Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ei perintöä lapsille  (Luettu 6339 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Ei perintöä lapsille
"itse,eivätkä jättäisi lapsilleen mitään."

Kommunistista puhetta.
Kun ei itsellä ole mitään niin ei saisi muillakaan mitään.

Samaa paskaa viljelevät alkiolaiset.Mitään ei saisi kertyä.
-n---------minäkö kommunisti en ikinä. >:( Tämä oli Pajusen mielipide,joista oli tarkoitus herättää keskustelua.-Kyllä rahaa saa kerätä,joka siitä tykkää ja sitä tahtoo tehdä.
Eihän talous pyöri,jos ei ole kovia yrittäjiä.
Lestiopit istuu sitkeästi vaikka kuinka kieltäisi ;)
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Ei perintöä lapsille


Kyllä se rahan puutekkin, voi pilata lapsen elämän, kysy vaikka Pajuselta ...
Tilastojen mukaan huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy varsin voimakkaasti ????
-no omalta kohdaltani voin sanoa,että köyhyys opetti minut tekemään töitä ,mistä olen hyvilläni.Jos olisin elänyt varakkaassa perheessä,olisin ehkä saanut käydä kouluja,mutta olisinko onnellisempi,enpä usko. Minun oli pakko tehdä ruumiillista työtä nuorena kun lähdin 17vuotiaana maailmalle.Ja siitä työstä minä tykkään.Vaikka oli kiitettävät numerot kielissä ,niin kyllä ruumiillinen liikunta on ollut sittenkin parasta elämässä.Ja vieläkin jalka vipattaa työn perään.En usko,että raha tekee onnelliseksi.
Tänä päivänä ei niitä lapiohommia enää ole tai mamut tekee nälkäpalkalla. Autathan sinäkin lastasi tekemällä navettatöitä. Jos joku haluaa auttaa rahalla niin mitä sitten. Eläessään siitä paremman mielen saa.
[/quote]

Tänä päivänä lapio hommia on enemmän kun tarpeeksi, niissä vaan ei käytetä lapiota  ;D Esimerkiksi dumbberia ajamalla helposti 2000-3000e/kk, riippuu vähän ,että missä ja mitä. Renkinä rekkaa ajamalla elää pulleammin, kuin veloissa rypevä kuljun isäntä. Mamutkaan ei tee nälkäpalkalla mitään, ainakaan sellaista mistä tehdään viralliset kuitit, ja kaikki on lainmukaista.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille


Kyllä se rahan puutekkin, voi pilata lapsen elämän, kysy vaikka Pajuselta ...
Tilastojen mukaan huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy varsin voimakkaasti ????
-no omalta kohdaltani voin sanoa,että köyhyys opetti minut tekemään töitä ,mistä olen hyvilläni.Jos olisin elänyt varakkaassa perheessä,olisin ehkä saanut käydä kouluja,mutta olisinko onnellisempi,enpä usko. Minun oli pakko tehdä ruumiillista työtä nuorena kun lähdin 17vuotiaana maailmalle.Ja siitä työstä minä tykkään.Vaikka oli kiitettävät numerot kielissä ,niin kyllä ruumiillinen liikunta on ollut sittenkin parasta elämässä.Ja vieläkin jalka vipattaa työn perään.En usko,että raha tekee onnelliseksi.
[/quote]

Köyhyys voi olla siunaus, jos on omalle kohdalle sattunut, mutta että omalle lapselle toivoisi tommosia lähtökohtia, niin tuntuu aika oudolta ajatukselta ...
Itse ajattelisin kyllä mieluummin niinpäin, että on hyvä oppia käsittelemään rahaa jo nuorena, niin ei mee pönttö sitten sekasin jos jotain sattuisi joskus perimään ????