Aika helvetin soopaa porukka jauhaa. Kesälaadulla ei ajeta metriäkään siinä vaiheessa kun pöön samepiste tulee vastaan. Ihan turha edes höpistä moista paskaa. Rattorin merkistä ja mallista, tankin tai suodattimen paikasta riippumatta. Joku tietty voi olla vahingossa ostanut talvilaatua.......Ja kuvittelee ajavansa suu messingillä kesälaadulla.
Ette varmana aja.
Että niin meinaat. Miksei ajettaisi. Ei tuo samepiste juuri mitään meinaa jos on suodatin kunnossa. Suodatuslämpötilaa lähestyttäessä parafiini alkaa erottua ja sitä voi olla farmarisäiliössä pohjimmaisena ja päällimmäisenä eli ylimääräinen parafiini erottuu itsestään. Tuossa vaiheessa vasta loppuu ajaminen ja jos suodatin lämpenee niin ei vielä sittenkään
Ei kyllä prkle ajeta. Syksyllä sisudieselin kuutonen, kesälaatua tankissaan, yritettiin -8 asteen pakkasella siirtää halliin polttoaineen vaihtoon.
Olisihan se kenties onnistunut, jos olisi heti käynnistyksen jälkeen ajettu sisälle, mutta se parin minuutin lämmityskäyttö oli liikaa.
Siihen sammui samoille jalansijoilleen, eikä varmasti käynnistynyt.
Sähköpumppu kyllä huusi hoosiannaa, mutta kun ei mennyt läpi, niin ei mennyt.
Avasin nuo suodattimet ja kynttilähän siellä oli, joka ei muuten sulanut huoneenlämmössä.
Ja ne suodattimet oli alkuperäiset valtran suodattimet, alle 20 tuntia ajetut.