Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle  (Luettu 13264 kertaa)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Olen tässä taas viimepäivät pankolla maatessani funtsinut, että mitenhän tätä maataloutta, ja nimenomaan taloutta, pitäisi oikeasti pyörittää? Mua kiinnostaisi kauheasti perustaa oy, mutta en ole ihan varma sen kaikista eduista ja haitoista. Osakeyhtiön etuina olisi se, että silloin toiminta olisi täsmällisempää, ammattimaisemmin hoidettu ja siihen olisi helppo integroida kaikki oman talouden eri tulonlähteet, esim. ihan aito pienyritystoiminta ja tulevaisuudessa ehkä tietenkin voi olla saatavissa jonkinlaista verohyötyäkin.

No, yhtiöittämistä miettiessäni ja odotellessani jollain aikavälillä, ellei jo nyt vuoden vaihteessa tarkoitus siirtyä kahdenkertaiseen kirjanpitoon ja kuukausittain arvonlisävelvolliseksi. 2-kertainen kirjanpito lähinnä seurannan parantumisen vuoksi ja kuukausialvi rahan turhan makuuttamisen lopettamiseksi ja siten maksuvalmiuden parantamiseksi. 

Miten te olette ajatelleet tulevaisuudessa pyörittää maataloutenne taloutta ja kehittää toimintoja sillä puolella?
Nothing is Something Worth Doing

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Olen tässä taas viimepäivät pankolla maatessani funtsinut, että mitenhän tätä maataloutta, ja nimenomaan taloutta, pitäisi oikeasti pyörittää? Mua kiinnostaisi kauheasti perustaa oy, mutta en ole ihan varma sen kaikista eduista ja haitoista. Osakeyhtiön etuina olisi se, että silloin toiminta olisi täsmällisempää, ammattimaisemmin hoidettu ja siihen olisi helppo integroida kaikki oman talouden eri tulonlähteet, esim. ihan aito pienyritystoiminta ja tulevaisuudessa ehkä tietenkin voi olla saatavissa jonkinlaista verohyötyäkin.

No, yhtiöittämistä miettiessäni ja odotellessani jollain aikavälillä, ellei jo nyt vuoden vaihteessa tarkoitus siirtyä kahdenkertaiseen kirjanpitoon ja kuukausittain arvonlisävelvolliseksi. 2-kertainen kirjanpito lähinnä seurannan parantumisen vuoksi ja kuukausialvi rahan turhan makuuttamisen lopettamiseksi ja siten maksuvalmiuden parantamiseksi. 

Miten te olette ajatelleet tulevaisuudessa pyörittää maataloutenne taloutta ja kehittää toimintoja sillä puolella?
 

 Itsekin olen funtsinut tuota juttua,etenkin ton sukupolvenvaihdoksen kannalta,mitenkähän viranomaistaho käsittelee sitä noiden pykälien soveltamisessa.
 Aikoinaanhan esim.nää yhden auton kuorma-automiehetkin yhtiöittivät sen auton jonka jälkeen saivat siirrettyä homman jatkajalle..

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Kuolinpesä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Useimmilla protkoparoneilla on vaimo yhtiöitetty. Elikkä yhteiskäytössä.  ;D
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Kuukausipalkkainen kolhoosi  ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Useimmilla protkoparoneilla on vaimo yhtiöitetty. Elikkä yhteiskäytössä.  ;D

Sitä sanotaan, että on parempi olla hyvässä hankkeessa mukana vaikka pienellä osuudella, kuin omistaa huono hanke kokonaan yksin ????
Ehkä ne toteuttaa tätä logiikkaa vaimojenkin kanssa ...

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Onhan se evukasta, semmonen porukan akka.  ;D Mutta siinä käy kuten muillakin porukkakoneilla ,eli nivelet väljistyy, ja paikat löystyy. Saahan sen tosin vaihdettua tiheään uudempaan.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Useimmilla protkoparoneilla on vaimo yhtiöitetty. Elikkä yhteiskäytössä.  ;D

Sitä sanotaan, että on parempi olla hyvässä hankkeessa mukana vaikka pienellä osuudella, kuin omistaa huono hanke kokonaan yksin ????
Ehkä ne toteuttaa tätä logiikkaa vaimojenkin kanssa ...

Sitä on kans sanoneet että  anoppeja on yleensä liikaa. Meillä onkin sitten naapurin kanssa yhteinen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Optimaalinen yhtiömuoto?

Ittellä omaisuus ja rahat, vaimolla velat.  :D
Kui mää ain olen paras?

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449

Teroman

Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle

Oy

Ky

Ay
 :-\

rookie

  • Vieras
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle

Teroman

Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Miten toi osuuskunta, onko kukaan miettinyt ????
Kolhoosi on menneen talven lumia ...

brotofobia

  • Vieras
Vs: Optimaalinen yhtiömuoto maatilalle
Liekö siittä Oy:stä mitään kummempaa hyötyä jatkossa. Kovalla kädellä ollaan puuttumassa "verovapaisiin" osinkoihin. Oikein professoritasolla kirjoitellaan lehdissä että yrittäjäriskistä ei pidä maksaa omistajalle. Yrittäjätuloo pitää heitin mielestään maksaa kahteen kertaan, ensin oy maksaa veronsa ja sitten yrittäjän pitää maksaa saamastaan rahasta liosääveroa.

Jos ne maat ja mannut on pankin kuitseki loppupeleis. Ainoon edun nään, että kun omistaja-porukkaa alkaa pyöriin samassa kuviossa enemmän niin sitte.