Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ei perintöä lapsille  (Luettu 6337 kertaa)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Ei perintφδ lapsille
Uudessa Anna lehdessδ Jaana Pajunen,joka tyφskentelee lasten psykiatrisella osastolla on sitδ mieltδ ,ettδ maailma olisi paljon parempi paikka elδδ,jos vanhemmat kuluttaisivat rahansa itse,eivδtkδ jδttδisi lapsilleen mitδδn. Ei mikδδn aiheuta niin suurta kaunaa ja katkeruutta ,kuin perinnφn jako ja siinδ on mennyt monien lasten vδlit iδksi.Hδn on sitδ mieltδ,ettδ ihmisen kannattaisi hankkia omaisuutta vain sen verran, minkδ itse pystyy kuluttamaan .
Meidδnkin perhe on kδrsinyt nδistδ sukuriidoista koko elinaikamme,joten minδ ja puolisoni olemme pδδtyneet tδhδn ratkaisuun jo vuosia sitten.Jos emme kuole yhtδkkiδ,niin jaamme kaikki tavaramme ennen kuolemaamme.Jos rahaa jδδ ylimδδrδistδ,lahjoitamme sen pelastakaa lapset ry:lle.Hyvδ,ettδ Jaana Pajunenkin on samaa mieltδ ;D

Siis ihan oikeasti tuossa ajatusmallissa on perδδkin. Aika moni elδkelδinen on todennut ettδ olisi parempi kun ei omistaisi yhtδδn mitδδn, ettei lasten tarvitsesi tapella perinnφstδ jo hδnen elinaikanaan. Aika monta tapausta tunnen ja joukossa tosi hδrskejδkin tapauksia, siis perillisten ja perinnφnantajan nδkφkulmista.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille
Uudessa Anna lehdessä Jaana Pajunen,joka työskentelee lasten psykiatrisella osastolla on sitä mieltä ,että maailma olisi paljon parempi paikka elää,jos vanhemmat kuluttaisivat rahansa itse,eivätkä jättäisi lapsilleen mitään. Ei mikään aiheuta niin suurta kaunaa ja katkeruutta ,kuin perinnön jako ja siinä on mennyt monien lasten välit iäksi.Hän on sitä mieltä,että ihmisen kannattaisi hankkia omaisuutta vain sen verran, minkä itse pystyy kuluttamaan .
Meidänkin perhe on kärsinyt näistä sukuriidoista koko elinaikamme,joten minä ja puolisoni olemme päätyneet tähän ratkaisuun jo vuosia sitten.Jos emme kuole yhtäkkiä,niin jaamme kaikki tavaramme ennen kuolemaamme.Jos rahaa jää ylimääräistä,lahjoitamme sen pelastakaa lapset ry:lle.Hyvä,että Jaana Pajunenkin on samaa mieltä ;D

kädet olivat eesaun kädet, mutta ääni jaakopin ääni ,, vaikuinkasemeni :P

  Näin se menee  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Ei perintöä lapsille
Olen eri mieltä tuon suunnittelun suhteen kuin yllä. (Maraani)
Nimenomaan pitäisi suunnitella silloin kun kaikki osapuolet ovat vielä kykeneväisiä tekemään järjellisiä ratkaisuja. Aloituksen suunnitteluun tulisi tietysti tulla sieltä todennäköisimmän perinnönjättäjän taholta.
Tästä minäkin olen samaa mieltä. Kas kun perijät eivät aina ole ihan tarkkaan selvillä, paljonko sitä jaettavaa onkaan...vai onko ollenkaan?
Mutta eipä huolta, tulevaisuudessa eläminen tulee sen verran kalliiksi ihmisillä ettei perintöjä yksinkertaisesti enää tule jäämään siinä määrin kuin vielä nyt. Upporikkaiden asiat tietysti erikseen.
Todennäköisesti juur näin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille
Niin no näitä nyt voi miettiä niin monelta kantilta, ei kai se perintö itsessään ole se ongelma, vaan se miten siihen suhtautuu.
Ei perseaukisen elämän eväät ainakaan tilannetta jatkon kannalta paranna ...
-Pajunen on sitä mieltä,että liika raha voi pilata lapsen elämän,eikä hänestä saata tulla edes yhteiskuntakelpoista.Mutta onhan toki poikkeuksiakin.

Kyllä se rahan puutekkin, voi pilata lapsen elämän, kysy vaikka Pajuselta ...
Tilastojen mukaan huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy varsin voimakkaasti ????

Eli suommennettuna, oma saamattomuus on vanhempien vika. :D Ei tarvitse edes kauheasti kouluja käydä saadakseen kohtuullisen toimeentulon, ja se joka muuta väittää valehtelee. Ne ei vaan semmoset hommat kelpaa missä hiki tulee, ja kädet paskautuu.

Totta kyllä tuokin, mutta perseaukinen lähtee aina takamatkalta liikkeelle, kun mennään bisnespuolelle ...

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Ei perintöä lapsille
Niin no näitä nyt voi miettiä niin monelta kantilta, ei kai se perintö itsessään ole se ongelma, vaan se miten siihen suhtautuu.
Ei perseaukisen elämän eväät ainakaan tilannetta jatkon kannalta paranna ...
-Pajunen on sitä mieltä,että liika raha voi pilata lapsen elämän,eikä hänestä saata tulla edes yhteiskuntakelpoista.Mutta onhan toki poikkeuksiakin.

Kyllä se rahan puutekkin, voi pilata lapsen elämän, kysy vaikka Pajuselta ...
Tilastojen mukaan huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy varsin voimakkaasti ????

Eli suommennettuna, oma saamattomuus on vanhempien vika. :D Ei tarvitse edes kauheasti kouluja käydä saadakseen kohtuullisen toimeentulon, ja se joka muuta väittää valehtelee. Ne ei vaan semmoset hommat kelpaa missä hiki tulee, ja kädet paskautuu.

Luulis nyt huononäköisemmänkin tajuavan, ettei toi sun sanoma enää päde nykymaailmassa.

Ironista on, että näin ajattelevat ihmiset on just yleensä just niitä, jotka ei näitä syrjäytymisvaarassa olevia mm. pitkäaikaistyöttömiä työntekijöikseen, alaisikseen tai työkavereikeen halua  :D :D

Viimeksi muokattu: 14.12.10 - klo:19:19 kirjoittanut agricult

simmo

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille


Kyllä se rahan puutekkin, voi pilata lapsen elämän, kysy vaikka Pajuselta ...
Tilastojen mukaan huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy varsin voimakkaasti ????
[/quote]
-no omalta kohdaltani voin sanoa,että köyhyys opetti minut tekemään töitä ,mistä olen hyvilläni.Jos olisin elänyt varakkaassa perheessä,olisin ehkä saanut käydä kouluja,mutta olisinko onnellisempi,enpä usko. Minun oli pakko tehdä ruumiillista työtä nuorena kun lähdin 17vuotiaana maailmalle.Ja siitä työstä minä tykkään.Vaikka oli kiitettävät numerot kielissä ,niin kyllä ruumiillinen liikunta on ollut sittenkin parasta elämässä.Ja vieläkin jalka vipattaa työn perään.En usko,että raha tekee onnelliseksi.

simmo

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille

Kyllä reiluin perinnön jako on sellainen, jossa omaisuus on muutettu rahaksi ja se on pankkitilillä, josta se on helppo jakaa perijlöiden kesken tasan, ei tule riitaa eikä väärinkäsityksiä ...
[/quote]
-mutta kun se Pajunen kertoi,että riita voi syntyä ihan jostakin perintökupista,jota useampi lapsi himoitsee ja sitten joka saa sen,niin sille vihoitellaan loppu ikä.

simmo

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille



Kiitos Simmolle ilmoituksesta. Eli et ole persaukinen. Voi vävyä vähäsen harmittaa.
[/quote]
----------siis ketä vävyä.Mun ainoa vävy on kuollut?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ei perintöä lapsille
Helpomalla pääsee kun tekee niin kuin yksi tuttu neuvoi.

"Kun tuntee että nyt ottaa viimeisen kerran pumpusta, niin äkkiä pankkiin ja 5000€ vekseli käteen. Siihen takaajien nimet alle ja rahat kurkusta alas. Kyyneleet on arkun äärellä aitoja, kun perikunta itkee että kuka sen tämänkin vekselin maksaa." ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Ei perintöä lapsille
Niin no näitä nyt voi miettiä niin monelta kantilta, ei kai se perintö itsessään ole se ongelma, vaan se miten siihen suhtautuu.
Ei perseaukisen elämän eväät ainakaan tilannetta jatkon kannalta paranna ...
-Pajunen on sitä mieltä,että liika raha voi pilata lapsen elämän,eikä hänestä saata tulla edes yhteiskuntakelpoista.Mutta onhan toki poikkeuksiakin.

Kyllä se rahan puutekkin, voi pilata lapsen elämän, kysy vaikka Pajuselta ...
Tilastojen mukaan huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy varsin voimakkaasti ????

Eli suommennettuna, oma saamattomuus on vanhempien vika. :D Ei tarvitse edes kauheasti kouluja käydä saadakseen kohtuullisen toimeentulon, ja se joka muuta väittää valehtelee. Ne ei vaan semmoset hommat kelpaa missä hiki tulee, ja kädet paskautuu.

Luulis nyt huononäköisemmänkin tajuavan, ettei toi sun sanoma enää päde nykymaailmassa.

Ironista on, että näin ajattelevat ihmiset on just yleensä just niitä, jotka ei näitä syrjäytymisvaarassa olevia mm. pitkäaikaistyöttömiä työntekijöikseen, alaisikseen tai työkavereikeen halua  :D :D

Jos ei ole haluttomuudesta kiinni, niin meneppä esittämään tuommoselle "syrjäytyneelle" vesomista, tai linjanraivausta  :D Miten olis taimien istutusta? Mutta se taitaa olla kivempi dullarulla suussa, "syrjäytyä"
sinne jonnekin ostarille notkumaan.

Tractor Grip

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille
"itse,eivätkä jättäisi lapsilleen mitään."

Kommunistista puhetta.
Kun ei itsellä ole mitään niin ei saisi muillakaan mitään.

Samaa paskaa viljelevät alkiolaiset.Mitään ei saisi kertyä.

Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo:00:28 kirjoittanut Tractor Grip

simmo

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille
Omalta kohdalta ei tule tuottamaan ongelmia muuten kuin siinä tapauksessa, että jää kovasti velkaa. Omaisuutta ei ole eikä näillä tuloilla kerrykään. Itse en ole perintöä saanut enkä ole saamassa. Tottakai lapsilleen toivoo vähän helpompaa alkua, mutta ei se pärjäämisen opettelu huonoa tee sekään.
------------Ota velkaa ja rajusti ,jos velkaa on vielä kuoleman jälkeen,niin voi perilliset hakea kuolinpesän konkurssiin.Hyöty on tämä:sinä saat viettää lokoisat vanhuuven päivät,eikä sukulaisten tarvitse maksaa velkoja ;D  Näin se suomessa menee  ;D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Ei perintöä lapsille


Kyllä se rahan puutekkin, voi pilata lapsen elämän, kysy vaikka Pajuselta ...
Tilastojen mukaan huono-osaisuus ja syrjäytyneisyys periytyy varsin voimakkaasti ????
-no omalta kohdaltani voin sanoa,että köyhyys opetti minut tekemään töitä ,mistä olen hyvilläni.Jos olisin elänyt varakkaassa perheessä,olisin ehkä saanut käydä kouluja,mutta olisinko onnellisempi,enpä usko. Minun oli pakko tehdä ruumiillista työtä nuorena kun lähdin 17vuotiaana maailmalle.Ja siitä työstä minä tykkään.Vaikka oli kiitettävät numerot kielissä ,niin kyllä ruumiillinen liikunta on ollut sittenkin parasta elämässä.Ja vieläkin jalka vipattaa työn perään.En usko,että raha tekee onnelliseksi.
[/quote]
Tänä päivänä ei niitä lapiohommia enää ole tai mamut tekee nälkäpalkalla. Autathan sinäkin lastasi tekemällä navettatöitä. Jos joku haluaa auttaa rahalla niin mitä sitten. Eläessään siitä paremman mielen saa.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Ei perintöä lapsille
Omalta kohdalta ei tule tuottamaan ongelmia muuten kuin siinä tapauksessa, että jää kovasti velkaa. Omaisuutta ei ole eikä näillä tuloilla kerrykään. Itse en ole perintöä saanut enkä ole saamassa. Tottakai lapsilleen toivoo vähän helpompaa alkua, mutta ei se pärjäämisen opettelu huonoa tee sekään.
------------Ota velkaa ja rajusti ,jos velkaa on vielä kuoleman jälkeen,niin voi perilliset hakea kuolinpesän konkurssiin.Hyöty on tämä:sinä saat viettää lokoisat vanhuuven päivät,eikä sukulaisten tarvitse maksaa velkoja ;D  Näin se suomessa menee  ;D
No onnex vakuusjärjestelmä pitää huolen siitä, että ei oo mahdollisuutta ylivelkaantua.

Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo:09:58 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

simmo

  • Vieras
Vs: Ei perintöä lapsille
"itse,eivätkä jättäisi lapsilleen mitään."

Kommunistista puhetta.
Kun ei itsellä ole mitään niin ei saisi muillakaan mitään.

Samaa paskaa viljelevät alkiolaiset.Mitään ei saisi kertyä.
-n---------minäkö kommunisti en ikinä. >:( Tämä oli Pajusen mielipide,joista oli tarkoitus herättää keskustelua.-Kyllä rahaa saa kerätä,joka siitä tykkää ja sitä tahtoo tehdä.
Eihän talous pyöri,jos ei ole kovia yrittäjiä.