Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläköön Sievi !  (Luettu 5581 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Eläköön Sievi !
Urho Viljamaa/Ejendals valitti maiharikaupasta ja HÄVISI !  :P


Puolustusvoimat voitti kiistan maihinnousukengistä - Sievin Jalkine pääsee aloittamaan valmistukset keväällä
2010-12-21 17:15 ( Heikki Ruonakoski )

Markkinaoikeus on ratkaissut varsikenkien hankintaa koskevan kiistan puolustusvoimien hyväksi hylkäämällä hankintakilpailun hävinneen jalkinevalmistajan valitukset. Valitukset koskivat puolustusvoimien varsikenkien hankintapäätöksiä vuosilta 2007 - 2010. Hävinnyt osapuoli on ilmoittanut, ettei se aio valittaa päätöksestä.
Päätöksen myötä markkinaoikeus myös kumoaa puolustusvoimien varsikenkien hankintakiellon kilpailutuksen voittaneelta valmistajalta. Alokkaiden varsikengistä ehti tulla pula, kun uusien kenkien hankinta jäädytettiin heinäkuussa markkinaoikeuden käsittelyn ajaksi.
Kenkävalmistaja vaati valituksissaan markkinaoikeutta kumoamaan puolustusvoimien hankintayksikön päätökset tai korvaamaan valmistajalle hyvitysmaksua. Puolustusvoimat oli hylännyt kenkävalmistajan tarjoukset aiemmin tarjouspyynnön vastaisina ja valinnut varsikenkien toimittajaksi toisen valmistajan.
Puolustusvoimien mukaan kenkäpulasta johtuva kumisaappaiden käyttö on näkynyt alokkailla lisääntyneinä rasitusmurtumina ja iho-ongelmina.
Kenkien toimitukset Sievin Jalkineessa alkavat keväällä.

[...takaisin]

Tehtaalla edellisviikolla kun käpäsin niin, linjalle tiirailin ja sielähän meni semmosta kenkää
mitä ei kataloogista löydy, liekö ollu Ruotsin armeijalle menos ne vihreellä varrella maiharit  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Eläköön Sievi !
tuo oli taas se suomalais mallinen kilpailutus!    kyllä ei ole ulkolaisella firmalla mitään rotia kun pääsee tänne päsmäröimään!                  rehellisesti kilpailtu ja sillä hyvä!    ihan kuin aikoinaan hankkijan myyjä jolta kilpailutin apupaskoja; " tuo paras tarjous hänelle niin hämn laskee sitten paremman hinnan! "    voi v.... millasta perkelettä!             

              btw, kyllä käpöstelen ihan hyvin molemmin kegin, jopa kaapuntikenkinä sievin uudet mallit kun ovat niin hyvät kulukee ja sitten ryskytöissä käytän jalaksen monoi kun ei tartte varoa varpaita!

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Eläköön Sievi !
sievis on hätä kädes pystyvätkö tekee sen mitä on tilattu ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Eläköön Sievi !
20 000 monoo vuodessa , eihän toi ole nyt paljuukaan tollaselle virmalle!

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Eläköön Sievi !
kyllä sievissä tehdään hyviä kenkiä. en ole vuosiin ostanut muiden valmistajien kenkiä. malleja löytyy arkeen ja juhlaan. kestäviä ja onnistuneita malleja. käyttötunteja tulee vuodessa paljon. hyvät sukat vaan lisäksi, niin työnteko on mukavaa.

simmo

  • Vieras
Vs: Eläköön Sievi !
kyllä sievissä tehdään hyviä kenkiä. en ole vuosiin ostanut muiden valmistajien kenkiä. malleja löytyy arkeen ja juhlaan. kestäviä ja onnistuneita malleja. käyttötunteja tulee vuodessa paljon. hyvät sukat vaan lisäksi, niin työnteko on mukavaa.
----Sievin jalkineet on hyviä.Mun tytär ostaa pelkästään niitä,sitten kun hylkää,niin minä vielä kävelen muutaman vuoden .Nytkin on niin hyvä kävelykengät,etten ole hakenut talvikenkiä ollenkaan,koska näissä tarkenee yhdellä ohuella sukalla talvellakin.Punaiset kumisaappaat on kestänyt jo kaksi marjakautta ja ovat kuin uudet.Ukon 5 vuotta vanhat sievin vihreät saappaat saivat syksyllä hangonpiston, mutta pitävät silti vielä jalat kuivana.Lisäksi kengät on kevyet,sekä kävelykengät ,että saappaat.En ikinä enää osta muun firman kenkiä,nämä taitaa mut vanhettaa....

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Eläköön Sievi !
Sievi kaikista paras. Jalas ihan paska ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Eläköön Sievi !
Kyl sievi o jalas paras.

Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

ristoreipas

  • Vieras
Vs: Eläköön Sievi !
Kyl sievi o jalas paras.



Itse käytän sieviä muuten paitsi en navetta-saappaana . En tiedä nyt onko kengän malli muttunut sitten 2000-luvun alun ,mutta silloin pidin kengän terä-osaa liian jäykkänä ja sen vuoksi mulle sopimattomana navettaan. Koko oli kyllä oikea ,mutta iho muuttui paksuksi hankauskohdista ja sitten ihon halkeili ja se on jalassa sietämätöntä. Tässä hommassa Purofortin pehmeä saapas on parempi jalalle.   Mutta kuten totesin malli on voinut muuttua.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Eläköön Sievi !
ja kun jalkoi oikein palelee niin sieviltä löytyy myös hyvät pohjalliset!   ja sitten tarkenee taas vaikka.......!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Eläköön Sievi !

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Eläköön Sievi !
Mulla on työkenkänä jalaksen maiharit, taistelijan jalkine josta on se sa-muunnos, ja olen kyllä tykännyt käyttää. Ei mitään ylimääräisiä vetoketjuja tai tarroja, vaan aidot ja rehelliset nauhat. Kengän saa istumaan hyvin ja vesi, kura ja muu paska pysyy siellä missä pitääkin, eli tossun ulkopuolella. Jalat tykkää.
Nothing is Something Worth Doing

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Eläköön Sievi !
Kyl sievi o jalas paras.



Itse käytän sieviä muuten paitsi en navetta-saappaana . En tiedä nyt onko kengän malli muttunut sitten 2000-luvun alun ,mutta silloin pidin kengän terä-osaa liian jäykkänä ja sen vuoksi mulle sopimattomana navettaan. Koko oli kyllä oikea ,mutta iho muuttui paksuksi hankauskohdista ja sitten ihon halkeili ja se on jalassa sietämätöntä. Tässä hommassa Purofortin pehmeä saapas on parempi jalalle.   Mutta kuten totesin malli on voinut muuttua.

Mulla on Purofort ja silti "lypsäjän känsä" isonvarpaan eka nivelessä  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Eläköön Sievi !
Kyl sievi o jalas paras.



Itse käytän sieviä muuten paitsi en navetta-saappaana . En tiedä nyt onko kengän malli muttunut sitten 2000-luvun alun ,mutta silloin pidin kengän terä-osaa liian jäykkänä ja sen vuoksi mulle sopimattomana navettaan. Koko oli kyllä oikea ,mutta iho muuttui paksuksi hankauskohdista ja sitten ihon halkeili ja se on jalassa sietämätöntä. Tässä hommassa Purofortin pehmeä saapas on parempi jalalle.   Mutta kuten totesin malli on voinut muuttua.

Mulla on Purofort ja silti "lypsäjän känsä" isonvarpaan eka nivelessä  :P

voiko sellasen saara kahdelkymmenel kurmul ??? ettei olisi tullut fentillä ajaes ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Eläköön Sievi !
tuo oli taas se suomalais mallinen kilpailutus!    kyllä ei ole ulkolaisella firmalla mitään rotia kun pääsee tänne päsmäröimään!                  rehellisesti kilpailtu ja sillä hyvä!   
Valittajakin oli suomaalainen: Urho Viljanmaa Oy = Jalas...      :'(
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Puolustusvoimat+voitti+kiistan+varsikengist%C3%A4+markkinaoikeudessa/1135262548514

http://www.ejendals.com/209.php  Ei ihan tainnu olla Suomalainen  :P

Perus asiahan tuos oli se että tilaaja pyysi vettäläpäisemätöntä materiaalia ja nää
hävinneet ei sitä ollu, toki ainaki 20 eur/kpl halvemmat  :P
Valittaminen asiassa missä tuote ei vastannu pyydettyä hiukan ihmetyttää, toki
asiaan saattaa vaikutta se että, Sievi tekee Ruotsin armeijalle maiharia   :P
Ejendals senkin kisan hävisi  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)