Jos tolla samalla lavalla ajaa kivistä maata niin vieläköhän jonkun vuoden päästä jyvät pysyvät kyydissä? Ja miten nostat etukuormaimella rehu kasetit päälle aika korkeat ovat jos meinaa tilavuutta saada. Pitää joku ajoramppi systeemi olla.
Eikö kivien ajoon kannata laittaa ihan vaan kuorkin perät. Ei tartte niin sääliä...
Kartanokoristeeksi J18 ym.ym on omiaan. Ku aletaan oikeen ajamaan, niin ei oo läpivetävän Volvon alustalle pykätyn perävetokärryn voittanutta. Kunnon kivilava ja louhoskummit alle. Laajakulmanivel niin on hyvä käännellä veto päällä.
Toinen kärry sitte jyvän ja heinänajoon johona lava sen mukaanen, alustaksi kelpaakin sitten jo vaikka vanha puoliperän alusta tai tyhjätty k-auton perä. Lavan saa tehdä talvisaikana oman maun mukaasen vaikka pojan kans iltapuhteena.
Riippuu niin hirvittävästi tuo kärryvalinta siitä mitä ja missä sillä ajetaan. Tuo läpivetävä louhoslavalla ilman muuta omiaan kivien/louhosten ajoon huonossa maastossa. Ei sitten kyllä olekkaan mitään mielenkiintoa vedellä tuota 20 asteen pakkasilla tien päällä. Saa olla 250hv että saa niitä öljyjä pakkasella vatkattua. Tääläpäin on ruvennu ammatikseen maata ajaville tulemaan kuorkin perien rinnalle ihan tehdaskärryjä...
Kärryt tarpeen mukaan.
Kyllä,kuorkin perät melko painavia pakkasella vetää.
Itse olen karkoon olut tyytyväinen.Hieman kalliimpi kuin perus vaunut mutta rengastusta ja ominaisuuksia hieman enempi.Esim. Jäykkä runko,20t teli,26,5 renkaat mahtuu,vaihtolava+lavalukot,kippi saranoinnissa pronssihelat!!!!,tupla kippi yms...
Tälläiselle rakentaja ranelle unelma alusta....Hinta hirvitti vaan ei enää.
Sen verran tänä kesänä hinattu että vetosilmä piti jo täyttö hitsata ja ensi kesälle tulee kuulat koneisiin..
Nii ja kerran kaatui lietekontti täynnä ja runko selvisi siitä....
Olisi saattanut olla tempon jalkalava kärri solmussa(semmoinen varmaan olisi pihassa jos olisivat saaneet tarjouksen aikaiseksi)
