Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kultivaattorin "pimppaus"  (Luettu 18257 kertaa)

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Kultivaattorin "pimppaus"
Iltaa

Tässä kun pitää iltojen iloksi keksiä jotain tekemistä niin tuli mieleen vahna 11 piikkinen kultivaattorin raato joka kaipaa pientä kohennusta.
Terälaput loppuun ajettuja joten niitä pitäisi uusia ja mieli tekis kokeilla siipiterä (260mm leveä) (http://mvagent.com/files/images/kultivaattorit/c-6_piirros.jpg) joka kävis suoraan Potilaan 30X30 silmukkajouseen.

Tuli sitt vaan mieleen se, että onkohan 30X30 silmukkajousi liian pehmeä tommoseen siipiterään?
Ja tehontarve kasvaa varmaan melko paljon, 80hv olis värkille tarjolla ja aika kevyitä savimaita...riittääkö?   ::)

/Uuno

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
juu unoha ;D voihan noit aina kaventaa rälläkäl siihen saak et jaksaa taas vetää :D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Tee käsikirjotus ja myy se MTV3:lle. Realityä nääs, Pimpi my Cultivator.... Ne maksaa osat ja muut.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Tee käsikirjotus ja myy se MTV3:lle. Realityä nääs, Pimpi my Cultivator.... Ne maksaa osat ja muut.

Mie pakkaan heti autoon mun yks rivisen Mukon vuodelta 65 ja ilmottaudun mukaan ohjelmaan  ;D Kuulostaa niin hyvältä.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Seittemää tuollaista terää varmaan 80 heppaa jotenkin viekin mutta ei enempää. Liian hempulit on nuo silmukkajouset, luulen.     Kai niihin silti voi tuollaisia teriä laittaa, jos on hyviä jouset niin voi ne sen kestää mutta joustaa liikaa.

A.R.Vaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Hyvän kultivaattorin kärkipalan saa tehtyä vanhasta kuorma-auton jousesta. Eikä maksa juuri mitään.

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Seittemää tuollaista terää varmaan 80 heppaa jotenkin viekin mutta ei enempää. Liian hempulit on nuo silmukkajouset, luulen.     Kai niihin silti voi tuollaisia teriä laittaa, jos on hyviä jouset niin voi ne sen kestää mutta joustaa liikaa.

No sitäkin minä epäilin....vaikka nää nyt ovat hyvin pirteitä hevosia ja jopa 82  ;D ;D
Mutta jos nyt laittaisi semmonen 135mm leveä nuolikärkipala kuitenkin....ihan varmuuden vuoksi  8)

/uuno

jompsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Mitä ihmettä työ horisette, mulla just sama vehje noilla mv;n siipiterillä. Ja vallun 6300 (84hv) vie ihan riittävän joutuisasti. Ei sitä tarvitse kaivostoimintaa niillä tehrä, se 10 sentin työsyvyys kyllä riittää. Reunimmaisista teristä kun poltat ulkopuolisen osan terästä poies, niin ei jää niin isoa ojaa aina reunalle.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Ei ole 30*30 liian pehmeää. Laitoin viime syksynä vanhaan jatkettuun mukoon justiinsa sellaset potilan silmukkajouset (9kpl) ja niihin siipiterät joita k kauppa myy. Joutui vähän lisäpainottamaan, kun tuon runko on itsessään niin kevyt ja nämä meidän saatanan jäykät savimaat oli vielä alkusyksystä niin kuivia (myöhemmin helpotti, kun maa hieman kostui). Mutta maahan ne uppos ja jouset ei katkeilleet eikä myöskään kultivaattori pomppinut. 105hv turponelonen jaksoi kiskoa 9km/h ja työsyvyyttä oli niin kuin kyntäessä konsanaan ;) Piti suorittaa oikein sellanen kunnon koeponnistus, kun sitä tuli muutenkin rakenneltua. Rakentelin tukipyörät ja jälkiharan siihen ja sen semmosta.

Jos pintaa kapsuttelee, niin 80hv:kin voi riittää.

Viimeksi muokattu: 18.12.10 - klo:22:20 kirjoittanut Mäksä

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Kevyestippä kulkee ???  Seitsemän piikkinen lemkkeni pitää perusmuokkauksessa sata heppaa täydessä työssä. Pikkuisen leveämmät vielä toki on hanhenjalat tuossa.

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Mitä ihmettä työ horisette, mulla just sama vehje noilla mv;n siipiterillä. Ja vallun 6300 (84hv) vie ihan riittävän joutuisasti. Ei sitä tarvitse kaivostoimintaa niillä tehrä, se 10 sentin työsyvyys kyllä riittää. Reunimmaisista teristä kun poltat ulkopuolisen osan terästä poies, niin ei jää niin isoa ojaa aina reunalle.

Montako piikkiä?

/uuno

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Kevyestippä kulkee ???  Seitsemän piikkinen lemkkeni pitää perusmuokkauksessa sata heppaa täydessä työssä. Pikkuisen leveämmät vielä toki on hanhenjalat tuossa.

Juu, noissa kaupallisissa vaattoreissa mitä olen liikkeiden pihassa kattelut on vielä puolet järeämpiä ne siipiterät, kuin mitkä minä ostin tuohon. Tuskin tuo silmukkapiikki sellasia kuitenkaan kestäisi. Sekä ne kärjet... niitä en saanut silloin syksyllä niin piti laittaa vielä vanhat kärjet jotka melkein samanlaiset, kuin nykyiset s-piikkiäkeen kärjet.

Uuno74

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Mitä jos pimpattaisi vähän lisää ja laittais vanhasta lapiorullaäkeestä lapiorivillinen "mikseriksi" pitäisi toimia  ::)


/Uuno

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Tuskin on haittaakaan. Tehoa ei viene paljoa jos on suorassa. Sopivan liika märkä maa tarttuu ikävästi pakkeriin. Äkeessä on ollut käytössä järeät suorat varpajyrät ja sen verran täristää että tuntuu paremmin pysyvän auki.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kultivaattorin "pimppaus"
Osta uus dalbon hanhebjalkakultivaattori niin ei tartte taistella vanhojen romujen kanssa ::) Greenpowerkin saattais olla hyvä niiden lautasleikkureiden kanssa...