Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tanco paalileikkuri  (Luettu 8546 kertaa)

JL

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Tanco paalileikkuri
Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta? Miten irtoo muovit ja verkot, jos paalit on jäässä?
Entäs Pirttisen vastaava kone?

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Tanco paalileikkuri
Never höörd. Strippaako siinä paali tangon ympäri ???

realisti

  • Vieras
Vs: Tanco paalileikkuri
kaikki ne sulalla pelaa, pirttisen härvelillä tosin muovin sekaan jää luokattoman iso möntti rehua. Jos joku vain tohtisi ostaa, niin melkein keltecin konetta suosittelisin itte.

http://www.keltec.ie/baleslice.html

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Tanco paalileikkuri
kaikki ne sulalla pelaa, pirttisen härvelillä tosin muovin sekaan jää luokattoman iso möntti rehua. Jos joku vain tohtisi ostaa, niin melkein keltecin konetta suosittelisin itte.

http://www.keltec.ie/baleslice.html

3.32 kohilla videossa KEENAN ihmeissään paalista  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tanco paalileikkuri
kaikki ne sulalla pelaa, pirttisen härvelillä tosin muovin sekaan jää luokattoman iso möntti rehua. Jos joku vain tohtisi ostaa, niin melkein keltecin konetta suosittelisin itte.

http://www.keltec.ie/baleslice.html

3.32 kohilla videossa KEENAN ihmeissään paalista  :P
Videolla näky myös oikeanmerkkinen paalain ;)

realisti

  • Vieras
Vs: Tanco paalileikkuri
mulla on olisi tarjous suoraan tehtaalta tuosta baleslicestä, toisin itelle mutta yhtä ei rahdin takia kannata. 3100€+rahti suoraan tehtaalle maksettuna.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Tanco paalileikkuri
mulla on olisi tarjous suoraan tehtaalta tuosta baleslicestä, toisin itelle mutta yhtä ei rahdin takia kannata. 3100€+rahti suoraan tehtaalle maksettuna.

Kai oot sopinu sen tehtaalla niin, että toinen maksaa tuon 3100€ ja sä maksat samasta koneesta 1000€, niin saat 2050€:n härvelin tilaamises pienen siivun välistä? ;)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Tanco paalileikkuri
Mun mielestä toi olis ihan hyvä diili, molemmat olis tyytyväisiä! Varsinkin, kun sen kolmannen osapuolen ei tarvii kaikkia tietää.

realisti

  • Vieras
Vs: Tanco paalileikkuri
mulla on olisi tarjous suoraan tehtaalta tuosta baleslicestä, toisin itelle mutta yhtä ei rahdin takia kannata. 3100€+rahti suoraan tehtaalle maksettuna.

Kai oot sopinu sen tehtaalla niin, että toinen maksaa tuon 3100€ ja sä maksat samasta koneesta 1000€, niin saat 2050€:n härvelin tilaamises pienen siivun välistä? ;)
juu ei, jos ei usko niin kannattaa laittaa thomas sheedylle viestiä ja kysyä itte.

Sampe

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Tanco paalileikkuri
mulla on olisi tarjous suoraan tehtaalta tuosta baleslicestä, toisin itelle mutta yhtä ei rahdin takia kannata. 3100€+rahti suoraan tehtaalle maksettuna.

Mä voisin kans ostaa, muttei taida vielä paljoa asiaa auttaa?

Jaakko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Tanco paalileikkuri
Näkeehän tuon jo paalejen koosta ja muodosta millä ne on tehty.
Tosiasia on se että Irlannissa ja muuallakin euroopassa tehdään paljon löysempiä paaleja kuin täällä meillä Suomessa. Siksi esim Tanco ei kestä kotimaisia paaleja , olipa ne nyt tehty millä merkillä tahansa. Lisäksi nuo harpäkkeet on suunniteltu 120 cm minipaaleille...
Lisäksi pakkasella muovi kovoo ja tahtoo revetä vääristä kohti, toiminevat sulalla paalilla plussakelillä.

realisti

  • Vieras
Vs: Tanco paalileikkuri
mulla on olisi tarjous suoraan tehtaalta tuosta baleslicestä, toisin itelle mutta yhtä ei rahdin takia kannata. 3100€+rahti suoraan tehtaalle maksettuna.

Mä voisin kans ostaa, muttei taida vielä paljoa asiaa auttaa?

täytyy katella kun yhdelle kaverille oon kans tarjoillu. kolme leikkuria mahtuu samoihin lavametreihin kuin yksi, eli kolme pitäisi ostaa.
Niin ja tuohon jaakon kommenttiin; mikään muovinkuoria ei taida toimia kunnolla marras-maaliskuu välisellä sektorilla muuta kuin todella kuivalla rehulla.

Amatööri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
  • Paistaa se aurinko romukasaankin
Vs: Tanco paalileikkuri
Reilu 500 paalua silputtu otsikon mukaisella härpäkkeellä tälle talvelle ja voin sanoa että toimii pakkasellakin mutta jäisellä rehulla pitää käydä otaan muovit ja verkot käsin paalusta tai koukkia piikeillä. Jokainen näistä keksinnöistä jättää verkonhännän rehunsekaan aina välillä. Paalun koko meillä on 140 ja on kovia paaluja. Rehua jää muovien mukaan kourallisesta - ämpärilliseen riipuen rehusta. Parempi kuin mora ja piirileikki paalujen ympärillä...... ;D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Tanco paalileikkuri
Reilu 500 paalua silputtu otsikon mukaisella härpäkkeellä tälle talvelle ja voin sanoa että toimii pakkasellakin mutta jäisellä rehulla pitää käydä otaan muovit ja verkot käsin paalusta tai koukkia piikeillä. Jokainen näistä keksinnöistä jättää verkonhännän rehunsekaan aina välillä. Paalun koko meillä on 140 ja on kovia paaluja. Rehua jää muovien mukaan kourallisesta - ämpärilliseen riipuen rehusta. Parempi kuin mora ja piirileikki paalujen ympärillä...... ;D

Aina sitä verkon päätä joutuu etsimään käsipelilläkin. Ihmettelen suuresti jos joku on todella keksinyt koneen sen tekemään...

Edit: Aika monesti sitä verkon repaleista päätä joutuu etsimään ja paalia kiertämään käsipelilläkin, etenkin pakkasella. Jokainen kai ymmärtää mitä tarkoitan. Aika rohkea on se joka uskaltaa jonkin paalileikurin jäljiltä manuaalisesti paalia tarkastamatta heittää sen apevaunuun.

Viimeksi muokattu: 20.12.10 - klo:17:45 kirjoittanut Luomujussi

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: Tanco paalileikkuri
Reilu 500 paalua silputtu otsikon mukaisella härpäkkeellä tälle talvelle ja voin sanoa että toimii pakkasellakin mutta jäisellä rehulla pitää käydä otaan muovit ja verkot käsin paalusta tai koukkia piikeillä. Jokainen näistä keksinnöistä jättää verkonhännän rehunsekaan aina välillä. Paalun koko meillä on 140 ja on kovia paaluja. Rehua jää muovien mukaan kourallisesta - ämpärilliseen riipuen rehusta. Parempi kuin mora ja piirileikki paalujen ympärillä...... ;D

Aina sitä verkon päätä joutuu etsimään käsipelilläkin. Ihmettelen suuresti jos joku on todella keksinyt koneen sen tekemään...
Miksi sitä pitää etsiä? Puukolla vaan poikki siitä mistä itteä huvittaa niin siinä on kaksi verkon päätä.  ;D

Amatööriillä on sitten paalua kerrakseen....