Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tume Nova Kombi vai VM ?  (Luettu 17745 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Tume on parempi.
Perusteluna että se on kotimainen tuote.
Nyt lyö ohi....
Mikäs tarina VM on jos ei kotimainen vai joku syvempi stoori ??? ???

En sanonut VM:n kotimaisuudesta mitään.


No jos käytit perusteluna et on kotimainen niin saa kuvan että VM ei olisi.

Koska valinta perusteluna sitä ei voisi kayttää jos molemmat olisivat muomalaisia.... ??? ???
Nii se on...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Tume on parempi.
Perusteluna että se on kotimainen tuote.
Nyt lyö ohi....
Mikäs tarina VM on jos ei kotimainen vai joku syvempi stoori ??? ???
En sanonut VM:n kotimaisuudesta mitään.
No jos käytit perusteluna et on kotimainen niin saa kuvan että VM ei olisi.
Koska valinta perusteluna sitä ei voisi kayttää jos molemmat olisivat muomalaisia.... ??? ???

Tottakai voi.

Tuohan on vanha mainoskikka, vaikka joka firman vastaavassa koneessa olis kuulalaakerit, voidaan kuintekin mainostaa omaa konetta isolla "meidän koneessa on KUULALAAKERIT" ja kauppa käy kuin siimaa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Joooo joooo...

Selevä ;)
Nii se on...

tume10

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Kiitos kaikille kommenteista,mutta ne todelliset kylvökone asiantuntijat taitavat vielä piilotella kommenteja. Esimerkkinä voisi mainita vaikka: mitkä on komentit VM:n uusista tarkkuusvantaista, olisiko siinä vähän samaa ajateltu kun Tume Kombin etupyörissä?

Teroman

Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Väderstad Rapid  ;D
Pötsjölöömillä on tähän se hymiö....eli yhdyn tähän.

Skn Yhtyi Plötsö-öhmiin ;

Syntyy  Uusi kyky :

SKNpölö-öhmi
 :'(

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Mikäs on tilanne tänäpäivänä, kumpi ompi parempi?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Mikäs on tilanne tänäpäivänä, kumpi ompi parempi?

Jokaisen kuravarpaan varma valinta, VM. Kotimaista laatua ja piinkovaa rautaa yhdistettynä moommalaiseen juonikkuuteen.

Siinä sitä sano miniä persettä......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Ota Vieskan SK.

DS ei pysy vielä nipussa, toki kylvösyvyys pysyy tarkkaan ja syöttölaitteet on tarkat.

Nova Combi... vähä kapee pintalevittimeks. Ei vaan riitä etelän savikoille vannaspainot. Johonki kukkaturpeeseen menee mut tiukempaan maahan ei

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Ota Vieskan SK.

DS ei pysy vielä nipussa, toki kylvösyvyys pysyy tarkkaan ja syöttölaitteet on tarkat.

Nova Combi... vähä kapee pintalevittimeks. Ei vaan riitä etelän savikoille vannaspainot. Johonki kukkaturpeeseen menee mut tiukempaan maahan ei

Junkkarin Maestro?

Mitä sanoo Suorakylvö-Astronautti????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
VM SK ostaisin itse jos olisi tarvetta, tällä hetkellä löytyy Rapid, ei sekään mikään huono kone ole, en harrasta suorakylvöä, enkä tekisi sitä vaikka minulla olisi toi VM. Joten... kai toi Rapidi saa kelvata jatkossakin. :)

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=47080.0

Linkin takaa löytyy vuodatukseni, josta käy ilmi, miksi en enää koskaan osta mitään pohojalaasta. On niitä muitakin huonoja kokemuksia poholaasesta laarusta ja sen takehena seisovien suaraselekäsyyrestä, mutta toi Ru... anteeksi Junkkari asetti kyllä pisteen i:n päälle niin tukevasti, että sitä ei sieltä saa helpolla pois.

On tietysti vaarallista yleistää ja sanoa, että VM olisi samanlainen. Ja eihän se ole pohojalaanen, vaan keskipohjalainen. Eikös siinä ole vissi ero? En siis arvostele VM:ää. Kehun vain Tumea: miellyttävä käyttää, kestää käyttöä, tehdas ottaa palautetta vastaan ja vastuuta teoistaan. Itse olen antanut tehtaalle kaksi kehitysideaa, joista kumpikin on sittemmin tullut tuotantoon. Toinen koskee astinlautojen parantamista ja toinen sitä, ettei idiootin annettaisi kylvää kiertokoekaukalot kiertokoeasennossa.

Joku tuossa aikaisemmin kehui VM:n järeyttä. Nelimetrisen VM:n painoksi ilmoitetaan 5500 kg. Nova Combin kuivapainoksi sanotaan 5475 kg. Enemmän taitaa merkitä se, missä rauta sijaitsee.

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
Joku tuossa aikaisemmin kehui VM:n järeyttä. Nelimetrisen VM:n painoksi ilmoitetaan 5500 kg. Nova Combin kuivapainoksi sanotaan 5475 kg. Enemmän taitaa merkitä se, missä rauta sijaitsee.

3m Semeato 5350 kg...
So What?!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=47080.0


On tietysti vaarallista yleistää ja sanoa, että VM olisi samanlainen. Ja eihän se ole pohojalaanen, vaan keskipohjalainen. Eikös siinä ole vissi ero? En siis arvostele VM:ää. Kehun vain Tumea: miellyttävä käyttää, kestää käyttöä, tehdas ottaa palautetta vastaan ja vastuuta teoistaan. Itse olen antanut tehtaalle kaksi kehitysideaa, joista kumpikin on sittemmin tullut tuotantoon. Toinen koskee astinlautojen parantamista ja toinen sitä, ettei idiootin annettaisi kylvää kiertokoekaukalot kiertokoeasennossa.

.

Millai tuo on toteutettu? Siis tuo kiertokoekaukalohomma?
Kui mää ain olen paras?

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=47080.0


On tietysti vaarallista yleistää ja sanoa, että VM olisi samanlainen. Ja eihän se ole pohojalaanen, vaan keskipohjalainen. Eikös siinä ole vissi ero? En siis arvostele VM:ää. Kehun vain Tumea: miellyttävä käyttää, kestää käyttöä, tehdas ottaa palautetta vastaan ja vastuuta teoistaan. Itse olen antanut tehtaalle kaksi kehitysideaa, joista kumpikin on sittemmin tullut tuotantoon. Toinen koskee astinlautojen parantamista ja toinen sitä, ettei idiootin annettaisi kylvää kiertokoekaukalot kiertokoeasennossa.

.

Millai tuo on toteutettu? Siis tuo kiertokoekaukalohomma?

Kerran tosiaan kylvin neljä hehtaaria ja huomasin, että kone oli kiertokoeasennossa. Eihän siitä voinut kuin itseään nsyyttää, mutta annoin silti tehtaalle vinkin, että tehkää jotain. Vuoden kuluttua kerrottiin, että nyt on tehty. Jos en nyt väärin muista, niin laite antaa hälytyksen hyttiin, jos koneen laskee alas, lähtee vetämään ja kaukalot ovat koeasennossa. Samalla tavalla kuin laite vahtii syöttöakseleita ja säiliön pintojakin. Itselläni ei tätä ominaisuutta siis vielä ole, mutta tehtaan edustaja kertoi asiaan tartutun ja muistelisin ratkaisun olleen juuri tuo.

Kehottivat tarkistamaan syötön ja erityisesti ajouralaitteiden toiminnan, koska ajaminen kiertokoekaukalot on-asennossa tukkii syöttölaitteet ja mekanismin pyörimisvastus kasvaa tavalla, jota ei ole otettu huomioon laitetta suunniteltaessa. Ilokseni huomasin, että mitään ei ole vahingoittunut. Tyytyväinen voi olla tästäkin.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tume Nova Kombi vai VM ?
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=47080.0


On tietysti vaarallista yleistää ja sanoa, että VM olisi samanlainen. Ja eihän se ole pohojalaanen, vaan keskipohjalainen. Eikös siinä ole vissi ero? En siis arvostele VM:ää. Kehun vain Tumea: miellyttävä käyttää, kestää käyttöä, tehdas ottaa palautetta vastaan ja vastuuta teoistaan. Itse olen antanut tehtaalle kaksi kehitysideaa, joista kumpikin on sittemmin tullut tuotantoon. Toinen koskee astinlautojen parantamista ja toinen sitä, ettei idiootin annettaisi kylvää kiertokoekaukalot kiertokoeasennossa.

.

Millai tuo on toteutettu? Siis tuo kiertokoekaukalohomma?

Kerran tosiaan kylvin neljä hehtaaria ja huomasin, että kone oli kiertokoeasennossa. Eihän siitä voinut kuin itseään nsyyttää, mutta annoin silti tehtaalle vinkin, että tehkää jotain. Vuoden kuluttua kerrottiin, että nyt on tehty. Jos en nyt väärin muista, niin laite antaa hälytyksen hyttiin, jos koneen laskee alas, lähtee vetämään ja kaukalot ovat koeasennossa. Samalla tavalla kuin laite vahtii syöttöakseleita ja säiliön pintojakin. Itselläni ei tätä ominaisuutta siis vielä ole, mutta tehtaan edustaja kertoi asiaan tartutun ja muistelisin ratkaisun olleen juuri tuo.

Kehottivat tarkistamaan syötön ja erityisesti ajouralaitteiden toiminnan, koska ajaminen kiertokoekaukalot on-asennossa tukkii syöttölaitteet ja mekanismin pyörimisvastus kasvaa tavalla, jota ei ole otettu huomioon laitetta suunniteltaessa. Ilokseni huomasin, että mitään ei ole vahingoittunut. Tyytyväinen voi olla tästäkin.

Ei siitä mitään hajoa. kaukalo täyttyy ensin ja sit alkaa varisemaan peltoon.

Yhden kerran oon siis sillai kylveksinyt. Kyl vitutti. Tein siihen peltoon tuplakylvön.

Kui mää ain olen paras?