Niinno nähtiinhän nämä, konkurssiaallot mitä suomessa tapahtui, onkohan ne unohtuneet kokonaan sulta, maajussit ei osaa asettua muiden yrittäjien asemaan, aina kun on vaikeaa niin valtio tulee uuden tukipaketin kanssa pelastaamaan ne, ettei mene suvun ikiaikaiset maat myyntiin ...
Yhdeksänkymmentäluvun lama tappoi noin 100 000 yritystä tästä maasta, siinä on mennyt saman verran yrittäjäperheitä konkurssiin ...
Mitä luulet, moniko noista kaipaa markkaa takaisin
?
Oletkos emo-heikki tutustunut ns. Koiviston konklaaviin?
Minä olen.
Sain konklaavin salassapitopäätöksen kun vuonna 2002 aloimme tutkia Koiviston itse omassa muistelmakirjassaan kertomasta oikeuspoliittisesta seminaarista.
Ei markka ollut laman eikä yrittäjien konkurssien syy.
Syyllinen on Mauno Koivisto. Siis hän, joka määräsi ulkopolitiikan lisäksi myös talouspolitiikasta ja oikeuspolitiikasta.
Koivisto ei preisidenttinäkään malttanut luopua Suomen Pankin pääjohtajan tehtävästä.
Kaikki muut; Holkeri, Aho, Viinanen, Niinistö jne. olivat vain Koiviston juoksupoikia.
Tässä olen kyllä ihan samaa mieltä, lamasta on vastussa ennenkaikkea Koivisto ja Koivisto jää historiaan nimenomaan presidenttinä, joka johti Suomen historiansa pahimpaan lamaan ...
Suomen historiassa ainoastaan Snelmanni on pystynyt luomaan pahemman katastrofin ja paradoksi on se, että syykin on sama, sillä Snelmannikin aikanaan puolusti "vahvaa markkaa" kun olisi pitänyt toimia ihan toisin.
Suomen pahin nälkäkuolema katatstrofi kautta aikojen on ollut 1800 luvun loppupuolella, se ajoi valtavasti ihmisiä liikkeelle kun oli kolme katovuotta peräkkäin, ulkommailla oli kyllä viljaa mutta Snelmanni senaikaisena "pääministerinä" halusi puolustaa vahvaa markkaa ja ei antanut ajoissa tilausvaltuuksia ulkomailta viljalle, kun valtuudet sitten saatiin niin kaikki satamat oli jäässä, eikä purjelaivat pystyneet kulkemaan perille, viljaa ei saatu satamiin ja pohjois-sekä itäsuomea kohtasi valtava nälänhätä.