Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lisää kauhanjoen ampuma tapauksia tulossa!  (Luettu 15332 kertaa)

jeep

• Vieras
Vs: Lisää kauhanjoen ampuma tapauksia tulossa!
Tää on vaan niin hyvä kirjoitus myös. Ja niin totta ;D
http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=511265  ;) :D

Viimeksi muokattu: 08.12.10 - klo:22:13 kirjoittanut jeep

jeep

• Vieras
Joo se on salletti että joku opiskelija kajahtaa vihasta niin että kauhajoen tai myyrmannin tyyliset tapaukset saivat taas uuden käänteen, nuoriso syrjäytyy entisestää ja sitä myöten turhautuminen ja katkeruus lisääntyy nuorison parissa. Kun niitä syrjäytymisvaarassa olevia nuoria on enemmän kuin hyvin toimeentulevia. Rasismi ja fasismi lisääntyy, kaikki ei toivottava käyttäytyminen tulee nyt tuplaantumaan. Ja se vasta valtiolle käykin kalliimmaksi, vankiloita jodudutaan lisäämään tuplasti. Ja kaikki vain sen itsekkyyden ja ahneuden takia.

Eiköhän kummassakin tapauksessa taustalla olleet "kotiolot", ei yhteiskunnan "vääryydet". .
Niinkö tosiaan, kyllä on koneiston propaganda sanoma uponnut sinuun hyvinkin, vai liekö rokotus ohjelman tulosta. Miksi näitä ei tapahtunut 50,60,70 ja 80-luvulla ? Voisiko kaikki johtua siitä väärin johdetusta hallituspolitiikasta, minulle-itte-kaikki, sitten kuitenkin

ennen pennuilta vaadittiin jotain ja piti selviytyä elämästä ja pieniä vastoinkäymisiä ei hätkähdetty, nykyään kun ne on passattu valmiiksi ni ne tulee hulluksi ku joku tai jokin vähä tökkii..

Juu eikun pilleriä naamariin, jos tulee pikkuisenkin paha mieli.
On se vaan niin huvittavaa että maataloustukien saajat naukuu agrossa siitä että, köyhät nostaa ja saa, toimeentulo tukea ::) ;D

Ei helvatti mikä hölmölä :D

ristoreipas

• Vieras
Erikoista juttua jeepiltä vetää maataloustuki joka ei perustu joutenoloon tähän keskusteluun mukaan .Taitaa olla kirjoittaja kovin provosoitunut ja tuohtunut tästä päätetystä asiasta.. Minä en ole huomannut tästä keskustelusta muun kuin sen että  ne nuoret joilla ei ole ammattikoulutusta  olisi hyvä kouluttaa edes johonkin ja kieltäytymiselle pitää olla kyllä hyvä peruste .

ristoreipas

• Vieras
Mitä sitten tulee toimeentulotukeen sitä joudutaan varmasti maksamaan ,eikä tulevaisuus tuo tähän yhtään helpotusta.  Ja mitä tekevät ne jotka ovat työssä , LAKKOILEVAT ja vaarantavat tuhansia muitakin työpaikkoja Suomessa. Työpaikkojen pysyminen maassamme luulisi olevan se suurin huolenaihe myös niille jotka ovat työssä,muutoinhan ei ole mistä tasata niitä tuloeroja.

jeep

• Vieras
Erikoista juttua jeepiltä vetää maataloustuki joka ei perustu joutenoloon tähän keskusteluun mukaan .Taitaa olla kirjoittaja kovin provosoitunut ja tuohtunut tästä päätetystä asiasta.. Minä en ole huomannut tästä keskustelusta muun kuin sen että  ne nuoret joilla ei ole ammattikoulutusta  olisi hyvä kouluttaa edes johonkin ja kieltäytymiselle pitää olla kyllä hyvä peruste .

Joutenoloon, oletko sinä kyttäämässä onko nuoret joutilaina ? Minä en, mutta reagoin epäoikeuden mukaisuuteen. Kylläpä reipasristolle kolahti kun vedin esiin maataloustuen. Eikö vituta että joku yrittää heikentää tukeasi ja sanoo että kyllä sillä vähemmälläkin pärjää ? Ja niin ne tuleekin heikentämään kun seuraava hallitus on ? Eikä varmasti naurata, eikö vain. Vai onko noiden nuorten rahat sun tuista pois, siitäkö tässä on kysymys ?

jeep

• Vieras
Mitä sitten tulee toimeentulotukeen sitä joudutaan varmasti maksamaan ,eikä tulevaisuus tuo tähän yhtään helpotusta.  Ja mitä tekevät ne jotka ovat työssä , LAKKOILEVAT ja vaarantavat tuhansia muitakin työpaikkoja Suomessa. Työpaikkojen pysyminen maassamme luulisi olevan se suurin huolenaihe myös niille jotka ovat työssä,muutoinhan ei ole mistä tasata niitä tuloeroja.
Tuossa olen täysin samaa mieltä kanssasi.

jeep

• Vieras
ristoreipas, vielä pieni tarkennus. Maataloustuet ovat minusta hyvä ja elintärkeä asia pitää ne. Mutta niin on myös toimeentulotuet myös, ilman niitä, seuraukset ovat kauheat.

Viimeksi muokattu: 08.12.10 - klo:23:14 kirjoittanut jeep

ristoreipas

• Vieras
Olen itsekin työllistänyt toimeentulotuki nuorta ja tiedän mikä heidän tilanne on ,Kela kyttää joka maksetun  sentin ja palkkakuitteja pitää kopioida ja sitten laskevat kuinka kauan tuolla palkalla elää ennenkuin maksetaan lisää. Eli suoraan sanoen ihmisen pitää olla aina persaukinen ennenkuin saa toimeentulotukea lisää. Harmi etten kykene tarjoamaan enempää työtä  mitä olen tarjonnut.

Tiedän myös millainen on sellainen nuori joka ei tule koskaan työllistymään ,et varmaan koskaan arvaakaan kuinka hyvin tunnen sellaisen nuoren.

Joten en pidä pahana jos nuorta yritetään kouluttaa ,edellyttäen että siitä on hyötyä ja myös se että nuori kykenee ottamaan koulutusta vastaan . Kai näissä asioissa jokin järkevät määrittelyperusteet pitää olla. Ainahan ei koulutusta tai kurssitusta ole saatavillakaan  .

Jos tätä kirjoitustani haluat tulkita omiin tarkoituksiisi niin minkäs minä sille voin .Luulen kyllä että ymmärrän sen asian mitä sinä ajat takaa ,mutta en näkisi että tähän asiaan pitää suhtautua juuri noin dramaattisesti  kuin avasit tämän keskustelun.

jeep

• Vieras
Olen itsekin työllistänyt toimeentulotuki nuorta ja tiedän mikä heidän tilanne on ,Kela kyttää joka maksetun  sentin ja palkkakuitteja pitää kopioida ja sitten laskevat kuinka kauan tuolla palkalla elää ennenkuin maksetaan lisää. Eli suoraan sanoen ihmisen pitää olla aina persaukinen ennenkuin saa toimeentulotukea lisää. Harmi etten kykene tarjoamaan enempää työtä  mitä olen tarjonnut.

Tiedän myös millainen on sellainen nuori joka ei tule koskaan työllistymään ,et varmaan koskaan arvaakaan kuinka hyvin tunnen sellaisen nuoren.

Joten en pidä pahana jos nuorta yritetään kouluttaa ,edellyttäen että siitä on hyötyä ja myös se että nuori kykenee ottamaan koulutusta vastaan . Kai näissä asioissa jokin järkevät määrittelyperusteet pitää olla. Ainahan ei koulutusta tai kurssitusta ole saatavillakaan  .

Jos tätä kirjoitustani haluat tulkita omiin tarkoituksiisi niin minkäs minä sille voin .Luulen kyllä että ymmärrän sen asian mitä sinä ajat takaa ,mutta en näkisi että tähän asiaan pitää suhtautua juuri noin dramaattisesti  kuin avasit tämän keskustelun.

Ok, ehkä lähdin liian tunteella aloittamaan keskustelun, myönnän sen. Patrioottia pitää kuitenkin jokaisesta Suomalaisesta löytyä sen verran että pidämme myös niistä heikoimmista suomalaisista huolta, me ollaan pieni kansa, meidän pitää kaikkien puhaltaa yhteen hiileen jotta jälkipolvikin oppisi ymmärtämään mitä on Suomi ja Suomalaisuus, sekä lähimmäisen rakkaus, siitä lähtee hyvä Suomalainen itsetunto. 

nänninnyplääjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mun mielestä kyllä keppiä saa antaa, jos kieltäytyy työstä/opiskelusta (ilman pätevää perustelua)? eikö tässä se ollu pointtina?
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

jeep

• Vieras
Niin tuskin kukaan lähtee "banaani" palkalla. Sitä varten on sitten kulttuurin rikastuttajat. Se että valkoinen on laitettu mustemmaksi kuin musta, noin henkisesti, ei onnistu. Katellaan ens vaalien jälkeen, "palaako Missisipi" ;D

Bentti

• Vieras
Jos on fyysisesti ja henkisesti TERVE NUORI IHMINEN, eikä viitsi opiskella niin ei sellaisille pidä mitään toimeentulotukea antaa, töihin tai kouluun, tai sitten eläköön vanhempiensa kustannukslla, etkö lukenut tuota aiempaa lainaustani, että loisiminen muiden kustannuksella on muilta varastamista.

Tämän nuoren  oman tulevaisuuden kannalta on parasta että kouluttautuu edes johonkin ammattiin tai menee edes hanttihommiin, jos jää tukien varassa makoilemaan, niin syrjäytyy kyllä lopullisesti yhteiskunnasta, voipi päätäyä pahimmassa tapauksessa rikolliseen elämäntapaan.

ristoreipas

• Vieras
Olen itsekin työllistänyt toimeentulotuki nuorta ja tiedän mikä heidän tilanne on ,Kela kyttää joka maksetun  sentin ja palkkakuitteja pitää kopioida ja sitten laskevat kuinka kauan tuolla palkalla elää ennenkuin maksetaan lisää. Eli suoraan sanoen ihmisen pitää olla aina persaukinen ennenkuin saa toimeentulotukea lisää. Harmi etten kykene tarjoamaan enempää työtä  mitä olen tarjonnut.

Joten en pidä pahana jos nuorta yritetään kouluttaa ,edellyttäen että siitä on hyötyä ja myös se että nuori kykenee ottamaan koulutusta vastaan . Kai näissä asioissa jokin järkevät määrittelyperusteet pitää olla. Ainahan ei koulutusta tai kurssitusta ole saatavillakaan  .

Jos tätä kirjoitustani haluat tulkita omiin tarkoituksiisi niin minkäs minä sille voin .Luulen kyllä että ymmärrän sen asian mitä sinä ajat takaa ,mutta en näkisi että tähän asiaan pitää suhtautua juuri noin dramaattisesti  kuin avasit tämän keskustelun.

Ok, ehkä lähdin liian tunteella aloittamaan keskustelun, myönnän sen. Patrioottia pitää kuitenkin jokaisesta Suomalaisesta löytyä sen verran että pidämme myös niistä heikoimmista suomalaisista huolta, me ollaan pieni kansa, meidän pitää kaikkien puhaltaa yhteen hiileen jotta jälkipolvikin oppisi ymmärtämään mitä on Suomi ja Suomalaisuus, sekä lähimmäisen rakkaus, siitä lähtee hyvä Suomalainen itsetunto. 

Jos olet lukenut minun kirjoituksiani ,siis muutakin kuin sitä paskaa johon olen syyllistynyt, huomaat että  meillä on lähtökohdaltaan lähes  samanlainen humaani näkemys miten asioita tulis hoitaa..

agricult

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos on fyysisesti ja henkisesti TERVE NUORI IHMINEN, eikä viitsi opiskella niin ei sellaisille pidä mitään toimeentulotukea antaa, töihin tai kouluun, tai sitten eläköön vanhempiensa kustannukslla, etkö lukenut tuota aiempaa lainaustani, että loisiminen muiden kustannuksella on muilta varastamista.

Ja kuinkakohan moni näistä toimeentulotuella elävistä nuorista on esim. henkisesti terve? Kuinka monen ongelmia on pahentanut kuoliaaksi säästetty julkinen terveydenhuolto, sekä somaattinen että psykiatrinen? Kuinka moni hakee oikeasti itseä kiinnostavaa opiskelupaikkaa eikä turhanpäiväinen kurssitus sovi pirtaan?

Ja ne taustat, ne taustat... Ihminen on järkyttävän yksisilmäinen otus ja omille subventioille ollaan täysin sokeita, kun ollaan saajapuolella, kuten tosta Ilkankin artikkelistakin selviää. Ja pahimmassa tapauksessa itse ollaan ehkä faijan jalanjälkiä seurattu ilman että koskaan on tarvinnut edes työhakemusta lähettää.

Lainaus
Tämän nuoren  oman tulevaisuuden kannalta on parasta että kouluttautuu edes johonkin ammattiin tai menee edes hanttihommiin, jos jää tukien varassa makoilemaan, niin syrjäytyy kyllä lopullisesti yhteiskunnasta, voipi päätäyä pahimmassa tapauksessa rikolliseen elämäntapaan.

Niin, tämänkin seurauksena muutama nuori kääntyy kaidalta lavealle, se on ihan varma. Mutta ehkä se onkin parempi, sikäli kun murhamieskin on arvokkaampi tässä pärjääjäyhteiskunnassa kuin uupunut sosiaalitapaus :)

Viikate

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ajan henkeähän tämä kuvaa. Proletariaatilta loputkin pois ja pyramidin huipulle lisää. Ja kun kansalaiset ovat tehokkaasti toistensa kurkuissa kiinni, niin rauhassahan sama meno saa jatkua.
Maamies, muista, miss' onnesi on, riihesi rikkaus riippumaton!

- Ilmari Kianto -