Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe välitysvasikat  (Luettu 13448 kertaa)

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
välitysvasikat
mikä kekkeuli taas liha firmoja taas siappoo kun ei kelpaa eres sonnivasikat välitykseen ,terninä hakee jos hakee mutta vanhempana ei kelpaa >:( >:(
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: välitysvasikat
Onko parempi kate jos hakevat nuorina  :D

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: välitysvasikat
No kun terninä ilmottaa ja hakevat sitten siinä 2kk ikäsenä, niin kyllähän siinä hyvin lihatalo pärjää. Näin siis A-talolla  ;D
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: välitysvasikat
No kun terninä ilmottaa ja hakevat sitten siinä 2kk ikäsenä, niin kyllähän siinä hyvin lihatalo pärjää. Näin siis A-talolla  ;D

Joutuuko ylipainosta maksamaan sakkoa vai meneekö ylimääräinen liha ilmaiseksi ?

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: välitysvasikat
Ylimääränen liha on A-talolle ihan ilmasta. Se 164 ekua tulee tilille että napsahtaa, eikä yhtään yli.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

caseman

  • Vieras
Vs: välitysvasikat
Kyllä täällä on maksettu ternit puntarina, jos on haku viivästynyt. Juuri hakivat, ja kuski kehui että puntari vasikoille on menekkiä.
 Näin siis A:lla  8)

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: välitysvasikat
Onko parempi kate jos hakevat nuorina  :D



pienen lehmän kaksoos vasikat olis ollu liian pieniä terneinä ja nyt varmaan liian vanhoja, kohrin ei koskaan :(
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: välitysvasikat
TERNI-vasun luakitteluun kaivataas pian pikkuusta viilausta ko alakaa ternit painaa pian 200 kiloo välitysvaiheesa! Ko ei kerta kelepaa! >:( >:( >:(
Lapualaasta jokahiselle sonnivasulle vaa seuraavat pualivuatta ja kattotaas sitte täytyyskö metoria jatkaa!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: välitysvasikat
Taitaa olla LSO:llakin ruuhkaa. Itsenäisyyspäivänä syntynyttä ei oo vielä haettu. Ei oo aikoihin noinkauaa viipynyt ternin nouto.
Mystinen kesälaatumies

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: välitysvasikat
Vanemmat tä hetkisistä alakaa  olla ternirajoolla ko om syntynny jo 18,10. :(

sirkussonni

  • Vieras
Vs: välitysvasikat
Nyt olikin tosiaan pidempi aika, ennenkuin haetaan, kaksi ja puoli viikkoa....A:lta

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: välitysvasikat
mikä kekkeuli taas liha firmoja taas siappoo kun ei kelpaa eres sonnivasikat välitykseen ,terninä hakee jos hakee mutta vanhempana ei kelpaa >:( >:(

Oiskohan tuossa jotain...
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=22149.msg357126#msg357126

Kai sitten joulun jälkeen taas alkaa vasikat liikkua?
tethering holes to their concave windings

JaskaR

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 126
Vs: välitysvasikat
Sillä kuudenviikon teuras jonolla ei varmaan ole mitään tekemistä tuon kanssa että ternit ei liiku. Pikkasen hankalaa ottaa ternejä tilalle ku ei teuraita haeta. Tässä vaan nyt kärsii koko ketju lypsytilasta lähtien. Itse olen kyllä yrittäny helpottaa lypsykarjatilojen hadinkoa rakentamalla lisää tilaa, vaan pian alkaa olla täyttä että pieni lohtu tuostakin puuhastelusta.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: välitysvasikat
Sillä kuudenviikon teuras jonolla ei varmaan ole mitään tekemistä tuon kanssa että ternit ei liiku. Pikkasen hankalaa ottaa ternejä tilalle ku ei teuraita haeta. Tässä vaan nyt kärsii koko ketju lypsytilasta lähtien. Itse olen kyllä yrittäny helpottaa lypsykarjatilojen hadinkoa rakentamalla lisää tilaa, vaan pian alkaa olla täyttä että pieni lohtu tuostakin puuhastelusta.

Niihä nua om sanonnu notta Itä-Suamen teuraslehemät tukki koko maan teurastamot.
Om kuulemma rehut loppu!?????

JaskaR

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 126
Vs: välitysvasikat
Meillekin tulleessa terni erässä iät oli 16pv:stä 41 päivään, nämä tuotiin hyrynsalmen ja suomussalmen suunnalta. Aika reipas hajonta.