Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Veroilmootusta täyttelen  (Luettu 4210 kertaa)

loulap

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Veroilmootusta täyttelen
Tila on minun (ISÄNNÄN :D ;D ::))nimissä.ja pääomatulot on ollu minun nimissä aikaisemmin verotuksessa, nii
ny suunittelin laittaa pääomatulot ja ansiotulot emännän kanssa puoliksi. Miten verottaj suhtautuu tommosseen
muutokseen vai kuuluuko se sille miksikään.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Veroilmootusta täyttelen
ee maha onnistuo, eikö se mennene omistussuhteen mukkaan ja eihä sillä kaet oo verotukselliseti merkitystä, ei siis oo rokressiivinen vero... ansijotulothan onki sitte kokonaan eri assie.

Sanoppa mulle vinkki että mistä tähän hättään keksisi maksettuo alavie toesta tuhannen eistä ::)
Elämä on parasta kometiijjaa

sutireme

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Veroilmootusta täyttelen
Sanoppa mulle vinkki että mistä tähän hättään keksisi maksettuo alavie toesta tuhannen eistä ::)
Minun pitäsi saaha melekein neljäntonnin eestä   :D

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Veroilmootusta täyttelen
Pääsääntöhän niissä tulonjakokysymyksissä on, että tasan. Rasti vaan siihen ruutuun, jos niin on tarkoitus. Muussa tapauksessa pitää räknäillä niitä prosentteja: pääomatuloista omistussuhteita, ansiotuloista työn määrää ja hintaa. Kyllä sänkykamarin puolella on suurin asiantuntemus näissä asioissa.

loulap

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Veroilmootusta täyttelen
ee maha onnistuo, eikö se mennene omistussuhteen mukkaan ja eihä sillä kaet oo verotukselliseti merkitystä, ei siis oo rokressiivinen vero... ansijotulothan onki sitte kokonaan eri assie.

Sanoppa mulle vinkki että mistä tähän hättään keksisi maksettuo alavie toesta tuhannen eistä ::)

Kyllä se on nii et jos joutuu alvii maksamaan nii veroilmoitus on väärin täytetty, tai
maatalous on alkanu kannattaan. itellä pitäs saaha takasiin yli kuustonnii. ;D

2706

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Veroilmootusta täyttelen
juu,tulot vaan puoleksi.Ei mitään merkitystä kuka omistaa tai mitä verottaja tuumaa . Se on vaan yksi veroratkaisu monien joukossa.Ainoastaan erästä isäntää aluksi harmitti ettei keiku verotilaston kärjessä!!! NO...huomashan se sitte sen rahallisen hyödyn ja tyytyi riviviljelijän osaan..heh....

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1176
Vs: Veroilmootusta täyttelen
Kertokaas joku että missä MT:n numerossa on ollut se monisivuinen verotuspaketti? On vissiin jäänyt koko lehti lukematta/huomaamatta ja sitä pitäisi lähteä etsimään keräyspaperinipusta.
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Veroilmootusta täyttelen
Maanantae nelejäs helemikuuta.
Elämä on parasta kometiijjaa

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Veroilmootusta täyttelen
Nyt on kyllä maailman kirjat sekaisin, alveja pitäisi maksaa ja verotettavaakin uhkaa jäädä 20 000€. No saahan niitä varauksia tehdä ???.
Miten muuten menee kun hoidan yhden toisen tilan kirjanpitoa, tehnyt jo muutaman vuoden ilman palkkiota. Nyt ajattelin periä pari sataa. Miten ilmoitan verotuksessa ja vähennän vastaavasti? Alvit? Pitääkö tehdä ennakonpidätys, eläke-sosmaksut vai voinko vain vähentää summan palkkiona ja tulouttaa esim maatalouden kirjanpidossa itselläni ilman alveja. Kyse todella ainoasta kirjanpitotehtävästä ei mitään ammattimaista ja aikaakin siihen käytän pari tuntia vuodessa.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Veroilmootusta täyttelen
eiku kirjotat sille laskun ja pistät siihen alvin päälle. Sitte pistät sen maataloustuloksi ens vujelle (tai siis v:n 2008 tuloksi), siis jos se maksaa sen laskun. Liijjan työlästä touhuo ruveta sosmaksujen ja muijjen semmosten kans veivautumaan.
Elämä on parasta kometiijjaa

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Veroilmootusta täyttelen
Pitäshän se olla maatalouden koneilla tehty työ maatalouden tuloa, alv laskussa mukana. Tuskinpa käsipelissä vihkon reunaan naapurille kirjanpitoa teet.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Veroilmootusta täyttelen
Pitäshän se olla maatalouden koneilla tehty työ maatalouden tuloa, alv laskussa mukana. Tuskinpa käsipelissä vihkon reunaan naapurille kirjanpitoa teet.

No oikeastaan tämän teen kun niitä tilitapahtumia on vuodessa <10. On kyse suvun, en itse ole osakas, metsätilayhtymän kirjanpidosta ja veroilmoituksesta. Ja ennenkuin joku puhuu hinnasta niin olen tehnyt sen jo yli 10 vuotta ilman korvausta. Jatkossa ajattelin veloittaa 50€/v.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.