Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneiden huolloista  (Luettu 15156 kertaa)

ravenlord

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Koneiden huolloista
Kuinka moni teettää huollot ja korjaukset huoltomiehellä? Uudet tietenni oma lukunsa, mutta moniko teettää esim. öljynvaihdon huoltomiehellä?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Teroman

Vs: Koneiden huolloista

Kaikki tehdään itse; Myös  softan päivitykset ja komponenttien tinaus,,,,,,,,,
 8)

rookie

• Vieras
Kuinka moni teettää huollot ja korjaukset huoltomiehellä? Uudet tietenni oma lukunsa, mutta moniko teettää esim. öljynvaihdon huoltomiehellä?

kaikki öljynvaihdosta lähtien huoltomiehellä, niin uudempaan kuin vanhempaankin kapineeseen.

-Joomies-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Moottoriöljyn ja -suodattimen vaihdot itse. Perä- ja vaihteistoöljyt ja -suodatttimet vähän vaihtelevasti.
Korjaukset seuraavalla kaavalla:
itse, jos kaikki alla olevat toteutuu:
- vika on selvillä; takalasi rikki, letku vuotaa
- osaan vaihtaa osan; pulttien/mutterien avaaminen/kiinnittäminen
- osan voi noutaa varaosaliikkeestä/paikallisesta hydrauliliikkeestä
- aikaa kuluu hommaan alle puoli päivää

Korjaamolle, jos jokin alla olevista toteutuu:
- vika on istuimen alla
- savua tulee väärästä paikasta
- en tiedä mikä komponentti on rikki
- korjaaminen vie omin voimin yli päivän
Se mikä ei tapa, se vituttaa

sirkussonni

• Vieras
Huoltomiestä tarvitaan silloin, kun jokin kone on uusi, eikä ole kokemusta tai tietoa eikä laitteita huoltoon tai korjaukseen. Muutoin tehdään huollot ja remontit itse. Käytännössä siis ei huoltomiestä ole tar***** viimeisen kymmenen vuoden aikana kuin kuusi kertaa(sisältää kaksi kertaa sen surullisen kuuluisan etuakseliremontin), lukuunottamatta lypsylaitteiden huoltomiestä, joka pitäisi tontilla näkyä kerran vuoteen(siis pitäisi).

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Moottoriöljyn ja -suodattimen vaihdot itse. Perä- ja vaihteistoöljyt ja -suodatttimet vähän vaihtelevasti.
Korjaukset seuraavalla kaavalla:
itse, jos kaikki alla olevat toteutuu:
- vika on selvillä; takalasi rikki, letku vuotaa
- osaan vaihtaa osan; pulttien/mutterien avaaminen/kiinnittäminen
- osan voi noutaa varaosaliikkeestä/paikallisesta hydrauliliikkeestä
- aikaa kuluu hommaan alle puoli päivää

Korjaamolle, jos jokin alla olevista toteutuu:
- vika on istuimen alla
- savua tulee väärästä paikasta
- en tiedä mikä komponentti on rikki
- korjaaminen vie omin voimin yli päivän

Tuossahan noita olikin, samalla kaavalla. Viimeksi viikko sitten Calixin lämmittimen johtosarja Valtraan, joku kai teettäisi tuollaisenkin huollossa. Niin joo, viime viikon lopulla kaivinkoneen pakoputken tinaus ja hehkun vuotojen korjaus.

Yllättävästi niitä pikkujuttuja kertyy, kun pitää kaiken kunnossa. Koneillahan voi ajaa ja käyttää vaikka olisi paljonkin hämminkiä, eriasia kuinka tarkka esim. pienistä öljyvuodoista jotka paranee kiristämällä liitintä ym.

Viimeksi huoltomies käynyt katsomassa JD:n etujousitusta, merkkivalo syttyy satunnaisesti. Asentoanturi olettetavasti pskana, ei kestänyt edes 10 000 tuntia ::) Ei estä ajamista, ja korjauskin huoltomiehelle nätti homma ohikulkiessaan.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

-Joomies-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuossahan noita olikin, samalla kaavalla. Viimeksi viikko sitten Calixin lämmittimen johtosarja Valtraan, joku kai teettäisi tuollaisenkin huollossa. Niin joo, viime viikon lopulla kaivinkoneen pakoputken tinaus ja hehkun vuotojen korjaus.

Yllättävästi niitä pikkujuttuja kertyy, kun pitää kaiken kunnossa. Koneillahan voi ajaa ja käyttää vaikka olisi paljonkin hämminkiä, eriasia kuinka tarkka esim. pienistä öljyvuodoista jotka paranee kiristämällä liitintä ym.

Viimeksi huoltomies käynyt katsomassa JD:n etujousitusta, merkkivalo syttyy satunnaisesti. Asentoanturi olettetavasti pskana, ei kestänyt edes 10 000 tuntia ::) Ei estä ajamista, ja korjauskin huoltomiehelle nätti homma ohikulkiessaan.

Tuo on kanssa kohtuu tärkeää selvittää (huoltomieheltä) voiko ajamista jatkaa vai onko odotettavissa lisävaurioita.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kaikki ite. Jos jotain vahinkoa sattuu omalla ropaamisella, se pitää vaan kiltisti maksaa ja uusia. Sitten oppii seuraavaksi kerraksi.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-Joomies-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kaikki ite. Jos jotain vahinkoa sattuu omalla ropaamisella, se pitää vaan kiltisti maksaa ja uusia. Sitten oppii seuraavaksi kerraksi.
Kirjaimellisesti oppirahoja, mutta ei oppi ojaan kaada.
Olisiko ojaan kaatuminen joskus halvempaa?

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kirjaimellisesti oppirahoja, mutta ei oppi ojaan kaada.
Olisiko ojaan kaatuminen joskus halvempaa?
Ei tekemättä opi.

Sähkö on siitä *****maista et yleensä kun sen kanssa sohlaa, tulee kalliiksi ja melkein aina se on peruuttamaton se kuuluisa "OHO!"....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

realisti

• Vieras
suurin osa teetetään muilla vaikka ittellä olis lämmin pajakin, ei näytä kertakaikkiaan kaikkeen repeävän. Ennen rakenneltiin ja rempattiin vaikka mitä mutta jostain on aikaa revittävä, moottorin "väliöljenvaihdot" tehdään itse, vuosihuollot ihan huollossa.

Mäksä

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ainoastaan isommat remontit, riippuen traktorista tekee huoltomies. Kuten edesmennyt jarruremontti (4000€) ei oikein kannusta joka asian takia viemään huoltoon. Vanhempiin "foordeihin" tekee mm. kytkinremontin itsekin aika näppärästi.

Öljyt ja suodattimet vaihtuu omana työnä, kuten myös laturit ja vesipumput jne. Sähköviat on monesti mystisiä, mutta saahan niitäkin kokkeilla ;)

Puraat

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Että tämmönen Tapaus
Noin kerran vuodessa molemmat koneet vierailevat huoltomiehen hallilla isommassa huollossa. Siinä saamalla voi korjailla jos on jotain korjattavaa. Useasti jotain laitettavaa löytyy johon tarvitaan mittareita tms. spesiaali välinettä. Muuten öljyjen vaihdot yms. pienempi tehdään itse.   

heksa100

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Joka toinen vuosi teen itte tarvittavat öljyjen vaihdot ja joka toinen vuosi käy huoltomies traktorit läpi. Itse kun kokoajan ajaa, niin tuppaa pikku hiljaa tulevat vitinät jäädä huomaamatta ja löytyvät yleensä huoltomiehen koeajolla.

Maalaispoika

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Nothing runs like a deere
Uutena ostettuihin takuun vaatima 100 h huolto on teetetty huoltomiehellä, sen jälkeen kaikki moottori- ja vaihteistoöljyjen vaihdot on tehty itse määrävälein. 3000 h huolto on sitten taas huoltomiehen hommia, kun siinä on sellaisia töitä, mitä ei itse pysty tekemään. Tarvittaessa tietysti on käytetty huoltomiestä välissäkin, varsinkin pienempi viheriä on ollut tuttu näky remontissa...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.