• Tavallinen aihe

Aihe orimattilan teurastamo  (Luettu 10739 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4894
Vs: orimattilan teurastamo
taidat olla pihalla, sillä valintaperuste on hinta, hinta ja hinta ja siihen myös mainonta perustuu.
Tällä hetkellä Suomessa. Suomi on kumma poikkeus Euroopassa; muualla tällainen massiivinen hintamainonta on enemmänkin poikkeus. Saas nähdä, milloin eurooppalaistumme tässä.

Petri

gutiguti

  • Vieras
Vs: orimattilan teurastamo
taidat olla pihalla, sillä valintaperuste on hinta, hinta ja hinta ja siihen myös mainonta perustuu.
Tällä hetkellä Suomessa. Suomi on kumma poikkeus Euroopassa; muualla tällainen massiivinen hintamainonta on enemmänkin poikkeus. Saas nähdä, milloin eurooppalaistumme tässä.

Petri
Luultavasti sitten kun hintataso on sama kuin euroopassa.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: orimattilan teurastamo
"Jällen kävin hakemassa paketin kahvia ja huomasin että saludo x-tra tuotteita oli ilmeisen kovan kysynnän jäljiltä vain joitakin paketteja kun taas presidenttiä, kultakatriinaa ja juhlamokkaa oli useita trukkilavallisia"

Tai sitten kauppa tiesi mitä tuotetta menee eniten ja on ottanut sitä varastoon useamman lavan. Tee makutesti niin tuurilla huomaat miksi se Saludo X-tra ei maksa paljon mitään, minun mielestäni se on aivan järkyttävän pahaa  :D

Näin se menee, tuotteet myydään brändillä eli tuotemerkillä, ei hinnalla, tosin jos tuote on hyvän merkin maineessa ja hinta pistetään edulliseksi, niin siitä voi tulla sisäänvetotuote koko muulle kaupalle.

Ei kukaan osta mersua sen takia, että se on kaupan halvin auto ????
Suomessa mainostetaan ruokaa hinnalla.

Pääosa ruuastakin ostetaan brändien perusteella ...
silti markkinointi perustuu hintaan

On tossa perääkin, hyvää laatumielikuva luodaan yleensä kovalla hinnalla ????
taidat olla pihalla, sillä valintaperuste on hinta, hinta ja hinta ja siihen myös mainonta perustuu.

Meinaatko tosiaan, että katsot vaan leipähyllyn kohdalla, että mikä on halvinta leipää ????
Ilman mitään muuta yksityiskohtaa huomioimatta ????
Tai ketsupissa, tai juustossa, tai vaikka riisimuroissa ????

gutiguti

  • Vieras
Vs: orimattilan teurastamo
"Jällen kävin hakemassa paketin kahvia ja huomasin että saludo x-tra tuotteita oli ilmeisen kovan kysynnän jäljiltä vain joitakin paketteja kun taas presidenttiä, kultakatriinaa ja juhlamokkaa oli useita trukkilavallisia"

Tai sitten kauppa tiesi mitä tuotetta menee eniten ja on ottanut sitä varastoon useamman lavan. Tee makutesti niin tuurilla huomaat miksi se Saludo X-tra ei maksa paljon mitään, minun mielestäni se on aivan järkyttävän pahaa  :D

Näin se menee, tuotteet myydään brändillä eli tuotemerkillä, ei hinnalla, tosin jos tuote on hyvän merkin maineessa ja hinta pistetään edulliseksi, niin siitä voi tulla sisäänvetotuote koko muulle kaupalle.

Ei kukaan osta mersua sen takia, että se on kaupan halvin auto ????
Suomessa mainostetaan ruokaa hinnalla.

Pääosa ruuastakin ostetaan brändien perusteella ...
silti markkinointi perustuu hintaan

On tossa perääkin, hyvää laatumielikuva luodaan yleensä kovalla hinnalla ????
taidat olla pihalla, sillä valintaperuste on hinta, hinta ja hinta ja siihen myös mainonta perustuu.

Meinaatko tosiaan, että katsot vaan leipähyllyn kohdalla, että mikä on halvinta leipää ????
Ilman mitään muuta yksityiskohtaa huomioimatta ????
Tai ketsupissa, tai juustossa, tai vaikka riisimuroissa ????
No itseasiassa kauppa kilpailuttaa aika hyvin ja luotan pääosin kaupan sisäänostajien kilpailutukseen. Hinnat ei loppujen lopuksi paljon muutu kun kaupalla on pitkät jopa vuosien, sopimukset. Hinnat ja määrät pysyvät likimain samana koko ajan. Elintarviketeollisuudenkin tulokseen vaikuttaa lähinnä hankintapuolen markkinat eikä niinkään myynti.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11568
Vs: orimattilan teurastamo


Mutta jos ei villa eikä liha mene kaupaksi, niin 100% liikevaihdosta on tukea ja se ei tuota mitään muuta kuin hoidettuja laitumia. Sellaisen tuotannon tuottama hyöty kansantaloudelle on aika kyseenalaista.
[/quote]

   Kuinkahan tää uusi karitsatuki vaikuttaa lihan hintaan,ottaakohan teurastamotkin osaa sen jakamiseen pudottamalla ostohintaa?

gutiguti

  • Vieras
Vs: orimattilan teurastamo


Mutta jos ei villa eikä liha mene kaupaksi, niin 100% liikevaihdosta on tukea ja se ei tuota mitään muuta kuin hoidettuja laitumia. Sellaisen tuotannon tuottama hyöty kansantaloudelle on aika kyseenalaista.

   Kuinkahan tää uusi karitsatuki vaikuttaa lihan hintaan,ottaakohan teurastamotkin osaa sen jakamiseen pudottamalla ostohintaa?
[/quote]
En usko.