En oikein tiedä kuinka tuo kondenssisuojattu "karvapelti" oikein käytännössä toimii.Se pinnoitehan tulee kiini ruoteisiin eli vesi ohjautuu ruoteille. Tuosta kondenssivedestä muuten, sopivalla kelillä peltikaton alla on melkoinen vesisade. Mielestäni on aivan väärä kohta säästää aluskatteesta,ja ruveta miettimään sinne pelle-peloton ratkaisuja: metsään menee.
Kai siinä pyritään saamaan karvojen ja ilman lämpötilaero niin pieneksi että kondensoitumista ei tapahtuisi. En kyllä äkkiä luottaisi.
Aluskatteessa en minäkään ole säästämässä vaan tarkoitus olisi niitä laittaa peräti kaksin kappalein
Tuollaisen pystysuoran rakenteen olen aluskatteella tehnytkin ja on ihan hyvä. Verrattuna siihen ettei olisi mitään "eristystä", pystysuorassa on vaan se ongelma että välissä oleva ilmatila ei pitäisi olla paljoa senttiä enempää jos lämpötilaeroa on paljon.
No se antikondenssimassattu pelti toimii satavarmasti... käytetään mm. puolustusvoimien ammusvarastoissa ja esim. Kokkolan syväsataman sisälastaushallissa (meri on alla auki kesää talvea ja kondensoituminen aivan hirveää). Ja nyt puhun massatusta pellistä enkä mistään peltiin liimatusta karvalankamattohöpötyksistä. Asentaminen vaatii kyllä taitoa, mutta sitähän meillä kaikilla riittää
. Lisätietoa löytyy valmistajien sivuilta esim.
www.eurosteri.fi.
Ps. mikäli sitä massaa irtoaa asennusvaiheessa, niin saahan sitä aina paikkamaalattua, mutta jos aluskatteeseen tulee reikä, niin alkaa vit...aa.