Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Olen aiemmin kysynyt mutta...  (Luettu 4692 kertaa)

sorkkis

  • Vieras
Olen aiemmin kysynyt mutta...
Paljonko maksaa ne terät klapikoneisiin , siis ne moottorisahan teräketjun näköiset .

Sivuhommana vois niitäkin teroitella , teräketjun teroituskone nimittäin on , oregonin , sellainen jossa saa kulmat kohdalleen .

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
 Joulupäivän aamu ja työhommat mielessä. En varmaan kerro.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
Joissain on ihan tavallinen moottorisahan 15" laippa ketju ei mansikoita maksa, jotku käyttää parempaa moton laippaa ja ketjua, niitten hinnasta ei käsitystä. Olen aina vain ottanu laatikosta uuden ketjun ja vaihtanu, jos ketjukoneella teen :P Käytän pääasiassa kovapala konetta teroitus ~1000 motin välein 30 erkkiä, jos ei ole paloja pois.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
Ei taida tuolla tulla leipää pöytään. Normaaliketjun saa muutamalla eurolla, moton ketju on huomattavasti kalliimpi mutta ei sitäkään kannata terättäväksi viedä jos ei niitä ole vähintään tusinaa.
 Onko noissa klapukoneissa helppo pyyhkiä viilalla terää paikallaan? Moottorisahoissa on yleensä tullut terä teroiteltua loppuun paikoillaaan ja irrotettua terä vasta sitten ensimmäistä kertaa kun on pitänyt heittää roskiin. Viilalla teroittelen. Ja krouvinpaan hommaan akku tai kiillotusrälläkällä.

sorkkis

  • Vieras
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
Kiitos tiedoista .  :)

Jerry Jee

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 359
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
Olisit laittanut "kannustavista tiedoista".

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
Paljonko maksaa ne terät klapikoneisiin , siis ne moottorisahan teräketjun näköiset .

Sivuhommana vois niitäkin teroitella , teräketjun teroituskone nimittäin on , oregonin , sellainen jossa saa kulmat kohdalleen .
Juuri tänään ostin sellaisen 64 lenkkisen Windsorin 11,50e sis alv. Eli ei kovin kallis vaikka on vähän pitempi...ja kun mulla on itselläki tollanen terotuskone niin ei ainakaan täältä tule asiakasta ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
Kokkeile, sorkkis, että oisko tylsistyttämispalvelulla markkinoita  :D Oot nimittäin taitava just tuossa tylsistyttämisessä  ;D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...
Ei taida tuolla tulla leipää pöytään. Normaaliketjun saa muutamalla eurolla, moton ketju on huomattavasti kalliimpi mutta ei sitäkään kannata terättäväksi viedä jos ei niitä ole vähintään tusinaa.
 Onko noissa klapukoneissa helppo pyyhkiä viilalla terää paikallaan? Moottorisahoissa on yleensä tullut terä teroiteltua loppuun paikoillaaan ja irrotettua terä vasta sitten ensimmäistä kertaa kun on pitänyt heittää roskiin. Viilalla teroittelen. Ja krouvinpaan hommaan akku tai kiillotusrälläkällä.

Mistä löydät klapikoneeseen ketjun muutamalla eurolla. Toista kymppiä ne maksavat.

Ketjun teroitus paikallaan viilalla todella vaikeaa. Käytännössä ketjuja oltava useita varalla ja niiden teroitus siihen tarkoitetulla koneella.

Teroman

Vs: Olen aiemmin kysynyt mutta...

Ota sorkkis pilkkomaan,,,,

Sillähän on se telinekin ,,,,
 :o