Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden osuus "taloustalkoissa"  (Luettu 15919 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Suomen pitää raapia kokoon 10 000 miljoonan säästöt.

Tuskin tapahtuu mitään ennen vaaleja, mutta heti sen jälkeen.  Nykyinen velkaantumisvauhti  on kestämätön.

Millään viina- ja tupakkaverojen korotuksilla ei näissä talkoissa ole mitään merkitystä. 

Maataloudelta leikataan kansallisia tukia rajusti, myös lomitustuki muinaisjäänteenä on "kintahalla". Ei kuulu nykypäivään, nykyisen kokoiset tilat pystyvät itse junailemaan lomansa.


http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maatalous/tuet/merkitys/kansallisettuet.html

http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=159762&start=0&tstart=0

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Sinänsä noilla maatalouteen kohdistuvilla leikkauksilla näyttäisi olevan pelkästään maataloutta tervehdyttävä vaikutus.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Suomen pitää raapia kokoon 10 000 miljoonan säästöt.

Tuskin tapahtuu mitään ennen vaaleja, mutta heti sen jälkeen.  Nykyinen velkaantumisvauhti  on kestämätön.

Millään viina- ja tupakkaverojen korotuksilla ei näissä talkoissa ole mitään merkitystä. 

Maataloudelta leikataan kansallisia tukia rajusti, myös lomitustuki muinaisjäänteenä on "kintahalla". Ei kuulu nykypäivään, nykyisen kokoiset tilat pystyvät itse junailemaan lomansa.


http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maatalous/tuet/merkitys/kansallisettuet.html

http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=159762&start=0&tstart=0



Jaa että "nykyisen kokoiset tilat pystyvät itse junailemaan lomansa"?
Onhan se niinkin.
Mutta mikä on "nykyisen kokoinen"? 30, 60 vai yli sata lypsävää? Mikä oli kunkin kokoryhmän osuus kaikista karjoista?
Kaikki kun olisikin niin mustavalkoista... Siis, että kaikilta vaan lomaoikeus pois?

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Suomen pitää raapia kokoon 10 000 miljoonan säästöt.

Tuskin tapahtuu mitään ennen vaaleja, mutta heti sen jälkeen.  Nykyinen velkaantumisvauhti  on kestämätön.

Millään viina- ja tupakkaverojen korotuksilla ei näissä talkoissa ole mitään merkitystä. 

Maataloudelta leikataan kansallisia tukia rajusti, myös lomitustuki muinaisjäänteenä on "kintahalla". Ei kuulu nykypäivään, nykyisen kokoiset tilat pystyvät itse junailemaan lomansa.


http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/maatalous/tuet/merkitys/kansallisettuet.html

http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=159762&start=0&tstart=0



Jaa että "nykyisen kokoiset tilat pystyvät itse junailemaan lomansa"?
Onhan se niinkin.
Mutta mikä on "nykyisen kokoinen"? 30, 60 vai yli sata lypsävää? Mikä oli kunkin kokoryhmän osuus kaikista karjoista?
Kaikki kun olisikin niin mustavalkoista... Siis, että kaikilta vaan lomaoikeus pois?

Suomi on ollut poikkeus EU:ssa, missään muualla ei ole valtion kustantamaa lomitusjärjestelmää. "Taloustalkoissa" tuosta on hyvä luopua, säästöä 220 milj e.

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Sinänsä noilla maatalouteen kohdistuvilla leikkauksilla näyttäisi olevan pelkästään maataloutta tervehdyttävä vaikutus.

tuo psykoosisi vaan jatkuu kun et muuta vihollista kuin toiset viljelijät keksi :o :o :o

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
kopio kauppiksen lööpistä,- Maatalouden lomitustuki pois. Ei sellaista ole eikä tarvitse muutkaan yrittäjät.
nimenomaan eivät tarvitse,kun voivat pitää vapaata milloin huvittaa.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Sinänsä noilla maatalouteen kohdistuvilla leikkauksilla näyttäisi olevan pelkästään maataloutta tervehdyttävä vaikutus.

tuo psykoosisi vaan jatkuu kun et muuta vihollista kuin toiset viljelijät keksi :o :o :o



Eikun tuo leikkaus toisilta tuottajilta on vain johdonmukaista ämteekoolaista linjaa.  Esim. AB-alueen investointituet pois, AB-alueen nuorten tuottajien tuki pois , kansallisen LFA-korotuksen tiputtaminen viljalla 50 eurosta 20 euroon,  kotieläin- ja viljatilan viljahehtaarin tukieron kasvattaminen 110 euroon/ha AB-alue, Niinistön tarjouksen torppaaminen pudottaa maatalous alempaan energiaveroryhmään  ja tilalle uusi 70 mk/ha tuki C-alueelle....jne jne...ja se yksi nykyinen MTK-johtokunnan jäsen yritti torpata MMM:n suunnitelman nostaa rypsin tukea....

"minä-ittestäkin"  löytyy aitoa ämteekoolaisuutta tällä lomitustuen poistamisvaatimuksella.  ;D ;D ;D














  

minä-itte

  • Vieras
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
kopio kauppiksen lööpistä,- Maatalouden lomitustuki pois. Ei sellaista ole eikä tarvitse muutkaan yrittäjät.
nimenomaan eivät tarvitse,kun voivat pitää vapaata milloin huvittaa.

Alunperin lomitustuki koski muittenkin alojen pienyrittäjiä. MTK ja  kepu  junttasivat sen heiltä pois joskus 1990-luvun alkupuolella. Se herätti syvää katkeruutta pienyrittäjissä, ja osaltaan johti kepun oppositioon siirtymiseen v. 1995 vaalien jälkeen.

Viimeksi muokattu: 28.12.10 - klo:11:02 kirjoittanut minä-itte

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Sinänsä noilla maatalouteen kohdistuvilla leikkauksilla näyttäisi olevan pelkästään maataloutta tervehdyttävä vaikutus.

tuo psykoosisi vaan jatkuu kun et muuta vihollista kuin toiset viljelijät keksi :o :o :o



Eikun tuo leikkaus toisilta tuottajilta on vain johdonmukaista ämteekoolaista linjaa.  Esim. AB-alueen investointituet pois, AB-alueen nuorten tuottajien tuki pois , kansallisen LFA-korotuksen tiputtaminen viljalla 50 eurosta 20 euroon,  kotieläin- ja viljatilan viljahehtaarin tukieron kasvattaminen 110 euroon/ha AB-alue, Niinistön tarjouksen torppaaminen pudottaa maatalous alempaan energiaveroryhmään  ja tilalle uusi 70 mk/ha tuki C-alueelle....jne jne...ja se yksi nykyinen MTK-johtokunnan jäsen yritti torpata MMM:n suunnitelman nostaa rypsin tukea....

"minä-ittestäkin"  löytyy aitoa ämteekoolaisuutta tällä lomitustuen poistamisvaatimuksella.  ;D ;D ;D

tuosta MTK  hommelista ei psykoosiisi ole apua


Valitettavasti MTK on nykyään kepun pikku marakatti mutta se ei ketään rikastuta
että toista viljelijää yrittää  nokkia :P














  

Aulis Anttila

  • Vieras
Oppositioon...
kopio kauppiksen lööpistä,- Maatalouden lomitustuki pois. Ei sellaista ole eikä tarvitse muutkaan yrittäjät.
nimenomaan eivät tarvitse,kun voivat pitää vapaata milloin huvittaa.
Alunperin lomitustuki koski muittenkin alojen pienyrittäjiä. MTK ja  kepu  junttasivat sen heiltä pois joskus 1990-luvun alkupuolella. Se herätti syvää katkeruutta pienyrittäjissä, ja osaltaan johti kepun oppositioon siirtymiseen v. 1995 vaalien jälkeen.

...ja sinne sekulisakki joutaa ensi keväänä... ei kun joutuu  ;D ;D ;D

Lehtimäki

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16901
Vs: Oppositioon...
kopio kauppiksen lööpistä,- Maatalouden lomitustuki pois. Ei sellaista ole eikä tarvitse muutkaan yrittäjät.
nimenomaan eivät tarvitse,kun voivat pitää vapaata milloin huvittaa.
Alunperin lomitustuki koski muittenkin alojen pienyrittäjiä. MTK ja  kepu  junttasivat sen heiltä pois joskus 1990-luvun alkupuolella. Se herätti syvää katkeruutta pienyrittäjissä, ja osaltaan johti kepun oppositioon siirtymiseen v. 1995 vaalien jälkeen.

...ja sinne sekulisakki joutaa ensi keväänä... ei kun joutuu  ;D ;D ;D
nykykepun kansanedustajilla ei maatalouden kanssa ole juurikaan mitään tekemistä
joten heidän tekmisistään ei ole kuin haittaa maataloudelle

kepun rattailta ovat isännät tippuneet mutta paskat ovat vielä kyydissä :P

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Jaa että "nykyisen kokoiset tilat pystyvät itse junailemaan lomansa"?
Onhan se niinkin.
Mutta mikä on "nykyisen kokoinen"? 30, 60 vai yli sata lypsävää? Mikä oli kunkin kokoryhmän osuus kaikista karjoista?
Kaikki kun olisikin niin mustavalkoista... Siis, että kaikilta vaan lomaoikeus pois?
Kyllä siihen kykenee ihan kaikenkokoiset tilat. Vuosia sitten meillä oli muutaman kaverin kanssa rinki, jossa navettahommat oli tutut ja päivän kahden poissaolo onnistui soittamalla, ehditkö hoitaa mun maidot, olen sairas/tenava on sairas/mennään synnärille tms.

Se onnistuu jos tahtoo tai on pakko. Yhteiskunnan kustantamana siihen tulee tää sdp-efekti, savustetusta edusta ei tingitä. ;D ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Jaa että "nykyisen kokoiset tilat pystyvät itse junailemaan lomansa"?
Onhan se niinkin.
Mutta mikä on "nykyisen kokoinen"? 30, 60 vai yli sata lypsävää? Mikä oli kunkin kokoryhmän osuus kaikista karjoista?
Kaikki kun olisikin niin mustavalkoista... Siis, että kaikilta vaan lomaoikeus pois?
Kyllä siihen kykenee ihan kaikenkokoiset tilat. Vuosia sitten meillä oli muutaman kaverin kanssa rinki, jossa navettahommat oli tutut ja päivän kahden poissaolo onnistui soittamalla, ehditkö hoitaa mun maidot, olen sairas/tenava on sairas/mennään synnärille tms.

Se onnistuu jos tahtoo tai on pakko. Yhteiskunnan kustantamana siihen tulee tää sdp-efekti, savustetusta edusta ei tingitä. ;D ;D


Miksi pitäisi tinkiä? Eihän ay-anttilatkaan tingi muuta kuin lisää liksaa ja lomaa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Miksi pitäisi tinkiä? Eihän ay-anttilatkaan tingi muuta kuin lisää liksaa ja lomaa.

Pystyttäiskö me MITENKÄÄN olemaan fiksumpia kuin ne??
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Maatalouden osuus "taloustalkoissa"
Lainaus käyttäjältä: milkboi  Maatalouden lomitustuki pois. Ei sellaista ole eikä tarvitse muutkaan yrittäjät.
nimenomaan eivät tarvitse,kun voivat pitää vapaata milloin huvittaa.
[/quote

  Joo,aikoinaan kun se systeemi tuli,eräs kova kepu-mtk uskovainen sukulaismies kun hehkutti tätä saatua etua sanoin että paremminkin olisi pitänyt saada sitä tulotasoa muuten korjattua sellaiseksi että karjanpitäjänkin tulolla olisi voinut palkata tuuraajan silloin kun itselle sopii.
  Joskus silloin kun oli vielä näitä pieniäkin karjoja niin harvassa paikassa se lomittaja olisi tyytynyt siihen tuloon mitä se lomitettava tila siinä lomitusajalla niistä lehmistä tienasi..