Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruiskutustraktori  (Luettu 14454 kertaa)

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Ruiskutustraktori
En kyllä laittaisi puomeja tr. keulalle  ???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruiskutustraktori
En kyllä laittaisi puomeja tr. keulalle  ???

Mä voisin laittaakkin. Ja sitten vielä esipuomin joka kallistaisi viljaa jotta myrkkysuihku (vaikka tautiaine, korrenvahvistaja) osuisi myös alemmille lehdille. Ehkä laittaisin vanhan trukkirungon keulalle joten korkeuskin olisi hyvin hallittavissa.

mwm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Ruiskutustraktori
Minä käytän.
 
Xl-hyttisen natikan omien suodattimien päälle olen laittanut tuolta ostettua aktiivihiilimattoa

http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Tuotteet/AktiivihiilisuodatinMetritavarana.htm

En tiedä sitten onko teholtaan yhtä hyvä kuin natikan omat aktiivihiilisuodattimet mutta haju kyllä pysyy ulkopuolella, kustannuskin tuossa niin pieni että kärsii vaihtaa vaikka useamman kerran kaudessa.


Mulla on ollut hiilisuodatin pölysuodattimen paikalla ja jatkopalalla pölysuodatin siinä päällä, ei pitäis ainakaan pölyn heikentää hiilisuodattimen tehoa. Ei ole tullut kesken kesän vaihdettua. 312 fendtillä on ruiskutettu, ensi kesälle vaihtuu 512 ruiskun eteen.



SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ruiskutustraktori
312 fendtillä on ruiskutettu, ensi kesälle vaihtuu 512 ruiskun eteen.




Ei tela-Claassia olis tarjolla...?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

3070 E

  • Vieras
Vs: Ruiskutustraktori
Sen verran on tullut Jontikkaan luotettua, etten ole käyttänyt...

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Ruiskutustraktori
Minä käytän.
 
Xl-hyttisen natikan omien suodattimien päälle olen laittanut tuolta ostettua aktiivihiilimattoa

http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Tuotteet/AktiivihiilisuodatinMetritavarana.htm

En tiedä sitten onko teholtaan yhtä hyvä kuin natikan omat aktiivihiilisuodattimet mutta haju kyllä pysyy ulkopuolella, kustannuskin tuossa niin pieni että kärsii vaihtaa vaikka useamman kerran kaudessa.


Olipas hyvä linkki, tuolta tilaan uutta mattoo, kun entiset alakaa olla loppu.
Ja mitä noita etupuomeja suunnitteleville, kannattanee jättää tekemättä. Jos ne olis edessä hyväksihavaitut, olis joku jo niitä sarjana tekemässä.
Vanhoilla raktoreilla ei kannattas ruiskutella ollenkaan. Ainakaan isompia aloja.

Tuli toissa kesänä semmone ruiskumestari vastaan, että iha hirvitti. Lippis vinossa kopittomalla verkulla ruiskutti ja sätkä luonnollisesti huulessa. Positiivista oli ne radiokuulosuojaimet... :D
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Ruiskutustraktori
Minä käytän.
 
Xl-hyttisen natikan omien suodattimien päälle olen laittanut tuolta ostettua aktiivihiilimattoa

http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Tuotteet/AktiivihiilisuodatinMetritavarana.htm

En tiedä sitten onko teholtaan yhtä hyvä kuin natikan omat aktiivihiilisuodattimet mutta haju kyllä pysyy ulkopuolella, kustannuskin tuossa niin pieni että kärsii vaihtaa vaikka useamman kerran kaudessa.


Olipas hyvä linkki, tuolta tilaan uutta mattoo, kun entiset alakaa olla loppu.
Ja mitä noita etupuomeja suunnitteleville, kannattanee jättää tekemättä. Jos ne olis edessä hyväksihavaitut, olis joku jo niitä sarjana tekemässä.
Vanhoilla raktoreilla ei kannattas ruiskutella ollenkaan. Ainakaan isompia aloja.

Tuli toissa kesänä semmone ruiskumestari vastaan, että iha hirvitti. Lippis vinossa kopittomalla verkulla ruiskutti ja sätkä luonnollisesti huulessa. Positiivista oli ne radiokuulosuojaimet... :D

Eihän nykyään ole edes pahoja aineita. Vallan hyvin voi käydä kormikilla suihkimassa ;D

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ruiskutustraktori
En kyllä laittaisi puomeja tr. keulalle  ???

Mä voisin laittaakkin. Ja sitten vielä esipuomin joka kallistaisi viljaa jotta myrkkysuihku (vaikka tautiaine, korrenvahvistaja) osuisi myös alemmille lehdille. Ehkä laittaisin vanhan trukkirungon keulalle joten korkeuskin olisi hyvin hallittavissa.
Kyllä siihen on ihan syynsä olemassa, miksi ne puomit on siellä ruiskun takana. On se se sitten itsekulkeva, tai perässä revittävä.  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Ruiskutustraktori
En kyllä laittaisi puomeja tr. keulalle  ???

Mä voisin laittaakkin. Ja sitten vielä esipuomin joka kallistaisi viljaa jotta myrkkysuihku (vaikka tautiaine, korrenvahvistaja) osuisi myös alemmille lehdille. Ehkä laittaisin vanhan trukkirungon keulalle joten korkeuskin olisi hyvin hallittavissa.
Kyllä siihen on ihan syynsä olemassa, miksi ne puomit on siellä ruiskun takana. On se se sitten itsekulkeva, tai perässä revittävä.  ;)

Kyllä se joskus on itsekulkevalla nenän edessä. Kuten reppuruiskulla ruskuttaessa. Enkä ole semmostakaan nähnyt ,että taaksepäin kannuruiskulla kukaan suihkisi.

Viimeksi muokattu: 28.11.10 - klo:14:36 kirjoittanut pötsjölööm

mwm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: Ruiskutustraktori
312 fendtillä on ruiskutettu, ensi kesälle vaihtuu 512 ruiskun eteen.




Ei tela-Claassia olis tarjolla...?
No v**luksi se menee heti kun kirjoittaa taikasanan fendt :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ruiskutustraktori
En kyllä laittaisi puomeja tr. keulalle  ???

Mä voisin laittaakkin. Ja sitten vielä esipuomin joka kallistaisi viljaa jotta myrkkysuihku (vaikka tautiaine, korrenvahvistaja) osuisi myös alemmille lehdille. Ehkä laittaisin vanhan trukkirungon keulalle joten korkeuskin olisi hyvin hallittavissa.
Kyllä siihen on ihan syynsä olemassa, miksi ne puomit on siellä ruiskun takana. On se se sitten itsekulkeva, tai perässä revittävä.  ;)
No miksi puomit ovat takana ? En kyllä keksi muuta syytä kuin se, että taakse on helpompi koneita viritellä koska nostolaitteet ovat yleensä takana. Onko syy se ettei myrkky lennä nenään?

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Ruiskutustraktori
Jos laitat ruiskutuspuomit eteen joudut välillä käyttämään lasinpyyhkijöitä  :'(

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ruiskutustraktori
312 fendtillä on ruiskutettu, ensi kesälle vaihtuu 512 ruiskun eteen.




Ei tela-Claassia olis tarjolla...?
No v**luksi se menee heti kun kirjoittaa taikasanan fendt :)
Olis riittäny vaikka 8210 voorrtti tai 170TM... Miksi ruiskutraktorin pitää olla ku kerrostalo?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Jupu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
Vs: Ruiskutustraktori
Tais olla hyvä aihe kun toista sivua jo menossa.Totuushan taitaa olla ettei alle kympillä saa kunnon traktoria noihin hommiin.Mutta sen takia puomi eteen jotta sen hallinta olisi helpompaa.Tottakai korkeussäätö ja kallistus olisi tehtävä erilliseen runkoon keulaan.Ja sen verran selvennän että ruiskutan erikoiskasvia en tavallista viljaa joten puomitkin erilaiset.Päisteessä hydrauliikan avulla nostettavat sivut ym.Mutta kiitoksia ajastanne ja viisaudestanne :)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Ruiskutustraktori
312 fendtillä on ruiskutettu, ensi kesälle vaihtuu 512 ruiskun eteen.




Ei tela-Claassia olis tarjolla...?
No v**luksi se menee heti kun kirjoittaa taikasanan fendt :)
Olis riittäny vaikka 8210 voorrtti tai 170TM... Miksi ruiskutraktorin pitää olla ku kerrostalo?

312 tai 512 ventti ei mitään kerrostaloja ::) Naapurilla samanmoinen 512 ruiskun edessä, näyttää ihan passelilta koneelta. Edellisen puhallinruutan kanssa oli ahtaalla, nykyisen kanssa näyttää menevän keveämmin vaikka isompi ruuta.

Ku niitä pruutia on muitakin kuin se 600 litran eho ::) ja käyttöä voi olla tuhansia eikä kymmeniä,satoja hehtaareja vuodessa :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)