Kävin kattomassa ettei tartte arvailla:
Kokonaistunnit 149.03
Kelatunnit 86.62
Tehotunnit 74.22
Silppuritunnit 62.64
Pinta-ala 229.52 ha
Silputtu 142.75ha
Kokonaismatka 857.04km
Tiellä 262.84km
Pellolla 602.18km
Polttoainetta tankattu 2717 litraa.
Tankkiin jäi huomattavasti enemmän kuin oli ensimmäisessä tankkauksessa ts. hehtaarikulutus alle noista luvuista laskien.
Kokonaistunneissa ensimmäiset 13.5h tutustumista koneeseen, pöytävaunun rakentelua/sovittelua. Noita tunteja ei tule vuosittain, lopun putsaamiset ym. tunnit tulee jokavuosi mittariin.
Pelto/tieajo tunnit heittää, läheskään aina ei tullut tiellä laitettua tieajokytkintä päälle ja kilometrit näkyy peltoajossa. Todellisuudessa peltoajo miinus 100km ja tielle samanverran lisää, alkaa olla lähellä totuutta.
Puinteja järjestelen sen minkä voi,yritän suunnitella mahdollisimman pitkälle eteenpäin ettei tarttis jaa edestakaisin. Tankillinen 650litraa joten tankkaamaan ei tartte jokapäivä tulla ja peltoja vierekkäin vaikka ei omia olisikaan.
Silti tieajon osuudesta näkee että paljon tulee hukka-ajoa ja turhia pöytäsulkeisia, pellot oli tänä vuonna keskimäärin pienimpiä koskaan.
Vauhdista ei tyhjennetty kovinkaan paljoa, muutama kymmenen hehtaaria. Vauhdittaisi puintia mukavasti kun ei tarvisi siirtyä kärrylle vajailla säiliöillä. Torvi huitelee niin korkealla ja kaukana puimurista, että pienempiin kärryihin osumatarkkuus alkaa heikkenemään tottumattomalla kärrykuskilla
Sellainen pointti että mitä pienempi kone, sitä vähemmän hukkatunteja... Kauimmaiset lohkot noin 20km:n päässä ja noin kaukana käytävä käytännössä vähintään kolme kertaa syksyssä, optimi kaksi reissua. Käytännössä aina kun pelloille lähdetään, puhutaan kilometreistä. Alle 2 kilometrin säteellä maksimissaan 20% puitavasta alasta.