/tunnissa X 60€=240€ ....mikä sit kallista